Allvaret o några tankar om läget
Allvaret o några tankar om läget
Skriver detta brev till alla DIF:are. Har jobbat för DIF i snart 32 år har sett alla hemmamatcher sedan seriefinalen mot Huddinge i Div 1 Östra som var flyttade till Hovet med resultatet 18-3 till DIF. Har upplevt alla härliga stunder med SM guld och många andra högtidstunder med DIF Hockey.
Detta man upplever nu är skitjobbigt.
DIF har alltid varit i första ledet i hockeyns utveckling i Sverige.
Vi var dom första med egen mv-tränare vi har haft flera banbrytande tränare. Vi har släppt över flest spelare till NHL av Elitseriens lag.
Då undrar Ni säkert vad har detta för betydelse denna tuffa säsong 2008/2009.
Men då ska jag påminna er om första året med Leffe Boork då vi var ett enda mål från att få lämna Elitserien säsongen 81/82 men tack vare oavgjort mot HV71 borta gjorde Leffe Boork ett av sina många schackdrag och tog ut målvakten och kvitterade på en utvisning till 5-5 hänger vi fortfarande kvar.
Året efter tog vi SM guldet med i mina ögon den bästa laguppställning DIF har haft.
Vi hade ett gäng vinnarskallar allt ifrån målvakterna Ridderwall/Larsson till materialaren "Stor-Spindeln" Kellerstam.
Detta lag hade allt och kom med tung och jobbig hockey långt mycket långt.
Under alla mina år har vi bara bytt tränare mitt i säsongen tror jag två gånger. Så detta är ingen lösning och ingen tradition inom DIF Hockey.
Nej vi kan bara konstatera att vi tappade "Bengan" och dessutom bestämde sig Daniel Larsson att ta chansen ett år tidigare än vad våra ledning trodde.
Så nu uppmanar jag till kreativt och stöttande tänk, istället för andra tankar.
Gör DIF Hockey en god gärning värva minst 1 åskådare var och låt Hovet bli fullt varje kvarvarande matcher denna säsong.
Detta kommer att ge minst 1 extra spelare på isen för laget + att det kommer att klirra i kassan och vi kan få en stabilare ekonomi.
Med detta kan även vi vara med och "hugga" på spelare som är eftertrakade på marknaden. Tänk bara vad härligt att efter detta år, vid nästa SM Guld 2010 kunna säga att just din insats gav klubben denna härliga metamofos(förvandling).
Det har hänt förr och ska hända igen.
Så börja nu, när det är lite mellanrum mellan matcherna och ta kontakt med alla dina DIF polare och uppmana dom att sluta upp i leden.
Tillsammans kommer vi att utgöra ett sådant tryck att alla tidningar,radio, tv kommer att skriva om detta som går till historien.
Då publiken+laget tillsammans gjorde en slutdel av säsongen av sällant skådat märke.
Vi var dom första med egen mv-tränare vi har haft flera banbrytande tränare. Vi har släppt över flest spelare till NHL av Elitseriens lag.
Men då ska jag påminna er om första året med Leffe Boork då vi var ett enda mål från att få lämna Elitserien säsongen 81/82 men tack vare oavgjort mot HV71 borta gjorde Leffe Boork ett av sina många schackdrag och tog ut målvakten och kvitterade på en utvisning till 5-5 hänger vi fortfarande kvar.
Året efter tog vi SM guldet med i mina ögon den bästa laguppställning DIF har haft.
Vi hade ett gäng vinnarskallar allt ifrån målvakterna Ridderwall/Larsson till materialaren "Stor-Spindeln" Kellerstam.
Under alla mina år har vi bara bytt tränare mitt i säsongen tror jag två gånger. Så detta är ingen lösning och ingen tradition inom DIF Hockey.
Nej vi kan bara konstatera att vi tappade "Bengan" och dessutom bestämde sig Daniel Larsson att ta chansen ett år tidigare än vad våra ledning trodde.
Gör DIF Hockey en god gärning värva minst 1 åskådare var och låt Hovet bli fullt varje kvarvarande matcher denna säsong.
Detta kommer att ge minst 1 extra spelare på isen för laget + att det kommer att klirra i kassan och vi kan få en stabilare ekonomi.
Med detta kan även vi vara med och "hugga" på spelare som är eftertrakade på marknaden. Tänk bara vad härligt att efter detta år, vid nästa SM Guld 2010 kunna säga att just din insats gav klubben denna härliga metamofos(förvandling).
Så börja nu, när det är lite mellanrum mellan matcherna och ta kontakt med alla dina DIF polare och uppmana dom att sluta upp i leden.
Tillsammans kommer vi att utgöra ett sådant tryck att alla tidningar,radio, tv kommer att skriva om detta som går till historien.
Då publiken+laget tillsammans gjorde en slutdel av säsongen av sällant skådat märke.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allvaret o några tankar om läget
Bra skrivet !!!
Problemet är dock att här på forumet finns det 100-tals bra kommentarer och tankar över vad som är fel och rätt... MEN nu måste någonting övergå från ORD till HANDLING. Lite så som Ottosson utrycker det. Det går inte bara att snacka och beklaga sig att allt är så jävla kasst utan nu måste man också visa i handling att man menar allvar.
Är lite besviken att man låtit Djurgårdsskutan sjunka så djupt som den nu gjort. Vi har i flera år levt på lånad tid utan att någon enda levande Homo sapiens i Djurgårdens hockeystyrelse förstått att mörkret är nära.
Fansen har tagit initiativ med storsatsningar, t.o.m två gånger denna gång. Hoppas nu styrelsen i Djurgården hockey visar i handling och inte bara i ord vad man tänker göra för att undvika en placering i årets kvalserie.
Kanske bevisa något för Johan Davidsson som pissar på Djurgårn och tycker att vi inte är självklara i Elitserien. Knyt nävarna och visa vad vi Djurgårdare kan åstadkomma tillsammans, inte bara i ord utan också handling
Problemet är dock att här på forumet finns det 100-tals bra kommentarer och tankar över vad som är fel och rätt... MEN nu måste någonting övergå från ORD till HANDLING. Lite så som Ottosson utrycker det. Det går inte bara att snacka och beklaga sig att allt är så jävla kasst utan nu måste man också visa i handling att man menar allvar.
Är lite besviken att man låtit Djurgårdsskutan sjunka så djupt som den nu gjort. Vi har i flera år levt på lånad tid utan att någon enda levande Homo sapiens i Djurgårdens hockeystyrelse förstått att mörkret är nära.
Fansen har tagit initiativ med storsatsningar, t.o.m två gånger denna gång. Hoppas nu styrelsen i Djurgården hockey visar i handling och inte bara i ord vad man tänker göra för att undvika en placering i årets kvalserie.
Kanske bevisa något för Johan Davidsson som pissar på Djurgårn och tycker att vi inte är självklara i Elitserien. Knyt nävarna och visa vad vi Djurgårdare kan åstadkomma tillsammans, inte bara i ord utan också handling

Instämmer, man får heller inte glömma att det INTE är helt kört än. 18 omgångar kvar och 7poäng just nu upp till slutspel. Just nu har vi det laget vi har och det finns ingen anledning att inte gå på matcherna och hejja så att man inte kan prata på jobbet dagen efter. DIF behöver sina fans nu som mest, tänk om det bara kunde vara sånt drag på matcherna från publiken som det var igår! Släng fram något kanonerbjudande nu om att få köpa klackbiljetter till ett bra pris nu de matcher som återstår. Tillsammans laget och vi supportrar kan vi slå oss uppåt i tabellen!
Senast redigerad av Jepe den 2009-01-05 11:55:22, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Du skriver det så brakelle skrev:Skriver detta brev till alla DIF:are. Har jobbat för DIF i snart 32 år har sett alla hemmamatcher sedan seriefinalen mot Huddinge i Div 1 Östra som var flyttade till Hovet med resultatet 18-3 till DIF. Har upplevt alla härliga stunder med SM guld och många andra högtidstunder med DIF Hockey.
Jag håller med!
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
- Lee Harvey Oswald
Svårt att glömma, eftersom DIF varje bortamatch agerar som om det vore helt körtJepe skrev:Instämmer, man får heller inte glömma att det är helt kört

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag har svårt att se ur mer publik skall kunna hjälpa laget att prestera bättre. Mot HV var det ett rugggit tryck och då lyckas inte laget skapa något alls sista 13-14 minutrarna av matchen trots underläge med ett mål. Personligen var jag enormt bevsviken på lagets insats då man faktiakt kan kräva att man vid underläge på hemmais skall trycka tillbaka sin motståndare och i alla fall skapa några chanser. Laget mäktade inte ens med att ta en avblåsning så man kunde samla ihop styrkorna. För min del var det uppenbart att man var nöjda med att torska med en balja mot HV71 och denna inställning anser i alla fall jag är helt oacceptabel. Någonting radiklat måste helt klart göras för nuvarande upplägg fungerar inte alls.
helt rätt kall-El!Kall-El skrev:Jag har svårt att se ur mer publik skall kunna hjälpa laget att prestera bättre. Mot HV var det ett rugggit tryck och då lyckas inte laget skapa något alls sista 13-14 minutrarna av matchen trots underläge med ett mål. Personligen var jag enormt bevsviken på lagets insats då man faktiakt kan kräva att man vid underläge på hemmais skall trycka tillbaka sin motståndare och i alla fall skapa några chanser. Laget mäktade inte ens med att ta en avblåsning så man kunde samla ihop styrkorna. För min del var det uppenbart att man var nöjda med att torska med en balja mot HV71 och denna inställning anser i alla fall jag är helt oacceptabel. Någonting radiklat måste helt klart göras för nuvarande upplägg fungerar inte alls.
Sen kan man ju tillägga att vissa tycker inte är 7p upp till slutspel är så mycket(är det iofs inte) men med vårat spel just nu ser det jävligt svårt ut.
Det skulle betyda 3(helst 4) raka vinster för DIF, dessutom måste "rätt" lag förlora. När hade DIF denna vinst svit sist?
Vet att det sista va lite negativt, men tyvärr är läget så just nu.
There is no I in TEAM!!!!
Får väl helt enkelt bjuda på denna!Lee Harvey Oswald skrev:Svårt att glömma, eftersom DIF varje bortamatch agerar som om det vore helt körtJepe skrev:Instämmer, man får heller inte glömma att det är helt kört

2014-04-07, vad hände?
- Lee Harvey Oswald
Ahh, det är lugnt.Jepe skrev:Får väl helt enkelt bjuda på denna!Lee Harvey Oswald skrev:Svårt att glömma, eftersom DIF varje bortamatch agerar som om det vore helt körtJepe skrev:Instämmer, man får heller inte glömma att det är helt kört![]()
Jag bjuder säker tillbaka nån gång

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Varje gång Dif spelar är det alltid "så nära"
Djurgården har ett hyfsat stabilt spel, det enda som saknas är en målgörare, och det har vi inte.
För i övrigt står vi emot ganska bra, och kämpar riktigt hårt. En målgörare hade gjort att tabellläget hade sett helt annorlunda ut tror jag
Djurgården har ett hyfsat stabilt spel, det enda som saknas är en målgörare, och det har vi inte.
För i övrigt står vi emot ganska bra, och kämpar riktigt hårt. En målgörare hade gjort att tabellläget hade sett helt annorlunda ut tror jag
-
Hej alla "goa" hockeykillar/tjejer.Här har ni ett "nyförvärv", jag ska börja följa med på de hemmamatcher som är kvar.
Har en djupt deprimerad make hemma, på allvar alltså! Har inte riktigt fattat hur detta påverkar honom när det går dåligt, så nu får jag börja "stötta" honom (och indirekt laget).
Vi syns på matcherna!
Har en djupt deprimerad make hemma, på allvar alltså! Har inte riktigt fattat hur detta påverkar honom när det går dåligt, så nu får jag börja "stötta" honom (och indirekt laget).
Vi syns på matcherna!
-
det var ett roligt och bra initativ!
men du ska inte vänta dig någon jätteunderhållning så dåligt som laget spelar.
men du ska inte vänta dig någon jätteunderhållning så dåligt som laget spelar.
Alltid detta tjat om att mer folk ska gå på matcherna, det är väl inte det som är problemet. DIF spelar inte bättre, vare sig Hovet är fullsatt eller inte. Varför inte börja i andra änden, att DIF börjar spela hockey och på så sätt lockar folk till matcherna.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt sant. Så plågsamt uppenbart att vi har ett lag som inte räcker till.Buford skrev:Alltid detta tjat om att mer folk ska gå på matcherna, det är väl inte det som är problemet. DIF spelar inte bättre, vare sig Hovet är fullsatt eller inte. Varför inte börja i andra änden, att DIF börjar spela hockey och på så sätt lockar folk till matcherna.
- Lee Harvey Oswald
Så i detta utsatta läge ska vi först vänta & se om DIF helt plötsligt börjar spela publikvänlig & poängvinnande hockey innan vi går på nästa match..?!Buford skrev:Varför inte börja i andra änden, att DIF börjar spela hockey och på så sätt lockar folk till matcherna.

I det senaste hemmamatcherna tycker iaf jag att DIF rent viljemässigt presterat bättre än på väldigt länge, inte så kul att titta på alla gånger kanske.
Men vad faan kan vi kräva i nuläget mer än att ALLA verkligen gör sitt yttersta?
Det kanske inte räcker till nåt annat än kvalspel, men den stinkande tanken är bara att vänja sig med som Djurgårdare 2009