Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008
-
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008
========) Daniel
Ditt inlägg angånde Dick. Han var en målskytt vi hade behövt och som hade kunnat avgöra täta matcher åt oss i kvalserien. Nu ger han istället FBK ännu starkare toppstatus i ES. Förstår du inte liksom jag att det är antal mål som räknas? Det har snackats inställning och liknande hela tiden men till sufvende och sist är det mål som räknas. Har vi inte råd med lite dålig inställnihn idagens DIf om han ändå gör mål? till skillnad mot dagens myrtränare som inte gör ngn som helst skillnad?
Ditt inlägg angånde Dick. Han var en målskytt vi hade behövt och som hade kunnat avgöra täta matcher åt oss i kvalserien. Nu ger han istället FBK ännu starkare toppstatus i ES. Förstår du inte liksom jag att det är antal mål som räknas? Det har snackats inställning och liknande hela tiden men till sufvende och sist är det mål som räknas. Har vi inte råd med lite dålig inställnihn idagens DIf om han ändå gör mål? till skillnad mot dagens myrtränare som inte gör ngn som helst skillnad?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hade du pratat om en riktig målspruta så hade det kanske gått att debattera. Jag är fullständigt övertygad om att Dick spelmässigt kommer lyckas mycket bättre i karlstad (eftersom han kan rikta in sig otroligt mycket mer på det offensiva och släppa det defensiva spelet), men han är inte så bra (läs "som Linkan") att vi hade råd att ge honom den rollen i DIF.DIF 4 EVER skrev:========) Daniel
Den här, antagligen påhittade storyn om Dick tycker jag är ganska komisk.
Garpen gnäller på Dick efter någon match tidigare i höstas:
- Du varken backcheckar eller forecheckar, hojtade Garpenlöv.
- Men jag har the paycheck, svarade Axelsson, som redan signat med Detroit, kaxigt.
-
Trodde inte att det var möjligt att den jävla idioten tappar in pucken i ett sådant viktigt skede av matchen, igen. Är det inte Wesslau så är det den äckligt bleka kopian av sin far, lill-Riddarn. Nu är det bara att inse att det är två genuina sopor vi har i målet. Förresten är det ingen slump att de flesta lagen i botten har större eller mindre målvaktsproblem. Modo, Djurgårn, Södertälje och till viss del Rögle.. svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Dåliga målvakter har dom hur som helst allihopa. Och Djurgårn har såklart sämst. Mora klarade sig ju t ex ett antal år pga att dom hade Pitkämäki i målet. Med facit i hand borde en, åtminstone någorlunda, etablerad målvakt prioriterats i lagbygget, men nej då.. istället sitter bröderna Holmqvist på sina höga löner. ¨
Men än är det ingen som ger upp!
-
Är du säker på att du inte är en gnagare?xxwinniehxx skrev:Trodde inte att det var möjligt att den jävla idioten tappar in pucken i ett sådant viktigt skede av matchen, igen. Är det inte Wesslau så är det den äckligt bleka kopian av sin far, lill-Riddarn. Nu är det bara att inse att det är två genuina sopor vi har i målet. Förresten är det ingen slump att de flesta lagen i botten har större eller mindre målvaktsproblem. Modo, Djurgårn, Södertälje och till viss del Rögle.. svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Dåliga målvakter har dom hur som helst allihopa. Och Djurgårn har såklart sämst. Mora klarade sig ju t ex ett antal år pga att dom hade Pitkämäki i målet. Med facit i hand borde en, åtminstone någorlunda, etablerad målvakt prioriterats i lagbygget, men nej då.. istället sitter bröderna Holmqvist på sina höga löner. ¨
- Lee Harvey Oswald
Satt själv i samma tankebanor (inte så konstigt kanske).-daniel- skrev:Satt på vägen hem och funderade på vart i tabellen vi hade huserat om vi hade haft kvar Daniel Larsson, kom fram till att vi ÅTMINSTONE skulle haft 10 poäng till. Jag är tämligen övertygad om det, snarare uppåt 15... känns ju roligt. Eller nåt.
Jaa, man blir mer än deprimerad när man börjar lägga ihop alla bortslängda 3poängare som bara blivit 1p eller i vissa fall 0.
& detta bara pga ej Elitseriemässigt målvaktsspel.
Mitt i ett kompakt mörker blir jag ändå lite full-i-skratt när jag tänker på att DIF faktiskt fortfarande kan krångla sig vidare till ett slutspel, trots en säsong fylld av icke-spel & sanslösa målvaktsingripanden.
Det borde inte vara möjligt, vi borde varit avsågade redan.
Elitserien har helt klart tappat i slagstyrka det senaste säsongerna.
& tur är väl det, annars hade det varit uterink & tjocka vantar för längs sen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Ja, det är ändå detta som ger någon slags tröst. Egentligen är det ett stort skämt att det skall vara så sett till vad vi presterat i år....Lee Harvey Oswald skrev:
Mitt i ett kompakt mörker blir jag ändå lite full-i-skratt när jag tänker på att DIF faktiskt fortfarande kan krångla sig vidare till ett slutspel, trots en säsong fylld av icke-spel & sanslösa målvaktsingripanden.
Det borde inte vara möjligt, vi borde varit avsågade redan.
Sett till hela serien tror jag faktiskt Saik kommer tillhöra åtminstone slutspelsträcksfighten när hela skiten summeras, man har sett det förut: "Stora rubriker om att ett lag har chans på guld och speciellt när stora hjälten ansluter!!!" De har potential att sjunka som en jävla sten.
Tror som alla andra att det med största sannolikhet kommer stå mellan oss, Rögle, Modo, Timrå & SSK (och möjligtvis Saik) som tampas om de minst sagt obehagliga kvalseriebiljetterna. Helt övertygad om att Rögle kniper en av dem, sen är det extremt öppet. Usch.
-
Helt säker. Så innerligt trött på att det ständigt ylas om Monténs avgång.. när det främst är målvakterna som ständigt och hela jävla tiden sabbar för sitt lag. De flesta som utövat lagsporter vet nog hur frustrerande det är att ha såll i målen. Utespelarna gör en fullgod match bortsett från första tio, men lik förbannat ska det stå en sopa och kasta in puckarna i egen bur när det gäller som mest. Då kan det inte bli annat än kvalserien.Torpedo Novgorod skrev:Är du säker på att du inte är en gnagare?xxwinniehxx skrev:Trodde inte att det var möjligt att den jävla idioten tappar in pucken i ett sådant viktigt skede av matchen, igen. Är det inte Wesslau så är det den äckligt bleka kopian av sin far, lill-Riddarn. Nu är det bara att inse att det är två genuina sopor vi har i målet. Förresten är det ingen slump att de flesta lagen i botten har större eller mindre målvaktsproblem. Modo, Djurgårn, Södertälje och till viss del Rögle.. svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Dåliga målvakter har dom hur som helst allihopa. Och Djurgårn har såklart sämst. Mora klarade sig ju t ex ett antal år pga att dom hade Pitkämäki i målet. Med facit i hand borde en, åtminstone någorlunda, etablerad målvakt prioriterats i lagbygget, men nej då.. istället sitter bröderna Holmqvist på sina höga löner. ¨
Sen förstår jag självklart att du som hobbydjurgårdare inte blir det minsta upprörd.
-
hur fan kan man skylla på Linkan. han är ju en av få som skapar något. som i går, vem var det som kom igenom helt fri två gånger, nu missade han, men han skapar åtminstone något.
sen går det ju inte att bortse från att han lider av att han inte har Bengan vid sin sida längre, eller någon sniper överhuvudtaget. någon som kan bana väg och sätta dit chanserna Linkan lägger upp.
Om ni anser att Linkan inte platsar. Hur är det då med samtliga övriga förwards förutom Anger och Otto?
sen går det ju inte att bortse från att han lider av att han inte har Bengan vid sin sida längre, eller någon sniper överhuvudtaget. någon som kan bana väg och sätta dit chanserna Linkan lägger upp.
Om ni anser att Linkan inte platsar. Hur är det då med samtliga övriga förwards förutom Anger och Otto?
-
Öhling:
Anledningen till Linkans frilägen var passningsläggarna. Backarna glömde bort Linkan för att han gled i bakgrunden. Jag säger inte att detta är dåligt eftersom han ändå fick frilägen men en spelare av hans kaliber MÅSTE sätta sådana chanser. Det är vårat enda hopp. Det som gör mig mest förbannad är att Linkan själv grinade i media förra säsongen och säsongen innan det för att ingen förutom han och Bengan levererade. Nu tar som jag tycker Linkan bort en formation i DIF på grund utav att han inte jobbar och hänger med huvudet. Dessutom är han en säkerhetsrisk bakåt. Och varför ska Montén envisas med att spela honom i BP. Katastrof!
Anledningen till Linkans frilägen var passningsläggarna. Backarna glömde bort Linkan för att han gled i bakgrunden. Jag säger inte att detta är dåligt eftersom han ändå fick frilägen men en spelare av hans kaliber MÅSTE sätta sådana chanser. Det är vårat enda hopp. Det som gör mig mest förbannad är att Linkan själv grinade i media förra säsongen och säsongen innan det för att ingen förutom han och Bengan levererade. Nu tar som jag tycker Linkan bort en formation i DIF på grund utav att han inte jobbar och hänger med huvudet. Dessutom är han en säkerhetsrisk bakåt. Och varför ska Montén envisas med att spela honom i BP. Katastrof!
100% DJURGÅRDSJ***L
Det är ett sjukt beteende du visar upp, du bara måste "gnälla" på Printz. Printz som f.ö har varit vår bästa back en längre tid (förutom när Ragge spelar).Kall-El skrev:Förr om åren fick man möjlighet att välja om man ville ha en straff eller utvisning vid straff-läge. Är det någon som känner till om denna regel gäller fortfarande? Att jag frågar har att göra med att det kanske inte är rätt att välja straffslag om man har möjlighet att få spela 5-3 spel i närmare 2 minuter istället för straffen.
FÖ kan inte Riddarn lastas för mål två i afton då den tar på en skridsko och ändra riktning. Mål nummer ett får en SSK spelare stå helt ren i slottet och drar till direkt ( Printz blev för övrigt het bortfintad i det läget men det var å andra sidan 3-5 spel och det är inte så mycket att säga om att släppa in mål med två spelare mindre ) inte heller direkt enkelt att ta. De tredje målet bör han dock plocka helt klart.
Dock står det utom alla tvivel att vi behöver en bättre målvakt som backarna litar mer på.
Tyvärr känns det som att saknaden efter Bengan dessutom blivit betydligt större ä'n väntat då Bremberg inte alls får ut lika mycket av sitt spel utan honom bredvid sig. *suck* Tänk om vi kunde fått fått hem Thoresen då hade Bremberg i alla fall fått en oöm kompis som kan hitta målet.
Ronnie Pettersson, det är dags att sluta nu, tiden har hunnit i kapp dig, du hänger inte med längre. Men vi kommer minnas dig för att du spelat över 500-matcher i DIF-tröjan, vi minns också ditt DIF-hjärta, TACK!
- Emil Svelander
Du har fan inte ett rätt. Linkan har inte spelat sämre än tidigare säsonger. Skillnaden är kedjekompisarna. Han har ju spelat med alla i laget och får ingen kontinuitet alls. Vad är det för fel med att ge honom en radarpartner, typ Figren eller Ahlén?Jockmaniac skrev:Öhling:
Beträffande hans spel i box play så är han bland de bättre i laget i den spelformen. Frågan är dock om det inte säger mer om övriga bp-spelare som Honken och Jimmie än om Linkan. De två jag nyss nämnde har för övrigt varit skrämmande usla hela den här säsongen. Så fort de är inne på isen är man livrädd för baklängesmål eller en korkad utvisning.
Bänkar vi Linkan har vi en enda spelare som producerar (Anger) och han är ingen spelare som brukar producera, så hans poängskörd kan sluta när som helst.
Sjunger avgå Johnny...
- Lee Harvey Oswald
Linkan har denna säsong (trots stor psykisk anspänning & mentalt bortkastad energi på rättegången) levererat 5-6st mackor på bladet på sina medspelare i varje match, som borde resulterat i fler poäng för Linkan & fler mål för DIF.
Linkan lider nåt enormt av att ha inkompetenta målskyttar i sin omgivning.
Att klaga på Bremberg känns som totalt missriktad kritik, då det finns ungefär 15-16 allvarligare problem med dagens DIF-trupp.
Lite för långa byten, "frökenaktig" fysik & usel backchecking är inget nytt, så har det alltid varit med Linkan
Att peta Bremberg i nuläget är lika smart som att ge firma Wesslau&Ridderwall lukruativa livstidskontrakt med DIF
Linkan lider nåt enormt av att ha inkompetenta målskyttar i sin omgivning.
Att klaga på Bremberg känns som totalt missriktad kritik, då det finns ungefär 15-16 allvarligare problem med dagens DIF-trupp.
Lite för långa byten, "frökenaktig" fysik & usel backchecking är inget nytt, så har det alltid varit med Linkan
Att peta Bremberg i nuläget är lika smart som att ge firma Wesslau&Ridderwall lukruativa livstidskontrakt med DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Lägg av och kasta skit på Linkan nu! Felet ligger hos våra tränare som bytte formationer tre gånger om dagen hela hösten. Linkan behöver ha en spelare som han vet vart han har. jag tycker Figren påminner väldigt mycket om Benga skjuter på allt och är lite ego. Ge dessa killar chansen med falken bakom som styr defensiven så ska ni få se att det löser sig, men det tar tid man kan inte byta formation bara för skojs skull det tar som sagt var ett par matcher innan det ger resultat.
- Lee Harvey Oswald
Ser faktiskt inga större likheter mellan dessa bådaSteelmountain skrev:jag tycker Figren påminner väldigt mycket om Benga
Hörqvist stoppade alltid in trynet framför mål, sköt på allt & var ett ständigt orosmoment för motståndaren.
Figren åker mest & kör snygga finter/trix på öppna bekväma ytor där ingen annan vill vara, får väldigt lite uträttat.
Hörnqvists ersättare finns inte i dagens DIF-trupp, att inte försöka ersätta honom var en av några för DIF väldigt dyrbara missbedömningar som gjordes när laget sattes samman
Gott Nytt.....
Den spelare i dagens DIF som är "mest lik" Bengan torde vara Ahlén. Vet dock inte om han besitter Bengans målfarlighet dock. Hade varit intressant att se killen ihop med Bremberg i någon match i alla fall, även om den bästa ersättaren till Bengan antagligen hade varit Thoresen.