Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!
Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!
Visst är det synd när några få förstör för så många. Se bara Terror-Tommy och vilka konsekvenser en person kan åstadkomma. MEN vad som för mig är ännu tråkigare är att folk HELLRE skriver om vad som hände i några få minuter istället för det fantastiska som pågick nästan hela matchen. En otrolig hyllning till BoA, grym stämning på ståplats och krigare på isen!
När blev vi en aftonbladet-publik som bryr oss mer om skit än vad som är värt att hyllas? Visst ska motmedel in när det gäller huliganism men det bör inte ske genom att skriva upp händelser på internet och därigenom att skrämma upp gemene man... Låt DIF-Andan och Djurgårn Hockey göra sitt i från om huliganism. Tvivlar du på vad de gör, skicka ett mail och sätt dig in i situation. Sitt inte framför datorn och gnäll.
Den 3:e ska det bli gung!
När blev vi en aftonbladet-publik som bryr oss mer om skit än vad som är värt att hyllas? Visst ska motmedel in när det gäller huliganism men det bör inte ske genom att skriva upp händelser på internet och därigenom att skrämma upp gemene man... Låt DIF-Andan och Djurgårn Hockey göra sitt i från om huliganism. Tvivlar du på vad de gör, skicka ett mail och sätt dig in i situation. Sitt inte framför datorn och gnäll.
Den 3:e ska det bli gung!
Nu har DIF Hockey tagit avstånd från det som skedde på läktaren igår! Ni som fortfarande inte klarar av att ta avstånd från det, kanske ska maila till DIF Hockey och be de ändra sin uppfattning. Inget skedde ju!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5382
Härmed loggar jag ut för en lång tid framöver då jag är en sådan supporter som inte passar in på det här forumet. Tycker mig inte någonstans i den här matchtråden sett någon som sagt att "djurgårdssupportrar" bråkat med Röglesupportrar, jag har däremot sett och själv skrivit om de lallare som hetsat mot Röglesupportrar, brukat våld mot publikvärdar och det är inte acceptabelt. Ni som inte fattar det tycker jag ärligt talat synd om. Ta t ex den kvinnliga publikvärden som fick ta emot stryptag och samtidigt höra en påhejande klack "Det gör ont att möta djurgårn!". Snacka om lyckat!
Tack för mig, det har vart trevligt att delta här, men det här va droppen!

Härmed loggar jag ut för en lång tid framöver då jag är en sådan supporter som inte passar in på det här forumet. Tycker mig inte någonstans i den här matchtråden sett någon som sagt att "djurgårdssupportrar" bråkat med Röglesupportrar, jag har däremot sett och själv skrivit om de lallare som hetsat mot Röglesupportrar, brukat våld mot publikvärdar och det är inte acceptabelt. Ni som inte fattar det tycker jag ärligt talat synd om. Ta t ex den kvinnliga publikvärden som fick ta emot stryptag och samtidigt höra en påhejande klack "Det gör ont att möta djurgårn!". Snacka om lyckat!

Senast redigerad av KRNI den 2008-12-27 18:34:58, redigerad totalt 1 gånger.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
I England är det svårt att hitta läktarkultur idag. Publiken har bytts ut och nu sitter det folk som kan liknas vid de som kollar på Linköpings matcher på läktaren. Ståplatserna är borta för länge sen och den enda sång som hörs kommer från högtalaren eller några utstötta få. Engelsk fotboll glöder men kulturen är sargad. Jag vill inte vi i sverige ska ha dem som förebilder när vi försöker rensa ut huliganerna.LiteOn skrev:I England har man ju verkligen tagit krafttag inom detta område och en sådan här incident sker inte längre där, i supporterkulturens huvudland där de första ramsorna stals ifrån långt innan youtube fanns...
Det är inte frågan om att lägga ner energi på vad som skedde under några få minuter. För dessa få minuter ska helt enkelt inte förekomma!
Tycker att dom som överhuvudtaget, ens på minsta sätt, rättfärdigar händelser som igår gott kan stanna hemma för gott tillsammans med dessa "modiga män" som maskerade lekte pajaser med sina "utfall".
Vad fan ska det vara bra för? Gynnar varken DIF eller läktarkulturen.
Tycker att dom som överhuvudtaget, ens på minsta sätt, rättfärdigar händelser som igår gott kan stanna hemma för gott tillsammans med dessa "modiga män" som maskerade lekte pajaser med sina "utfall".
Vad fan ska det vara bra för? Gynnar varken DIF eller läktarkulturen.
Nu va det ju så att vi Sjöng till Rögle spelaren som hade ont på isen.. Men det som händer är ändå inte acceptablet även om folk hävdar att det "hände inget"KRNI skrev:Ta t ex den kvinnliga publikvärden som fick ta emot stryptag och samtidigt höra en påhejande klack "Det gör ont att möta djurgårn!". Snacka om lyckat!
DIF <3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"Så du menar att det inte går att ha en bra stämning på läktarna utan att inslaget från igår finns med??? då förstår jag ingenting.Personligen tycker jag att det är jättekul när klacken är stor och det blir bra stämning.men jag ser inget samband som behöver finns som du beskriver ovan
Vad det gäller fyllgubben, så förstår jag inte din nedvärderande syn.Med ditt resonemang så är inte jag Djurgårdare heller? eller rätt typ av supporter i dina ögon? jag missade inte en match på 12 år stog i klacken åkte på bortamatcher etc,, för en 10 år sen nu.Nu mer sitter jag på sittplats med vänner och bekanta och har trevligt inte varje match men många då familjen och grabbens hockeyspelande går före, är man ingen riktig supporter då eller? eller vad är det som gäller.Jag har vänner som lägger in miljonbelopp i Djurgården som inte heller står i klacken, är dom heller inga riktiga djurgårdare?
Hur gör ni på era arbetsplatser om ni/du jobbar, spöar ni på arbetskamrater och pekar finger för att nån gillar ett annat lag där också? det här är ett gäng snor ungar som försöker få uppmärksamhet och spela balla.Töntar i mina ögon."[/quote]
Nedvärderande syn? Berättade enbart vilken sorts supporter han var, sen om det är en bra supporter eller inte får var och en ha sin åsikt om. Personligen tycker jag gott man kan visa lite jävla glädje när Djurgår´n chockvänder i ödesmatchen.. han verkade ju bry sig så mycket om Djurgårdens IF menar jag. Och det är väl rätt självklart att mindre hets även kommer resultera i sämre drag, påstår man något annat vet man nog inte vad man pratar om.
Sen är det nog ett stort antal härinne (samma personer som sket på sig av icke-händelsen igår?) som ser tillbaks på behandlingen av Loob med en drömsk blick, jävla hycklare.
Vad det gäller fyllgubben, så förstår jag inte din nedvärderande syn.Med ditt resonemang så är inte jag Djurgårdare heller? eller rätt typ av supporter i dina ögon? jag missade inte en match på 12 år stog i klacken åkte på bortamatcher etc,, för en 10 år sen nu.Nu mer sitter jag på sittplats med vänner och bekanta och har trevligt inte varje match men många då familjen och grabbens hockeyspelande går före, är man ingen riktig supporter då eller? eller vad är det som gäller.Jag har vänner som lägger in miljonbelopp i Djurgården som inte heller står i klacken, är dom heller inga riktiga djurgårdare?
Hur gör ni på era arbetsplatser om ni/du jobbar, spöar ni på arbetskamrater och pekar finger för att nån gillar ett annat lag där också? det här är ett gäng snor ungar som försöker få uppmärksamhet och spela balla.Töntar i mina ögon."[/quote]
Nedvärderande syn? Berättade enbart vilken sorts supporter han var, sen om det är en bra supporter eller inte får var och en ha sin åsikt om. Personligen tycker jag gott man kan visa lite jävla glädje när Djurgår´n chockvänder i ödesmatchen.. han verkade ju bry sig så mycket om Djurgårdens IF menar jag. Och det är väl rätt självklart att mindre hets även kommer resultera i sämre drag, påstår man något annat vet man nog inte vad man pratar om.
Sen är det nog ett stort antal härinne (samma personer som sket på sig av icke-händelsen igår?) som ser tillbaks på behandlingen av Loob med en drömsk blick, jävla hycklare.
Sen är det nog ett stort antal härinne (samma personer som sket på sig av icke-händelsen igår?) som ser tillbaks på behandlingen av Loob med en drömsk blick, jävla hycklare.[/quote]
Nu undrar jag vem som är hycklare här, du verkar tro att bara för att man reagerar negativt på händelsen igår så vill man DIF ont?.Nej tvärtom jag vill att det ska va en stor klack, vill även att vanligt folk kommer helst fyller Globen så dif´s kassakista fylls, men det verkar ju inte du va intresserad av.
Sen va Loob före min tid då jag själv stog i klacken för upplysning, och nej det va ingen trevlig behandlig av Loob och acceptabelt det heller
-
OK! Då vet vi att föräldrar och barn inte är välkomna till DIF Hockey!DIFmanglarn skrev:Stökigt har det ALLTID varit kring matcherna och gillar man inte det så bör man söka nya intressen...
VÄL SKRIVET!!! APPLÅDER!!!KRNI skrev:Nu har DIF Hockey tagit avstånd från det som skedde på läktaren igår! Ni som fortfarande inte klarar av att ta avstånd från det, kanske ska maila till DIF Hockey och be de ändra sin uppfattning. Inget skedde ju!![]()
![]()
Kom snart tillbaka. Du är en av de bättre skribenterna här!
-
Jeremy Roenick skrev:OK! Då vet vi att föräldrar och barn inte är välkomna till DIF Hockey!DIFmanglarn skrev:Stökigt har det ALLTID varit kring matcherna och gillar man inte det så bör man söka nya intressen...
VÄL SKRIVET!!! APPLÅDER!!!KRNI skrev:Nu har DIF Hockey tagit avstånd från det som skedde på läktaren igår! Ni som fortfarande inte klarar av att ta avstånd från det, kanske ska maila till DIF Hockey och be de ändra sin uppfattning. Inget skedde ju!![]()
![]()
Kom snart tillbaka. Du är en av de bättre skribenterna här!
Din Pajas!!! Du var knappast född 1983, snarare 1993xxwinniehxx skrev:Sen är det nog ett stort antal härinne (samma personer som sket på sig av icke-händelsen igår?) som ser tillbaks på behandlingen av Loob med en drömsk blick, jävla hycklare.![]()
![]()
Av din argumentationsteknik att döma kan du inte vara äldre än Jacob Josefsson.. eller så går inte hissen ända upp, det mest troliga. Lär dig prata för din sak istället.
-
xcomken skrev:Nedvärderande syn? Berättade enbart vilken sorts supporter han var, sen om det är en bra supporter eller inte får var och en ha sin åsikt om. Personligen tycker jag gott man kan visa lite jävla glädje när Djurgår´n chockvänder i ödesmatchen.. han verkade ju bry sig så mycket om Djurgårdens IF menar jag. Och det är väl rätt självklart att mindre hets även kommer resultera i sämre drag, påstår man något annat vet man nog inte vad man pratar om.
Nu undrar jag vem som är hycklare här, du verkar tro att bara för att man reagerar negativt på händelsen igår så vill man DIF ont?.Nej tvärtom jag vill att det ska va en stor klack, vill även att vanligt folk kommer helst fyller Globen så dif´s kassakista fylls, men det verkar ju inte du va intresserad av.
Sen va Loob före min tid då jag själv stog i klacken för upplysning, och nej det va ingen trevlig behandlig av Loob och acceptabelt det heller[/quote]
Tro mig, jag är enormt intresserad av allt som skulle gagna Djurgården.. var inför säsongen skeptisk till att man övergav Globen helt och därmed kanske missade de högre publiksiffrorna man fick där i början av förra året. Men det fanns säkert ekonomiska skäl till det, hyra osv.. plus att med facit i hand så hade ju inte globen kunnat dra så värst mycket pga tabelläget.
Och har du inte funderat över varför det kommer mest folk vid storsatsningarna? Inte bara klacken som kommer då, även sittplats ansluter i högre grad...
-
xxwinniehxx //
Jag ber tusen gånger om ursäkt! Jag skrev mitt inlägg innan jag läst ditt tillräckligt noga. När jag gjort det tog jag bort den sista delen som rörde dig.
Som sagt! Jag ber tusen gånger om ursäkt!
Jag ber tusen gånger om ursäkt! Jag skrev mitt inlägg innan jag läst ditt tillräckligt noga. När jag gjort det tog jag bort den sista delen som rörde dig.
Som sagt! Jag ber tusen gånger om ursäkt!
xxwinniehxx skrev:Tro mig, jag är enormt intresserad av allt som skulle gagna Djurgården.. var inför säsongen skeptisk till att man övergav Globen helt och därmed kanske missade de högre publiksiffrorna man fick där i början av förra året. Men det fanns säkert ekonomiska skäl till det, hyra osv.. plus att med facit i hand så hade ju inte globen kunnat dra så värst mycket pga tabelläget.
Och har du inte funderat över varför det kommer mest folk vid storsatsningarna? Inte bara klacken som kommer då, även sittplats ansluter i högre grad...
Vad har storsatsningen med händelsen igår att göra?, du menar att bara för att Djurgården gör en storsatsning på ett visst antal matcher så rättfärdigar det som hände eller vad menar du?.
Ska Djurgården lyckas på sikt att bli vad man var så är jag övertygad om att man måste kunna locka all möjlig publik till arenan.Både personer som vill stå i en klack, vanlig sittplats, barnfamiljer, alla ska väl kunna komma.
Valet mellan Globen och Hovet är nog självklart för Dif om det fanns publik underlag för Globen.Men dit blir nog svårt att nå om sånt som igår ska va vanligt förekommande eller vad tror du?.Hur tror du att sponsorer investerare gör om detta som hände igår ska upprepas varje gång det ska storsatsas? nästa gång kanske det smäller på riktigt som mellan Aik och Hammarby för 3 säsonger sen.Vet att det är väldigt få företag som vill bli förknippat med negativt runt ett lag, då jag har vänner som lägger mycket pengar på DIf hockey.
Tror du att klacken skulle sjunga så av den anledningen är jag glad att du loggar ut. Du verkar uppenbart bara vara ute efter tjafs.KRNI skrev:Ta t ex den kvinnliga publikvärden som fick ta emot stryptag och samtidigt höra en påhejande klack "Det gör ont att möta djurgårn!". Snacka om lyckat!
Läs DIF Hockeys artikel, den innehåller inga grova överdrifter utan lägger störst vikt på att gårdagen var en fest (även fast artikeln handlar om idioterna). Det kanske ni negativa skribenter här också borde göra!
Egentligen borde det vara förbud på att diskutera alla händelser utanför plan som inte har med stämmning att göra.
Vi ger precis vad de vill ha, hatet, vi mot dom-känslan när vi sitter och bryr sig så mycket om vad några jävla ADHD-barn gör.
Dock tycker jag jävligt synd om Djurgårdaren som blev slagen av Danskarna och som egentligen var uppbådet på hela "incidenten". Varför tänker ingen på honom?
Vakterna försökte ju inte ens hjälpa killen. Dock hade han väl säkert sagt något men det rättfärdigar väl ändå inte att han ska behöva bli slagen?
Vi ger precis vad de vill ha, hatet, vi mot dom-känslan när vi sitter och bryr sig så mycket om vad några jävla ADHD-barn gör.
Dock tycker jag jävligt synd om Djurgårdaren som blev slagen av Danskarna och som egentligen var uppbådet på hela "incidenten". Varför tänker ingen på honom?
Vakterna försökte ju inte ens hjälpa killen. Dock hade han väl säkert sagt något men det rättfärdigar väl ändå inte att han ska behöva bli slagen?
Starkt jobbat Djurgården.
Dock 24 timmar försent men ändå ett avståndstagande ifrån organisationen om det händelser som uppenbarligen hände inne på HOVET, trots att många på detta forum hävdade motsatsen.
(frågan är om dessa skall hävda att Djurgårdens organisation ljuger eller att de själva har haft fel...)
Givetvis finns det bilder/film på dessa personer och de bör åtminstone bli inkallade till Djurgårdens organisation och förklara vad de höll på inne på Hovet och vad DE kan göra för Djurgården nu och i framtiden för att ställa saker och ting tillrätta.
Avstängningar är nog inte rätt just nu, tror tyvärr att de gör dem till mer martyrer ibland de likasinnade i Stone-Island och vita sneakers än avskräcker andra att bete sig illa.
Djurgården bör omgående kontakta sina supportergrupper och gemensamt komma fram till förhållningspunkter (regler) som alla grupperingar skall stå bakom, om vilket beteende som ÄR ok inne på arenan och samband med Djurgården i stort och vilket beteende som inte är ok och vilka konsekvenser detta får då inte någon/några följer gemensamma regler/förhållningssätt och hur klubben skall handskas med sina supportrar och hur ev avstägningar, böter mm skall skötas för att det skall gå rätt och juste till.
och att Svensk lagstiftning och övriga regler ifrån förbund etc alltid gäller över alla andra.
Därefter är det bara stänga av/utesluta/bötfälla de element som ej klarar av att följa klubbens och supportrarnas uppställda regler... De som bryter emot Svensk lag anmäls konsekvent
Allt klart, alla vet vad som är ok och inte ok och ingen behöver "chansa" på vad som rätt.
Djurgården som organisatör av matcher och liknande skall gå ut med att de ALLTID anmäler och samarbetar med myndigheter i incidenter som kan bryta/bryter mot Svensk lag, detta därför att de krävs av dem som organisatörer samt att detta är föreningens policy för att i framtiden förhindra oroligheter.
Dock 24 timmar försent men ändå ett avståndstagande ifrån organisationen om det händelser som uppenbarligen hände inne på HOVET, trots att många på detta forum hävdade motsatsen.
(frågan är om dessa skall hävda att Djurgårdens organisation ljuger eller att de själva har haft fel...)
Givetvis finns det bilder/film på dessa personer och de bör åtminstone bli inkallade till Djurgårdens organisation och förklara vad de höll på inne på Hovet och vad DE kan göra för Djurgården nu och i framtiden för att ställa saker och ting tillrätta.
Avstängningar är nog inte rätt just nu, tror tyvärr att de gör dem till mer martyrer ibland de likasinnade i Stone-Island och vita sneakers än avskräcker andra att bete sig illa.
Djurgården bör omgående kontakta sina supportergrupper och gemensamt komma fram till förhållningspunkter (regler) som alla grupperingar skall stå bakom, om vilket beteende som ÄR ok inne på arenan och samband med Djurgården i stort och vilket beteende som inte är ok och vilka konsekvenser detta får då inte någon/några följer gemensamma regler/förhållningssätt och hur klubben skall handskas med sina supportrar och hur ev avstägningar, böter mm skall skötas för att det skall gå rätt och juste till.
och att Svensk lagstiftning och övriga regler ifrån förbund etc alltid gäller över alla andra.
Därefter är det bara stänga av/utesluta/bötfälla de element som ej klarar av att följa klubbens och supportrarnas uppställda regler... De som bryter emot Svensk lag anmäls konsekvent
Allt klart, alla vet vad som är ok och inte ok och ingen behöver "chansa" på vad som rätt.
Djurgården som organisatör av matcher och liknande skall gå ut med att de ALLTID anmäler och samarbetar med myndigheter i incidenter som kan bryta/bryter mot Svensk lag, detta därför att de krävs av dem som organisatörer samt att detta är föreningens policy för att i framtiden förhindra oroligheter.