Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIForever

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av DIForever »

Det känns inte bra inför dagens match, med tanke på alla som är borta. Speciellt tråkigt är det att Anger inte är med, som varit het på sistone. Jag hoppas att jag har fel, men det ser ut att bli den första förlusten under en storsatsning...

Och Morgan Johansson? Suck.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Caveman skrev:
Jeremy Roenick skrev:
Caveman skrev: Passa dej för vilka du kallar låtsas hardcore...
Och just precis ska jag passa mig för? Kul för övrigt att du tog åt dig :lol:
Tog inte åt mej ett skit, det var bara ett tips från en Djurgårdare till en annan.
Vad bra då, men vad var det jag skulle passa mig för?
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Jeremy Roenick skrev:Hellre Kristoffersson än Ekman.

Jockmaniac -

Tror du att Linkan ber dig om ursäkt idag? :lol: :lol: :lol:
Nämen titta. Har 100kg 40-årskris gått lös på tangentbordet igen. Jag ställer mig frågan, är roenick gnagare? Inte nog med att han beter sig som en 8-åring i en 40-åringskropp utan han ser helt på fullaste allvar Kristoffersson i DIF än Ekman. Det är som att säga att du hellre ser Erik Pettersson i Eslövs 98:or än Alexander Ovechkin. Lite överdrivet men ändå.
100% DJURGÅRDSJ***L
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Usch får oroväckande 2008-vibbar inför denna match. Då vann visst HV med 8-2....

Våra två sista kedjor ser vädligt svaga ut måste jag säga även om det skall bli kul att se Bremberg ihop med Otto. Dock hade jag föredragit Ahlén tillsammans med dem istället för Danielsson.

Sedan kan man ju fråga sig vad ledningen ser i Kristoffersson, tuff spelare ja, men om man bortser från detta så besitter denna spelare inte några större hockeykunskaper. Om killen dock har vett nog att alltid gå in framför målet kanske vi ändå kan få lite nytta av honomdå inte många andra sperlare i dagens trupp verkar vara villiga att göra detta jobb. Kristoffersson känns dock inte direkt som en bättre spelare än Dicken den saken är säker.

Avslutningsvis; Frågan är hur många andra spelare som kan tänkas vara påverkade av kräksjukan? Frågan är alltså hur mycket ork som finns kvar i sista akten...
Jeremy Roenick

Jockmaniac skrev:
Jeremy Roenick skrev:Hellre Kristoffersson än Ekman.

Jockmaniac -

Tror du att Linkan ber dig om ursäkt idag? :lol: :lol: :lol:
Nämen titta. Har 100kg 40-årskris gått lös på tangentbordet igen. Jag ställer mig frågan, är roenick gnagare? Inte nog med att han beter sig som en 8-åring i en 40-åringskropp utan han ser helt på fullaste allvar Kristoffersson i DIF än Ekman. Det är som att säga att du hellre ser Erik Pettersson i Eslövs 98:or än Alexander Ovechkin. Lite överdrivet men ändå.
Tro vad du vill, men kan du svara på min fråga. Tror du att Linkan ber dig och övriga supportrar om ursäkt idag, vilket du krävde tidigare?

Nisse är ett stort ego och sådana behöver vi inte.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Kristoffersson idag ska gå på mål i alla lägen inget annat, vill inte se honom ute vid sargen med pucken!
DIF <3
Jeremy Roenick

sportfåne skrev:Kristoffersson idag ska gå på mål i alla lägen inget annat, vill inte se honom ute vid sargen med pucken!
Håller med! Han är den spelartypen som inte ska hålla på att larva sig i sarghörnen för att försöka vara en playmaker. Han ska gå på mål och stånga och böka där framme.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Hoppas på vinst idag, en vinst idag kan betyda väldigt mycket.
f.ö så tycker jag att kedjan med Linkan - Otto - Nicky D ser väldigt intressant ut :D
Orko

Inlägg av Orko »

Har väntat hela säsongen på att Linkan ska få spela med Otto, kommer bli väldigt bra tror jag.

Jag tycker man sett på Linkan de gånger han fått spela några byten med Otto, typ i overtime, att det är det han vill och att han faktiskt tar i det lilla extra då.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

[quote="Orko"]Har väntat hela säsongen på att Linkan ska få spela med Otto, kommer bli väldigt bra tror jag.

Jag tycker man sett på Linkan de gånger han fått spela några byten med Otto, typ i overtime, att det är det han vill och att han faktiskt tar i det lilla extra då.[/quote

håller med dig i det du säger, plus att danielsson kommer in som tredje länk så få otto täcka upp lite extra bakåt, så få linkan och danielsson tänka lite mer på offensiven
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Måste vinna fler tekningar..5-15 i första är inte bra.
Jeremy Roenick

Jockmaniac -

Den där Linkan alltså! Nu får han allt ta och be om ursäkt eller hur... :lol: :lol: :lol:
Jeremy Roenick

Modo och SSK leder :x
Jeremy Roenick

Nooooooooooooooooooo!!!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Vad hände och varför byter Riddarn?
Skriv svar