Färjestads BK - Djurgårdens IF, 28/12 2008
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 28/12 2008
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
-
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 28/12 2008
Utan Ragge är det nog godnatt. Niklas Andersson kan vara bland det sämre vi haft i klubben.
Ge järnet och spela äckligt tight så kan det en pinne!
Ge järnet och spela äckligt tight så kan det en pinne!
Matchen sänds även på Canal+ Extra med start kl. 15.50.
-
- Kontakt:
Japp, på DIF´s forum på svenskafans skrev jag att det blir otroligt svårt på bortaplan mot FBK.. Troligtvis seger för FBK kanske oavgjort... Men hjärtat gjorde så att jag satsa mina pengar på DIF (singel)
Om man kollar typ 5 matcher bakåt så ser man en trend vilket pekar uppåt för DIF medans för FBK mer eller mindre står kvar kanske med en liten neråt pil på formkurvan
Jag ska kolla matchen på canal+ web-tv
Om man kollar typ 5 matcher bakåt så ser man en trend vilket pekar uppåt för DIF medans för FBK mer eller mindre står kvar kanske med en liten neråt pil på formkurvan
Jag ska kolla matchen på canal+ web-tv
Senast redigerad av Rockalybil den 2008-12-28 14:28:24, redigerad totalt 1 gånger.
Domare:
Pehr Claesson
Daniel Winge, Conny Fredriksson
Pehr Claesson
Daniel Winge, Conny Fredriksson
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Utan Ragge och med ärkeäcklet Claesson (se Skellefteå-matchen borta, har nog aldrig hatat någon så mycket som då) som domare kan det fan nog inte bli annat än förlust. Men men, matchen ska ju spelas också...
- -daniel-
Blir väldigt jobbigt utan Ragge. Kan vi knipa en pinne är jag nöjd, 2 pinnar fantastiskt nöjd och 3 så skiter jag på mig av lycka.
-
En pinne skriver man ju under på utan att blinka. Skulle vara skönt inför de två hemmamatcherna..
-
- Kontakt:
........
Senast redigerad av Rockalybil den 2008-12-28 14:39:27, redigerad totalt 2 gång.
Pehr Claesson..Mer hemmadomare finns bara inte..
- -daniel-
Må så vara men vi vet alla hur bra vi var i defensiven när inte Ragge var med tidigare. Blir oerhört tufft, men inte omöjligt... Plockar vi fram lite av förra årets bortaspel, samt att Wesslan gör en av sina bättre insatser så kan det räcka för en eller flera pinnar.Rockalybil skrev:- Om en spelare gör ett helt lag då har man inget lag.
Klart det går utan Ragge
Glöm inte att Ragge saknades mot MoDo, och då funkade defensiven rätt bra.
Brukar vara jämna och tuffa matcher mot Färjestad i kaffe-fabriken... Vi brukar vinna 1, förlora 1, och spela 1 oavgjord per säsong. Nu har vi förlorat 1 match redan där i år, så kanske dags för en vinst då?
Jag tror faktiskt inte att Färjestad vinner idag, även om dom har alla odds på sin sida. Djurgården känns på något sätt starkare än på väldigt länge, och då känns det som om att Färjestad borta är en bra match för oss.
Saknaden av Ragnarsson kommer självklart märkas. Men förhoppningsvis ska våra andra backar fylla ut hans frånvaro någorlunda.
Slutresultat: 2-3
Jag tror faktiskt inte att Färjestad vinner idag, även om dom har alla odds på sin sida. Djurgården känns på något sätt starkare än på väldigt länge, och då känns det som om att Färjestad borta är en bra match för oss.
Saknaden av Ragnarsson kommer självklart märkas. Men förhoppningsvis ska våra andra backar fylla ut hans frånvaro någorlunda.
Slutresultat: 2-3
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- andersson013
Djurgården vinner det här. 1-3 den här matchen också, sista i öppen bur.
Dick gör självmål också... man kan ju hoppas
Dick gör självmål också... man kan ju hoppas

Djurgårdare på landsbyggden
-
- Kontakt:
Japp, tror på seger.. bra odds på DIF också 3,8 på svs....en satsad 1k ger 2.8k i ren vinst.. lätta pengar gubbs