Varför ska vi in med Putte? Vi e ju på rätt väg. Tror inte heller att han är särskilt sugen.Kall-El skrev:Har för mig att Putte i ett flertal intervjuer sagt att DIF åter är på rätt väg, men att denna rätta vägen mer är ett resultat av tvång än aktivt val. Detta tror jag för övrigt är helt sant.
Glöm inte bort att vi har haft samma styrelse under ett flertal säsonger och även om det är dessa som nu för oss genom stålbadet är det också delvis de som orsakat det hela.
Det där med de billiga biljetterna har antagligen endast att göra med det faktum att så lite folk dyker upp kring matcherna. Har svårt att tänka mig att de slängt fram detta erbjudande bara för att vara snälla.
Personligen ser jag att Putte som en mer eller mindre unik lagbyggare som vi borde utnyttja. Har för mig att tanken bakom samarbetet med HUddinge hade att göra med att Putte ville ge lovande junisar en möjlighet att spela in sig i Huddinges A-lag för att sedan något år senare flyttas upp till DIF. En tanke som i alla fall på pappret känns väldigt smart då alla vet hur svårt det är för juniorer att ta steget upp till A-laget. För att göra organisationen mer effektiv valde man då att låta hela denna verksamhet ligga ut i Huddinge. Att Huddinge är en duktig plantskola råder det inte heller någon tvekan om. Bara att räkna hur många DIF-spelare som plockats från den föreningen de senaste 10 åren.
Glöm inte heller bort att Putte var med och byggde på grunden för fotbollslagets framgångar. Putte har defintivt många år kvar innan hans bäste före datum går ut. Däremot känns det som att delar av nuvarande styrlse börjar lukta lite illa...
Slutsats; In med Putte nu!
Säcken bästa coachen?
Ingen seger utan offer
-