Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
brelle

Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Inlägg av brelle »

erik_dif skrev:Egentligen borde det vara förbud på att diskutera alla händelser utanför plan som inte har med stämmning att göra.
Vi ger precis vad de vill ha, hatet, vi mot dom-känslan när vi sitter och bryr sig så mycket om vad några jävla ADHD-barn gör.

Dock tycker jag jävligt synd om Djurgårdaren som blev slagen av Danskarna och som egentligen var uppbådet på hela "incidenten". Varför tänker ingen på honom?
Vakterna försökte ju inte ens hjälpa killen. Dock hade han väl säkert sagt något men det rättfärdigar väl ändå inte att han ska behöva bli slagen?
Tycker det var rätt åt honom. Han satt där och nästan grinade. Våld är aldrig bra, men i det här fallet tycker jag fan rätt åt honom.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Ja, det är väl bara att stanna hemma i fortsättningen om ni nu tycker att denna icke händelse var så farlig, Hej Då!
Senast redigerad av Caveman den 2008-12-28 12:14:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har såhär i efterhand reagerat på att det blivit så fruktansvärt uppförstorat det som hände under matchen igår. Ja, vi har en klick med idioter som hellre vill slåss än sjunga fram DIF till 3 poäng. Riktigt tråkigt men ingenting man behöver sluta gå på hockey med sina barn för? Så jäkla våldsamt blev det aldrig, förutom den kvinnliga matchvärd som halvt om halvt blev nerbrottad vid något tillfälle (vilket såklart är jäkligt olyckligt).

Ifall ni reagerar på det kanske ni skall slänga ut TV'n som ni med största sannolikt har genom fönstret? Eller datorn med internet-uppkoppling? Jag kan lova er att det finns mer våld som barnen utsetts för genom dessa medier än genom att några fjortisar (till sinnet, i alla fall) ger utlopp för sin relativt missriktade samhällsilska under en hockeymatch...

EDIT: För att gå över i andra, mer relevanta, tankebanor undrar jag vart matchtråden för morgondagens viktiga drabbning har tagit vägen? Skapa en, omedelbums. Tack!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

rubidium skrev:
LiteOn skrev:I England har man ju verkligen tagit krafttag inom detta område och en sådan här incident sker inte längre där, i supporterkulturens huvudland där de första ramsorna stals ifrån långt innan youtube fanns...
I England är det svårt att hitta läktarkultur idag. Publiken har bytts ut och nu sitter det folk som kan liknas vid de som kollar på Linköpings matcher på läktaren. Ståplatserna är borta för länge sen och den enda sång som hörs kommer från högtalaren eller några utstötta få. Engelsk fotboll glöder men kulturen är sargad. Jag vill inte vi i sverige ska ha dem som förebilder när vi försöker rensa ut huliganerna.
Jag undrar om du varit på en premier league match någon gång... Jag har varit på Tottenham, West Ham och Fulham. Ganska mediokra lag och sämst drag var det på Fulham matchen men att påstå att någon stämning i Sverige skulle mäta sig med Fulhams går fortfarande inte att göra. Man sjöng på långsidor som kortsidor, hela långsidor ställde sig upp och jublade när Fulham fick ett inkast mitt på planen. Den passionen och stämningen därefter finns inte i Sverige.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Jag har såhär i efterhand reagerat på att det blivit så fruktansvärt uppförstorat det som hände under matchen igår. Ja, vi har en klick med idioter som hellre vill slåss än sjunga fram DIF till 3 poäng. Riktigt tråkigt men ingenting man behöver sluta gå på hockey med sina barn för? Så jäkla våldsamt blev det aldrig, förutom den kvinnliga matchvärd som halvt om halvt blev nerbrottad vid något tillfälle (vilket såklart är jäkligt olyckligt).

Ifall ni reagerar på det kanske ni skall slänga ut TV'n som ni med största sannolikt har genom fönstret? Eller datorn med internet-uppkoppling? Jag kan lova er att det finns mer våld som barnen utsetts för genom dessa medier än genom att några fjortisar (till sinnet, i alla fall) ger utlopp för sin relativt missriktade samhällsilska under en hockeymatch...

EDIT: För att gå över i andra, mer relevanta, tankebanor undrar jag vart matchtråden för morgondagens viktiga drabbning har tagit vägen? Skapa en, omedelbums. Tack!
Bra skrivet! Om ni som föräldrar överväger att stanna hemma på grund av detta så gör ni fel.
Det är bara ett svapskäl. Era barn har redan och kommer med all säkerhet komma i kontakt med våld igen; i skolan, på Tv och inte minst internet.
Men... vad gör det? Har ni som föräldrar informerat om våld på ett korrekt sätt så kommer era barn att tackla det på rätt sätt även i unga år.

Jag var fem år första gången jag var i Globen. I trängseln kom det fram en berusad snubbe och knuffade min kompis som föll till marken. Hans pappa blev såklart rosenrasande, gubben skrek fula ord och jag blev vettskrämd. Men jag växte jag upp utan några åkommor. Jag är heller ingen illasinnad slagskämpe, och Globen återvände jag till med glädje någon vecka senare. True story.

Barn är smartare än vad man kan tro. De kommer inte att få några men för det där. Hockey borde vara en viktig krydda i deras liv, ingen jävla djurpark :)
Dessutom var det förhoppningsvis en engångsföreteelse.

Bra agerat i efterhand av DIF hockey för övrigt. Vad gäller asen så får vi hoppas att de får något slags straff. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite nån slogs - våld hör inte hemma på Hovet och så är det bara. Passion med viss mån verbalt hat mot motståndarlaget absolut, men inget annat.
Säg den glädje som varar
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Hur i helvete kan man sno pengar från sitt eget lag? säger bara jävla idioter......
DIF <3
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Djurgården Hockey har det tufft ekonomiskt, det känner alla till. I fredags blev klubben dessutom 8300 kronor fattigare. En av våra anställda, som försökte förhindra oroligheterna på läktaren, blev misshandlad. Under misshandeln försvann stora delar av kassan från bortaentrén, totalt 8300 kronor. Antingen rånades den anställde eller så tappade han pengarna i samband med misshandeln och någon plockade upp dem.

Detta måste vara enkelt att lösa.
De tuffa "GRABBARNA" som vandrade över får väl betala tillbaka detta till Djurgården med sina socialbidragspengar, studiestöd (tveksamt om de upprätthåller detta...) eller med veckopengen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

LiteOn skrev:Djurgården Hockey har det tufft ekonomiskt, det känner alla till. I fredags blev klubben dessutom 8300 kronor fattigare. En av våra anställda, som försökte förhindra oroligheterna på läktaren, blev misshandlad. Under misshandeln försvann stora delar av kassan från bortaentrén, totalt 8300 kronor. Antingen rånades den anställde eller så tappade han pengarna i samband med misshandeln och någon plockade upp dem.

Detta måste vara enkelt att lösa.
De tuffa "GRABBARNA" som vandrade över får väl betala tillbaka detta till Djurgården med sina socialbidragspengar, studiestöd (tveksamt om de upprätthåller detta...) eller med veckopengen.
NACKSKOTT säger jag bara!
Säg den glädje som varar
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Caveman skrev:Ja, det är väl bara att stanna hemma i fortsättningen om ni nu tycker att denna icke händelse var så farlig, Hej Då!
Jaha! Tack då! Då lägger vi pengarna på DIF Fotboll istället. Där är vi mer välkomna!

Morsning!

Ps. Du tycker förstås att dessa snorisar gör mer för DIF Hockey än vad barnfamiljer gör. Ds.

"Djurgården Hockey har det tufft ekonomiskt, det känner alla till. I fredags blev klubben dessutom 8300 kronor fattigare. En av våra anställda, som försökte förhindra oroligheterna på läktaren, blev misshandlad. Under misshandeln försvann stora delar av kassan från bortaentrén, totalt 8300 kronor. Antingen rånades den anställde eller så tappade han pengarna i samband med misshandeln och någon plockade upp dem."
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Otur att dessa tjuvar inte lever i Saudiarabien där stöld leder till amputering av hand eller i bästa fall hela armen. Hoppas nu att någon sitter hemma med jävlig dåligt samvete. Vill höra från Djugårn att pengarna är återfunna eller insatta på kontot :evil:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sportfåne skrev:Hur i helvete kan man sno pengar från sitt eget lag? säger bara jävla idioter......
Var står det att det var "grabbar" ifrån DIF som tog pengarna?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jeremy Roenick skrev:
Caveman skrev:Ja, det är väl bara att stanna hemma i fortsättningen om ni nu tycker att denna icke händelse var så farlig, Hej Då!
Jaha! Tack då! Då lägger vi pengarna på DIF Fotboll istället. Där är vi mer välkomna!

Morsning!

Ps. Du tycker förstås att dessa snorisar gör mer för DIF Hockey än vad barnfamiljer gör. Ds.

"Djurgården Hockey har det tufft ekonomiskt, det känner alla till. I fredags blev klubben dessutom 8300 kronor fattigare. En av våra anställda, som försökte förhindra oroligheterna på läktaren, blev misshandlad. Under misshandeln försvann stora delar av kassan från bortaentrén, totalt 8300 kronor. Antingen rånades den anställde eller så tappade han pengarna i samband med misshandeln och någon plockade upp dem."
Akta dig för DIF Säk....
Men om du är allvarlig när du skriver att du ska sluta att gå på hockey pga denna icke-händelse så undrar man hur stort ditt DIF-hjärta är..
xcomken

Inlägg av xcomken »

Akta dig för DIF Säk....
Men om du är allvarlig när du skriver att du ska sluta att gå på hockey pga denna icke-händelse så undrar man hur stort ditt DIF-hjärta är..
Hur kan du säga att det är en icke händelse, Har Dif fel när man skriver på sin hemsida och tar avstånd från det som hände?.
xcomken

Inlägg av xcomken »

Caveman skrev:
sportfåne skrev:Hur i helvete kan man sno pengar från sitt eget lag? säger bara jävla idioter......
Var står det att det var "grabbar" ifrån DIF som tog pengarna?
Nej det står inget om det,men om din icke-händelse som du beskriver det nu faktiskt inträffade så är det pga händelsen som pengarna försvann eller?? eller Har Dif ledning fel i sin text på hemsidan även i det fallet??

Hur stort Dif hjärta har du igentligen själv då du inte kan ta till dig det som faktiskt Djurgården skriver själva som ett officiellt meddelande och fördömande?
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Det är väl klart att man fördömmer dessa händelser men man ska väl inte sluta att gå på matcher för detta man måste istället ställa sig bakom föreningen och stödja sitt lag, sen kommer nog dessa pojkar få sitt straff jag tror nog att de vet vilka som bråkade med så många vittnen

Sen med pengarna som försvann är ju jävligt sorgligt ännu mera om det nu var DIF-anhängare men det kan ju vara vem som helst som tog tillfället iakt när kassan blev obemannad
DIF kommer vara nummer 1 igen
Skriv svar