Låg ambitionsnivå

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jansson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Låg ambitionsnivå

Inlägg av Jansson »

Lite tragiskt att läsa en del inlägg här men det speglar väl vilken ambitionsnivå Djurgårn Hockey har numera när t.o.m en del inlägg här handlar om att hylla spelare och tränare. Djurgårn ligger sist i tabellen - har någon missat detta? Resterande Hockeysverige har totalt tappat respekten för Djurgårn, AIK ger ut derbybiljetter, tja lista kan göras lång över hur övriga Sverige ser numera på Djurgårn Hockey. Oavsett om spelare eller tränare har svikit, om ekonomin inte räcker till så måste något göras. Tränarna är steg 1, dom måste bort - punkt, slut! Sen måste sponsorer och andra finansiärer ta sig en djup funderare om det finns finansiella resurser att få in två, tre klasspelare när transferfönstret öppnas. Om inte, tja Djurgårn Hockey på en uterink nära dig!

Men å andra sidan har Djurgårn Hockey varit på dekis länge nu och ingen har gjort något mer än att skylla på Stockholms Stad och att dom är idrottsfientliga, den dyra hyran för arenorna och att man inte äger arenen själv. Vad har man gjort åt saken från styrelsens sida? Ingenting, absolut ingenting mer än att beklaga sig i media på ovan nämnda punkter. Har både sagt det och skrivit det förr, hur kan då Frölunda ha så in i helv...bra ekonomi när dom som Djurgårn hyr sin arena?!

Pinsamma spelare
Pinsamma tränare
Pinsam styrelse

Ett fans som lider
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Låg ambitionsnivå

Inlägg av grandstoff »

Konstruktivt inlägg med synpunkter som aldrig luftats tidigare... :roll:

Fundera ett slag; när det mesta går emot och det blåser hårt, vad tjänar man mest på. Att enas kring det som är positivt och ta steg för steg tillsammans eller bidra till sönderfallet genom att gnälla och peka på fel? Varför är det i medgång "vi" som är så jävla bra och i motgång "dem" (ledningen/tränarna/spelarna) som är så dåliga? Jag kanske har fel, men jag antog att "vi mot dem" gällde såväl då vi är på väg upp som ner i tabellen...

Självklart ska även kritik luftas, men vissa av de frågor du ställer har ju varit aktuella sen Dacke-fejden och vi är fortfarande inte närmare några svar.

Jansson
Det blev lite generellt och inte bara en respons på ditt inlägg, vilket jag hoppas du förstår.
Steef

Inlägg av Steef »

grandstoff skrev:Konstruktivt inlägg med synpunkter som aldrig luftats tidigare... :roll:

Fundera ett slag; när det mesta går emot och det blåser hårt, vad tjänar man mest på. Att enas kring det som är positivt och ta steg för steg tillsammans eller bidra till sönderfallet genom att gnälla och peka på fel? Varför är det i medgång "vi" som är så jävla bra och i motgång "dem" (ledningen/tränarna/spelarna) som är så dåliga? Jag kanske har fel, men jag antog att "vi mot dem" gällde såväl då vi är på väg upp som ner i tabellen...

Självklart ska även kritik luftas, men vissa av de frågor du ställer har ju varit aktuella sen Dacke-fejden och vi är fortfarande inte närmare några svar.

Jansson
Det blev lite generellt och inte bara en respons på ditt inlägg, vilket jag hoppas du förstår.
Håller med dig grandstoff.

Tycker även att fansen ska få kritik för att dem inte går på matcher även i motgång, medans dem sån går även i motgång förtjänar att hyllas.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Är det så konstigt att folk, däribland jag själv, har panik?

[*] Laget ligger sist i tabellen
[*] Man klarar inte starta ett eget anfall och spela sig igenom mittzon (ideliga burskydd och dåliga nedlägg...)
[*] Man klarar inte bita sig fast i anfallszon
[*] Försvarsspelet i mittzon har varit som ett öppet spjäll. Full fart in i zon för motståndarna
[*] Det finns ingen förstakedja - alla har spelat med alla och just nu startar Micke Ahlén matcherna.
[*] Vi har inte lyckats hitta en omgivning till Linkan
[*] Wesslau har sållat något fruktansvärt
[*] Vår mest sevärda spelare efter Linkan har SKÄNKTS bort till ärkerivalerna FBK
[*] Samtliga värvningar förutom Ragge och kanske A Holmqvist har varit Kalle Anka värvningar.
[*] Niklas Andersson, Tim Eriksson, David Schneider har varit horribla
[*] Laget bärs av ungdomarna Ottosson, Pettersson, Ragnarsson, Anger och som vanligt Linkan
[*] Vår bästa center är borta för säsongen
[*] Vår lagkapten är "rich, fat and happy"...

Samtidigt står vår ena (f.ö. totalt ponduslösa) tränare och flinar i båset.

Migrän, migrän, MIGRÄN!!
Användarvisningsbild
mörten

Inlägg av mörten »

Generellt är ambitionsnivån låg. Fans, spelare, ledare och styrelse. Där i kan vi nog hitta många gemensamma nämnare.

Förutom att sparka tränarna tycker jag att styrelsen måste vara tydligare vad det gäller resultat! Och då krävs det att dessa herrar tar och tänker till lite över sina uppdrag. Dom sitter inte i styrelsen för att få gratis biljetter till matcherna. Dom måste jobba aktivt med att rädda kvar DIF i högsta serien.

Vi fans måste oxå ta tag i vart vi vill att klubben skall ta vägen. Vill vi ha ultra's banderoller på matcherna? Vill vi att DIF skall vara bäst i Sverige? Vi måste ställa rimliga krav på DIF och dess styrelse. Vi måsta vissa vårat hjärta och gå på matcherna för dom blåa ränderna går aldrig ur!
Vi kan göra mycket för att höja ambitionsnivån.
..::Mörten::..
Hela vägen in i kaklet
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Vilka grova sågningar av författaren till tråden? Tränarna håller klassen, styrelsen okej, spelarna okej! :|
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Skriv svar