eliaus skrev:Luleå-DIF 1-4
Jag tror stenhårt på Djurgårn!Som ngn annan sa: Nu kommer vändningen!
Efter 37 spelade helvetesomgångar förstår nog det allra flesta att någon radikal vändning är inte att räkna med denna säsong.
Därmed inte sagt att DIF torskar resten, man kommer sno nån pinne här & där & rent ut av ta 3p i vissa matcher.
Men DIF anno 2008/2009 är tyvärr inte kapabelt till så mycket mer än vad man visat upp hittills
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgården har skärpt till sitt försvarsspel på senaste tiderna vilket är positivt. Undantaget är plattmatchen mot Färjestad. Blir en jämn match. Det kan sluta precis hur som helst. Men räknar man med förlust blir vinst en glad överaskning
Personligen skulle jag vilja se Tim Sandberg stå idag. Visst han spela i kanske en kvart och han gjorde väl inte direkt några stora ingripanden i matchen mot HV71. Men med en halvkrasslig Ridderwall som vanligtvis inte håller måttet under vanliga matcher, skulle jag hellre se att man försöker göra något åt det. Istället för att bara hoppas på det bästa som jag faktiskt tycker man faktiskt gör idag. tyvärr
Lite skillnad på PP, båda lagen har varsitt precis i början. Luleå skjuter ett löst handledsskott i början på sitt, 2 man fria framför kassen som enkelt kan styra in den. DIF har konstant press i 2 minuter i sitt, Linkan serverar 2 jättelägen, Ragnarsson har också ett bra läge, inget mål.
-daniel- skrev:Oerhört tufft, vi får se om sjukdomsläget klarnat en aning.
Luleå kommer från årets största förnedring och kommer göra precis allt för att köra över oss...dessutom på hemmaplan där de är ett av seriens bästa lag i år om jag inte missminner mig. Det har liksom sett ljusare ut inför match.
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________ DIF= Stolthet DIF= Vilja
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________ DIF= Stolthet DIF= Vilja
MAP skrev:Lite skillnad på PP, båda lagen har varsitt precis i början. Luleå skjuter ett löst handledsskott i början på sitt, 2 man fria framför kassen som enkelt kan styra in den. DIF har konstant press i 2 minuter i sitt, Linkan serverar 2 jättelägen, Ragnarsson har också ett bra läge, inget mål.
Linkan har passat fram till Djurgårdare som vart helt fria i slottet utan att dom ens trffat mål. Man lider med Linkan. Tim tog iaf vara på en skarv/klack från Linkan, 1-1
Japp tänk om Linkan bara hade haft nån form av råmaterial till målskytt att jobba med, vem som helst. Då hade det funnits hopp. Ring Mankan Jansson eller vad fan som helst. Linkan är het som en kamin just nu.
Otroligt skön kvittering, äntligen ett avslut värt namnet.
MAP skrev:Japp tänk om Linkan bara hade haft nån form av råmaterial till målskytt att jobba med, vem som helst. Då hade det funnits hopp. Ring Mankan Jansson eller vad fan som helst. Linkan är het som en kamin just nu.
Man kanske skulle prova att ringa Patric Hörnqvist, han har ju inte fått en plats i Nashville, och spelar nu i Milwaukee Admirals. (Nashvilles farmarlag)
Det är nog inte stor chans att han kommer tillbaka men man kan ju alltid prova, han har bara gjort 5 mål på 25 matcher!!
MAP skrev:Japp tänk om Linkan bara hade haft nån form av råmaterial till målskytt att jobba med, vem som helst. Då hade det funnits hopp. Ring Mankan Jansson eller vad fan som helst. Linkan är het som en kamin just nu.