Varför skulle inte Prinz få nytt kontrakt han har spelat bra i år.jensa öhling skrev:Hur kan man tro att vi kan få Nisse och Marcus Nilson bara för att vi släpper Linklan? Dessa båda herrar kommer kräva minst lika mycket betalt som Linkan har, förmodligen betydligt mer.
Tar lätt Linkan före Nisse Ekman. Linkan eller Nilson går väl på ett ut. Olika spelartyper där en sån som Nilson förmodligen är nyttigare i ett eventuellt slutspel, men där Linkan är mer produktiv i grundserien.
Drömmen är att vi kan ha både Linkan och Nilson i laget och skära ner på andra håll. Schneider och Printz lär väl knappast få nya kontrakt. Falken och Ronnie kanske slutar. Ölvestad presterar inte mycket (även om han var bra i går).
Sen vore ju drömmen om någon dum rysk klubb ville värva loss Michael Holmqvist. Även om Frölunda hjälper till ite med hans lön kostar han mer än han smakar.
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Har funderat runt jensa85 förslag om laget 09/10 och presenterar nedan mina tankar utifrån att DIF ska sikta på att ta sig till slutspel och undvika kvalserien. För att öka trovärdigheten i reflektionen har jag prissatt spelarna med en uppskattad månadslön, där måttenheten i representerar 50 000 kr (inklusive skatter). För varje i ökas spelarens lön med 50 000 kr (inklusive skatter).
Min utgångspunkt är att DIF ska sikta på att ta sig till slutspel och undvika kvalserien. För att öka trovärdigheten i reflektionen har jag prissatt spelarna med en uppskattad månadslön, där måttenheten i representerar 50 000 kr (inklusive skatter). För varje i ökas spelarens lön med 50 000 kr (inklusive skatter).
Mitt drömlag bygger på att DIF har oförändrade löner 09/10. Föregående spelarbudget beräknas ligga på drygt 33 000 000 kr (inklusive skatter), något som bedömts utifrån vad DIF:s ledning har antytt i media.
I min reflektion har jag i en kommentar bedömt om respektive lagdel håller:
- Hög Elitserieklass
- Elitserieklass
- Låg Elitserieklass
Budget säsongen 08/09 har fördelats på följande sätt:
Målvakter: 3i (150 000 kr per månad och 1 800 000 kr per år) - Låg Elitserieklass
Backar: 23i (1 150 000 kr per månad och 13 800 000 kr per år) - Elitserieklass
Forwards: 30i (1 500 000 kr per månad och 18 000 000 kr per år) - Elitserieklass
Förluster från 08/09:
Nichlas Falk - slutar - beräknad lön 08/09 3i
Ronnie Pettersson, b - slutar - beräknad lön 08/09 2i
David Schneider, b - annan klubb - beräknad lön 08/09 4i
Niklas Anger, f - annan klubb - beräknad lön 08/09 2i
Robin Figren, f - NY Islanders - beräknad lön 08/09 i
Jimmie Ölvestad, f - annan klubb - beräknad lön 08/09 3i
Kommentar
09/10 är det dags för Nichlas Falk och Ronnie Petterssonatt att lägga skridskorna på hyllan. Niklas Anger, David Schneider och Jimmie Ölvestad får inte förlängt för att inte är tillräckligt bra att bygga ett lag kring samtidigt som de inte är billiga. Nämnda spelare är utfyllnadsspelare som är alltför dyra för att behålla. Robin Figren är på lån och han lämnar därför för spel i NHL.
Budget säsongen 09/10 har fördelats på följande sätt:
Målvakter: 3i (150 000 kr per månad och 1 800 000 kr per år) - Elitserieklass
Backar: 21i (1 050 000 kr per månad och 12 600 000 kr per år) - Hög Elitserieklass
Forwards: 27i (1 350 000 kr per månad och 16 200 000 kr per år) - Elitserieklass
Förläng 09/10:
David Printz, b - förläng 1 år - oförändrad lön 09/10 3i
Marcus Ragnarsson, b - förläng 1 år - oförändrad lön 09/10 4i
Oscar Eklund, b - förläng 2 år - oförändrad lön 09/10 i
Fredrik Bremberg, f - förläng 1 år - höjd lön från 08/09 med i 09/10 till 6i
Kristofer Ottosson, f - förläng 2 år - oförändrad lön 09/10 4i
Nyförvärv 09/10:
Staffan Kronwall, b - Toronto Marlies - 2 år - lön 4i
Gabriel Landeskog, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Marcus Krüger, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Mikael Ahlén, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Patrik Cehlin, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Marcus Nilson, f - Lokomotiv Yaroslavl - 2 år - lön 5i
Kommentar
Det 09/10 dags för Staffan Kronwall att komma "hem" till DIF och etablera klubben som ett stabilt slutspelslag i Elitserien. Vid sidan av Staffan fyller DIF på med ett antal mycket lovande juniorer.
Truppen 09/10:
Målvakter
30 Mark Owuya Vänster 20 år 187 cm 91 kg - lön i
39 Stefan Ridderwall Vänster 21 år 188 cm 91 kg - lön i
41 Gustaf Wesslau Vänster 24 år 193 cm 85 kg - lön i
Kommentar:
Säsongen 09/10 är alla målvakterna ett år äldre och därmed redo för vad sportcheferna och sportkommittén trodde de var till nuvarande säsong. Jag rankar DIF:s målvaktspar kommande säsong i form av Wesslau/Owuya att hålla Elitserieklass. Säsongens målvakter saknar inte talang, utan de har tyvärr för lite erfarenhet och är därför inte mogna för Elitseriespel i år säsongen 08/09. Stefan Ridderwall lånas ut till Amtuna nästa säsong.
Backar
03 David Printz Vänster 29 år 193 cm 100 kg - lön 3i
07 Andreas Holmqvist Höger 28 år 193 cm 94 kg - lön 3i
08 Alexander Deilert Höger 20 år 182 cm 81 kg - i
10 Marcus Ragnarsson Vänster 38 år 186 cm 97 kg - lön 4i
15 Oscar Eklund Vänster 21 år 181 cm 84 kg - lön i
24 Niklas Andersson Höger 23 år 188 cm 92 kg - lön i
33 Timmy Pettersson Vänster 32 år 188 cm 89 kg - lön 3i
77 Staffan Kronwall Vänster 27 år 193 cm 97 kg - lön 4i
Kommentar:
Föregående år hade laget alltför många betongsuggor. Antalet betongsuggor har minskat 08/09, men istället har DIF alltför många offensivt skickliga backar som är svaga defensivt. DIF:s stora problem är att laget under en lång tid inte fått fram bra backar från de egna leden. En generationsväxling är på väg, där Alexander Deilert, Oscar Eklund och Niklas Andersson ännu inte riktigt är etablerade Elitseriespelare. För att stärka upp försvaret värvas Staffan Kronwall. Backarna kommer säsongen 09/10 att hålla Hög Elitserieklass. Om Niklas Andersson tränar upp skridskoåkningen har han kapacitet att göra en Nicklas Danielsson och bli en stabil elitseriespelare nästa säsong.
Forwards
XX Marcus Nilson Höger 32 år 188 cm 89 kg - lön 5i
09 Kristofer Ottosson Vänster 33 år 179 cm 84 kg - lön 4i
18 Michael Holmqvist Vänster 30 år 191 cm 91 kg - lön 2i
20 Christian Eklund Vänster 32 år 182 cm 84 kg - lön 2i
21 Andreas Engqvist Höger 21 år 190 cm 88 kg - lön 2i
23 Fredrik Bremberg Vänster 36 år 183 cm 91 kg - lön 6i
26 Tim Eriksson Vänster 27 år 174 cm 75 kg - lön 3i
28 Carl Gustafsson Vänster 20 år 169 cm 80 kg - lön i
32 Marcus Krüger Vänster 19 år 179 cm 78 kg - lön i
34 Mikael Ahlén Höger 21 år 184 cm 92 kg - lön i
37 Henrik Eriksson Vänster 19 år 183 cm 95 kg - lön i
38 Patrik Cehlin Höger 18 år 178 cm 72 kg - lön i
40 Jacob Josefson Vänster 18 år 183 cm 85 kg - lön i
44 Nicklas Danielsson Höger 24 år 184 cm 83 kg - lön 2i
47 Gabriel Landeskog Vänster 17 år 183 cm 87 kg - lön i
Kommentar:
Forwards kommer säsongen 09/10 att hålla Hög Elitserieklass.
Formationer - huvudalternativ:
Fredrik Bremberg V - Kristofer Ottosson V - Marcus Nilson H
Christian Eklund V - Andreas Engqvist H - Tim Eriksson V
Marcus Krüger V - Jacob Josefson V - Nicklas Danielsson H
Carl Gustafsson V - Michael Holmqvist V - Gabriel Landeskog V
Marcus Ragnarsson V - Niklas Andersson H
Staffan Kronwall V - Andreas Holmqvist H
David Printz V - Timmy Pettersson V
Extraspelare:
Alexander Deilert H, b - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Oscar Eklund V, b
Henrik Eriksson V, f - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Patrik Cehlin H, f - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Mikael Ahlén H, f
Låna in vid behov 09/10:
Carl Ackered, b - J20
John Norman, f - J20
Kommentar:
Säsongen 09/10 kommer DIF att liksom de senaste åren att få kriga för att nå slutspel och att undvika kvalserien. Generationsväxlingen fortsätter primärt på backsidan och om något år börjar det att se riktigt bra ut.
Min utgångspunkt är att DIF ska sikta på att ta sig till slutspel och undvika kvalserien. För att öka trovärdigheten i reflektionen har jag prissatt spelarna med en uppskattad månadslön, där måttenheten i representerar 50 000 kr (inklusive skatter). För varje i ökas spelarens lön med 50 000 kr (inklusive skatter).
Mitt drömlag bygger på att DIF har oförändrade löner 09/10. Föregående spelarbudget beräknas ligga på drygt 33 000 000 kr (inklusive skatter), något som bedömts utifrån vad DIF:s ledning har antytt i media.
I min reflektion har jag i en kommentar bedömt om respektive lagdel håller:
- Hög Elitserieklass
- Elitserieklass
- Låg Elitserieklass
Budget säsongen 08/09 har fördelats på följande sätt:
Målvakter: 3i (150 000 kr per månad och 1 800 000 kr per år) - Låg Elitserieklass
Backar: 23i (1 150 000 kr per månad och 13 800 000 kr per år) - Elitserieklass
Forwards: 30i (1 500 000 kr per månad och 18 000 000 kr per år) - Elitserieklass
Förluster från 08/09:
Nichlas Falk - slutar - beräknad lön 08/09 3i
Ronnie Pettersson, b - slutar - beräknad lön 08/09 2i
David Schneider, b - annan klubb - beräknad lön 08/09 4i
Niklas Anger, f - annan klubb - beräknad lön 08/09 2i
Robin Figren, f - NY Islanders - beräknad lön 08/09 i
Jimmie Ölvestad, f - annan klubb - beräknad lön 08/09 3i
Kommentar
09/10 är det dags för Nichlas Falk och Ronnie Petterssonatt att lägga skridskorna på hyllan. Niklas Anger, David Schneider och Jimmie Ölvestad får inte förlängt för att inte är tillräckligt bra att bygga ett lag kring samtidigt som de inte är billiga. Nämnda spelare är utfyllnadsspelare som är alltför dyra för att behålla. Robin Figren är på lån och han lämnar därför för spel i NHL.
Budget säsongen 09/10 har fördelats på följande sätt:
Målvakter: 3i (150 000 kr per månad och 1 800 000 kr per år) - Elitserieklass
Backar: 21i (1 050 000 kr per månad och 12 600 000 kr per år) - Hög Elitserieklass
Forwards: 27i (1 350 000 kr per månad och 16 200 000 kr per år) - Elitserieklass
Förläng 09/10:
David Printz, b - förläng 1 år - oförändrad lön 09/10 3i
Marcus Ragnarsson, b - förläng 1 år - oförändrad lön 09/10 4i
Oscar Eklund, b - förläng 2 år - oförändrad lön 09/10 i
Fredrik Bremberg, f - förläng 1 år - höjd lön från 08/09 med i 09/10 till 6i
Kristofer Ottosson, f - förläng 2 år - oförändrad lön 09/10 4i
Nyförvärv 09/10:
Staffan Kronwall, b - Toronto Marlies - 2 år - lön 4i
Gabriel Landeskog, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Marcus Krüger, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Mikael Ahlén, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Patrik Cehlin, f - J20 (A-Lagskontrakt) - 1 år - lön i
Marcus Nilson, f - Lokomotiv Yaroslavl - 2 år - lön 5i
Kommentar
Det 09/10 dags för Staffan Kronwall att komma "hem" till DIF och etablera klubben som ett stabilt slutspelslag i Elitserien. Vid sidan av Staffan fyller DIF på med ett antal mycket lovande juniorer.
Truppen 09/10:
Målvakter
30 Mark Owuya Vänster 20 år 187 cm 91 kg - lön i
39 Stefan Ridderwall Vänster 21 år 188 cm 91 kg - lön i
41 Gustaf Wesslau Vänster 24 år 193 cm 85 kg - lön i
Kommentar:
Säsongen 09/10 är alla målvakterna ett år äldre och därmed redo för vad sportcheferna och sportkommittén trodde de var till nuvarande säsong. Jag rankar DIF:s målvaktspar kommande säsong i form av Wesslau/Owuya att hålla Elitserieklass. Säsongens målvakter saknar inte talang, utan de har tyvärr för lite erfarenhet och är därför inte mogna för Elitseriespel i år säsongen 08/09. Stefan Ridderwall lånas ut till Amtuna nästa säsong.
Backar
03 David Printz Vänster 29 år 193 cm 100 kg - lön 3i
07 Andreas Holmqvist Höger 28 år 193 cm 94 kg - lön 3i
08 Alexander Deilert Höger 20 år 182 cm 81 kg - i
10 Marcus Ragnarsson Vänster 38 år 186 cm 97 kg - lön 4i
15 Oscar Eklund Vänster 21 år 181 cm 84 kg - lön i
24 Niklas Andersson Höger 23 år 188 cm 92 kg - lön i
33 Timmy Pettersson Vänster 32 år 188 cm 89 kg - lön 3i
77 Staffan Kronwall Vänster 27 år 193 cm 97 kg - lön 4i
Kommentar:
Föregående år hade laget alltför många betongsuggor. Antalet betongsuggor har minskat 08/09, men istället har DIF alltför många offensivt skickliga backar som är svaga defensivt. DIF:s stora problem är att laget under en lång tid inte fått fram bra backar från de egna leden. En generationsväxling är på väg, där Alexander Deilert, Oscar Eklund och Niklas Andersson ännu inte riktigt är etablerade Elitseriespelare. För att stärka upp försvaret värvas Staffan Kronwall. Backarna kommer säsongen 09/10 att hålla Hög Elitserieklass. Om Niklas Andersson tränar upp skridskoåkningen har han kapacitet att göra en Nicklas Danielsson och bli en stabil elitseriespelare nästa säsong.
Forwards
XX Marcus Nilson Höger 32 år 188 cm 89 kg - lön 5i
09 Kristofer Ottosson Vänster 33 år 179 cm 84 kg - lön 4i
18 Michael Holmqvist Vänster 30 år 191 cm 91 kg - lön 2i
20 Christian Eklund Vänster 32 år 182 cm 84 kg - lön 2i
21 Andreas Engqvist Höger 21 år 190 cm 88 kg - lön 2i
23 Fredrik Bremberg Vänster 36 år 183 cm 91 kg - lön 6i
26 Tim Eriksson Vänster 27 år 174 cm 75 kg - lön 3i
28 Carl Gustafsson Vänster 20 år 169 cm 80 kg - lön i
32 Marcus Krüger Vänster 19 år 179 cm 78 kg - lön i
34 Mikael Ahlén Höger 21 år 184 cm 92 kg - lön i
37 Henrik Eriksson Vänster 19 år 183 cm 95 kg - lön i
38 Patrik Cehlin Höger 18 år 178 cm 72 kg - lön i
40 Jacob Josefson Vänster 18 år 183 cm 85 kg - lön i
44 Nicklas Danielsson Höger 24 år 184 cm 83 kg - lön 2i
47 Gabriel Landeskog Vänster 17 år 183 cm 87 kg - lön i
Kommentar:
Forwards kommer säsongen 09/10 att hålla Hög Elitserieklass.
Formationer - huvudalternativ:
Fredrik Bremberg V - Kristofer Ottosson V - Marcus Nilson H
Christian Eklund V - Andreas Engqvist H - Tim Eriksson V
Marcus Krüger V - Jacob Josefson V - Nicklas Danielsson H
Carl Gustafsson V - Michael Holmqvist V - Gabriel Landeskog V
Marcus Ragnarsson V - Niklas Andersson H
Staffan Kronwall V - Andreas Holmqvist H
David Printz V - Timmy Pettersson V
Extraspelare:
Alexander Deilert H, b - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Oscar Eklund V, b
Henrik Eriksson V, f - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Patrik Cehlin H, f - lånas ut till Huddinge hösten 09 och återkallas vid behov
Mikael Ahlén H, f
Låna in vid behov 09/10:
Carl Ackered, b - J20
John Norman, f - J20
Kommentar:
Säsongen 09/10 kommer DIF att liksom de senaste åren att få kriga för att nå slutspel och att undvika kvalserien. Generationsväxlingen fortsätter primärt på backsidan och om något år börjar det att se riktigt bra ut.
Senast redigerad av Östgöten den 2009-03-21 08:57:56, redigerad totalt 13 gång.
- Lee Harvey Oswald
---> Östgöten
En intressant analys, välformulerat inlägg.
Bravo!
Men att tro att Wesslau ska blomma ut till nästa säsong känns inte troligt.
Gustav har visat upp ungefär det han kan som målvakt denna säsong, det borde INTE räcka för att ta en av målvaktsplatserna i DIF.
Vidare, att Bremberg går att ersätta relativt enkelt är lika sant som att D.Larsson & Hörnqvist inte saknats övehuvudtaget
En intressant analys, välformulerat inlägg.
Bravo!
Men att tro att Wesslau ska blomma ut till nästa säsong känns inte troligt.
Gustav har visat upp ungefär det han kan som målvakt denna säsong, det borde INTE räcka för att ta en av målvaktsplatserna i DIF.
Vidare, att Bremberg går att ersätta relativt enkelt är lika sant som att D.Larsson & Hörnqvist inte saknats övehuvudtaget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Figren är väl bara utlånad av New York Islanders ?
Jag tror inte att Wesslau kommer att bli en stormålvakt. Att han däremot kommer att bli elitseriemässig nästa säsong ser jag däremot som möjligt. Målvaktstränarna gjorde ett mindre underverk med Lassila så jag tycker inte att jag är helt orealistisk även om jag till min natur är positivt lagd.Lee Harvey Oswald skrev:---> Östgöten
Men att tro att Wesslau ska blomma ut till nästa säsong känns inte troligt. Gustav har visat upp ungefär det han kan som målvakt denna säsong, det borde INTE räcka för att ta en av målvaktsplatserna i DIF. Vidare, att Bremberg går att ersätta relativt enkelt är lika sant som att D.Larsson & Hörnqvist inte saknats övehuvudtaget
Vidare vill jag förtydliga att jag inte menar att Linkan på 06/07 eller 07/08 säsongs nivå är enkel att ersätta. Jag tror däremot att det är möjligt för Josefsson, Engqvist och Figren (om han stannar) att ersätta Linkan årets nivå 08/09. Josefsson är den mest talangfulla spelare som funnits i DIF:s lag sedan Garpenlövs dagar (Mats Sundin står helt i en klass för sig). Figren har många kvaliteter. Tyvärr spelar Robin med små marginaler samtidigt som tränarna inte riktigt har givit honom samma förtroende och tålamod som de exempelvis gav Dick Axelsson. En bättre tränad Robin, med lite mer erfarenhet och en bra omgivning kan ta ett liknande kliv som Linus Omark gjort i år. Engqvist har definitivt etablerat sig i Elitserien denna säsong.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra inlägg Östgöten. Anser dock att din presenterade trupp saknar spets utöver de sedvanliga backproblemen. Att Josefson, Figren och Ante ska bära offensiven nästa säsong är föga troligt. Vi får inte sätta för stort ansvar på Josefson ännu, eller åtminståne inte förlita oss helt på hans talang. Vår offensivs spets i dagens trupp är Linkan, en spets som du tagit bort, och i mina ögon måste den spetsen ersättas.
Bottom line - din trupp saknar Marcus Nilson och en etablerad keeper för att den ska nå förväntningarna.
Dessutom, om Djurgården helt missar det julbord av potentiella hemvändare totalt till nästa säsong samt släpper Bremberg så missar man båten att komma igen ytterligare på den sportsliga delen för många år framöver.
Bottom line - din trupp saknar Marcus Nilson och en etablerad keeper för att den ska nå förväntningarna.
Dessutom, om Djurgården helt missar det julbord av potentiella hemvändare totalt till nästa säsong samt släpper Bremberg så missar man båten att komma igen ytterligare på den sportsliga delen för många år framöver.
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
Tycker Östgötens lag är helt värdelöst och mycket sämre än årets. Linkan ska vara kvar och en klasscenter måste in!
Sjunger avgå Johnny...
Östgötens inlägg var mycket bra skrivet.
Men jag är ytterst tveksam till att Fredrik Bremberg skulle lämna oss... Han är ju trots allt 35 år (36 år nästa säsong). Bremberg är fullt medveten om att han har 2 st allternativ inför nästa säsong. Antingen stannar han i Djurgården tills han inte orkar mer och lägger av, eller så åker han över till KHL för att tjäna stora slantar.
Det jag tror, är att Bremberg vet vad som väntar i Ryssland (dvs riktigt hårt spel, hårda träningspass, och ett mycket tuffare schema än här i Djurgården). Så förmodligen så kommer han inte orka med det, och stanna för fortsatt spel i Djurgården.
Jag kan ha fel, men hjärtat säger att Bremberg vill och kommer att stanna i Djurgården livet ut. För det är här han hör hemma!
Finns bara en Fredrik Bremberg!
Men jag är ytterst tveksam till att Fredrik Bremberg skulle lämna oss... Han är ju trots allt 35 år (36 år nästa säsong). Bremberg är fullt medveten om att han har 2 st allternativ inför nästa säsong. Antingen stannar han i Djurgården tills han inte orkar mer och lägger av, eller så åker han över till KHL för att tjäna stora slantar.
Det jag tror, är att Bremberg vet vad som väntar i Ryssland (dvs riktigt hårt spel, hårda träningspass, och ett mycket tuffare schema än här i Djurgården). Så förmodligen så kommer han inte orka med det, och stanna för fortsatt spel i Djurgården.
Jag kan ha fel, men hjärtat säger att Bremberg vill och kommer att stanna i Djurgården livet ut. För det är här han hör hemma!
Finns bara en Fredrik Bremberg!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Hade varit bra att göra som lhc gjorde (om Linkan är intresserad dvs). Krita på ett nytt tvåårskontrakt, låna ut han till Ryssland nästa säsong för en del cash och plocka hem honom nästa säsong igen. Men det känns orealistiskt iofs.
- DIF_Soldier
Då är han 37 år, och det kan gå fort mellan att vara stjärna och föredetting.Sidney Crosby skrev:Hade varit bra att göra som lhc gjorde (om Linkan är intresserad dvs). Krita på ett nytt tvåårskontrakt, låna ut han till Ryssland nästa säsong för en del cash och plocka hem honom nästa säsong igen. Men det känns orealistiskt iofs.
Säg den glädje som varar
-
Tror vi får allihop om vi hänger kvar

Så länge Linkan presterar (40p eller mer i år) är han värt ett nytt kontrakt. Vi bör plocka hem två "Printz-backar", Bjurling, Marcus Nilson/Ekman.
Anger, Enqvist, Danielsson och eventuellt Ekman får stå för målproduktionen.
- DIF_Soldier
Ekman kritade på ett tvåårskontrakt med S:t Petersburg.Highwind skrev:Så länge Linkan presterar (40p eller mer i år) är han värt ett nytt kontrakt. Vi bör plocka hem två "Printz-backar", Bjurling, Marcus Nilson/Ekman.
Säg den glädje som varar
- Remy Lebeau
Om man spånar lite så skulle även Tellan och Thoresen vara alternativ, även om Tellan spelar emellanåt, och Thoresen vill tillbaka till NHL.
Återstår att se om man fortsätter med budgetparet Riddarn/Wesslau även nästa säsong.
Vet inte vad jag skulle göra om jag såg Tellan i linköping..
Återstår att se om man fortsätter med budgetparet Riddarn/Wesslau även nästa säsong.
Vet inte vad jag skulle göra om jag såg Tellan i linköping..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Till nässta sässong skulle jag villja ha in
Tellan mål
Ossi back
"Marre" Nilsson forward
"Musse" Håkansson forward
Tellan mål
Ossi back
"Marre" Nilsson forward
"Musse" Håkansson forward