Målvaktsfrågan.
Re: Målvaktsfrågan.
Man vet aldrig..sandberg kan bli en ny markström..
arnnars kan man hyra in målvakten som tränade med DIF på försäsongen. Ruben Smith tror jag han hette..
arnnars kan man hyra in målvakten som tränade med DIF på försäsongen. Ruben Smith tror jag han hette..
Ny målvakt i god tid innan kvalet. Vi borde vunnit mot Tälje..........nu betalar vi för det skitpoängtappet.
SKIT! SKIT! SKIT
För övrigt är publiken lite för bra för DIF HOCKEY, jävligt synd att publiken saknar ett bra hockeylag.
SKIT! SKIT! SKIT
För övrigt är publiken lite för bra för DIF HOCKEY, jävligt synd att publiken saknar ett bra hockeylag.
- grandstoff
Jag hoppas verkligen att Mark får chansen att kliva in i kassen. Han hare gjort det riktigt bra i Almtuna och fått chansen i JVM, så hans självförtroende är det inget fel på. Just självförtroende känns som en stor bristvara hos Wesslau/Ridderwall och att få ta nästa steg och kliva in i kassen för a-laget kan förhoppningsvis få honom att svara på förtroendet.
- john vs världen
Det skulle vara intressant att se Tim Sandberg som keeper en hel match!
Nu hann vi inte se så mycket av honom idag, men på uppvärmningen såg han ut att ha riktigt fina reflexer.
Nu hann vi inte se så mycket av honom idag, men på uppvärmningen såg han ut att ha riktigt fina reflexer.
-
Riddarn var riktigt, riktigt bra i dag. Väldigt synd att han skadade sig. Tim Sandberg hade ju inte mycket att göra men klarade sig helt okej. Såg dock väldigt liten ut.
- Lee Harvey Oswald
Tänkte också på det.jensa öhling skrev:Riddarn var riktigt, riktigt bra i dag. Väldigt synd att han skadade sig. Tim Sandberg hade ju inte mycket att göra men klarade sig helt okej. Såg dock väldigt liten ut.
Det gånger Tim backade lite för långt in i mål blev det otroliga ytor vid sidan av honom
Nästan alla bra målvakter i dag är relativt storväxta & kombinerar detta med god spelförståelse & bra rörlighet.
Men det är klar, Tim kanske inte har växt klart ännu...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ridderwall var bra igår inge snack om saken ! första målet var otur då det tar på en försvarares skridsko? om jag minns rätt
och det andra målet såg jag inte riktigt då jag koncentrerade mig på att sjunga:P Men annars var Riddarn ovanligt stabil och gjorde ett par riktigt bra räddningar hoppas det håller i sig !

DIF <3
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ingen etta (tyvärr) ..... sedan Wesslau, Riddarn, Mark, Sandberg, bereoende på dagsform.
Ett Malmö i kris, kontakta Henrik Karlsson, malmös i särklass bästa spelare och en målvakt som skulle kunna vara vår #1 utan att kosta något speciellt.
Ett Malmö i kris, kontakta Henrik Karlsson, malmös i särklass bästa spelare och en målvakt som skulle kunna vara vår #1 utan att kosta något speciellt.
-
Word.Emil Svelander skrev:Riddarn etta och Sandberg tvåa. Inget snack!
Tycker det står så klockrent i "Veckans femma":
"Sandberg i alla ära, det är Stefan Ridderwall som ska vakta målet framöver."
En fin passning till Gustaf.
-
Wessalu är fan mycket stabilare än Riddarn och Mark Owoya har jag sett flera gånger som t ex i Brynäs matchen förra året som vi förlora med 0-6 då han inte alls var bra. Han byttes in med 10 min kvar och släppte in 2 puckar. Säger som många. Värva ny NHL målvakt när vi får stålar!
Helvete vad irriterad jag blir.
I veckans femma så hyllas Riddarn, samma i dagens artikel. Han är ju för fan kass och vi har dessutom en bättre målvakt som borde stå.
I veckans femma så hyllas Riddarn, samma i dagens artikel. Han är ju för fan kass och vi har dessutom en bättre målvakt som borde stå.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Angående målvaktsbiten håller jag med om att vi inte sitter med en världsuppställning, men vårt lag är inget topplag på någon position och jag tycker riddarn får ta onödigt mycket skit emellanåt. Han gör mycket tabbar och har släppt in flera skitmål men väldigt stor del får försvaret ta på sig. Försvaret är under all kritik väldigt ofta. Om en målvakt släpper in ett puck köksvägen anser jag att minst en försvarare har begått tjänstefel. Om en motståndare går köksvägen ska det vara tvärstopp när han rundar kassen, det ska inte gå.
Jag ser hellre riddarn som etta än gurra, tycker för det första att gurra är sämre, gurra flaxar alldeles för mycket och har en förmåga att skapa returer av skott som inte ens borde kunna bli returer av.
Tim är en mycket lovande målvakt och är skitkul att kolla på, har sett ett par junismatcher och han kan bli väldigt duktig..
Mark är också duktig, kan kännas lite valpig i sitt kroppspråk, klumpig på något sätt men skulle absolut inte göra bort sig. var och såg matchen när hans almtuna mötte huddinge och calle g och han var riktigt bra.
Att döma ut mark för hur han är vi sidan av planen bevisar ju bara hur lite man vet, tänker både på tellan och söderström som alla antagonister till oss ständigt kallade för töntar utanför isen men som levererade ordentligt på planen. Ta daniel larsson också för den delen, en norrlänning som dreglade framför trimmade bilar med kjolpaket och neonljus är väl i högsta grad en mupp, men trots allt en duktig keeper och det är det som räknas...
Nä, det stora problemet är försvarsspelet...
Jag ser hellre riddarn som etta än gurra, tycker för det första att gurra är sämre, gurra flaxar alldeles för mycket och har en förmåga att skapa returer av skott som inte ens borde kunna bli returer av.
Tim är en mycket lovande målvakt och är skitkul att kolla på, har sett ett par junismatcher och han kan bli väldigt duktig..
Mark är också duktig, kan kännas lite valpig i sitt kroppspråk, klumpig på något sätt men skulle absolut inte göra bort sig. var och såg matchen när hans almtuna mötte huddinge och calle g och han var riktigt bra.
Att döma ut mark för hur han är vi sidan av planen bevisar ju bara hur lite man vet, tänker både på tellan och söderström som alla antagonister till oss ständigt kallade för töntar utanför isen men som levererade ordentligt på planen. Ta daniel larsson också för den delen, en norrlänning som dreglade framför trimmade bilar med kjolpaket och neonljus är väl i högsta grad en mupp, men trots allt en duktig keeper och det är det som räknas...
Nä, det stora problemet är försvarsspelet...
-
Det är dagsformen som avgör vem av Stefan och Gustaf som är bäst. Dock håller ingen av dem för att DIF ska ha något i toppen av ES att göra, så är det bara. Om man nu ska välja en förste så är det Riddarn, såg ganska stabil ut mot HiV felet är bara att det inte finns någon stabilitet. Båda två kan blanda enastående teveräddningar med totala missar.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
I dag visade Stefan att han är den målvakt som skall stå. Utan hans fina spel i den första perioden hade dagens match troligtvis slutat helt annorlunda. Han har matchvinnarkvaliteter och därför skall han stå mer eller mindre allt från och med nu. Det är vår chans att nå ett slutspel.