Andreas Karlsson till DIF?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Andreas Karlsson till DIF?

Inlägg av nutarvidom »

Vet ej hur mycket substans det ligger i detta, men ett telefonsamtal kan det vara värt om man är sportchef i DIF. Det är ingen dussinlirare vi pratar om.

http://www.hv71.se/forum/viewtopic.php?t=496
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

All respekt för A. Karlsson, men....är det inte bättre att spara stålarna och köra vidare med gänget nu? Det funkar ju bra.
Ingen seger utan offer
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Absolut, tycker inte heller DIF ska värva nåt mer i år. Nu är det lika bra att låta gänget kriga vidare utan att nya element tränger sig på.

Jag syftade dock på kommande säsong.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

nutarvidom skrev:Absolut, tycker inte heller DIF ska värva nåt mer i år. Nu är det lika bra att låta gänget kriga vidare utan att nya element tränger sig på.

Jag syftade dock på kommande säsong.
Ok!
Ingen seger utan offer
jurgarden

Inlägg av jurgarden »

Andreas lär ju knappast byta lag under denna säsong.
Men till nästa kan han vara något att satsa på. :?
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

jurgarden skrev:Andreas lär ju knappast byta lag under denna säsong.
Men till nästa kan han vara något att satsa på. :?
Alltid trevligt när folk läser hela tråden innan de skriver...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Så som läget är just nu så tycker jag att man inte ska göra några ändringar. Men nästa säsong kan han gärna komma.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att ett litet rykte om att en sambo / flickvän / fru kan betyda så mycket. Det finns visst vissa källor som gör gällande att Karlsson bättre hälft blivit antagen till en utbildning i STHLM. Av detta spinner ryktet vidare på det faktum att Karlsson inte förlängt sitt kontrakt med HV71.

Om det nu skulle vara aktuellt för Karlsson att flytta till STHLM kan det ju vara värt att ta ett snack med honom, men jag undrarom vi kan matcha eventuella but från t ex Tälje.

Däremot blir inte killen så dyr vid övergång då hans kontrakt går ut efter säsongen så han kan bli en mycket bra och relativt billig värvning till nästa säsong.

Om denna värvning nu skulle bli av ståtar vi med en mycket bra centerbesättning: Falk, Linkan, Ottosson och Karlsson. Inte många lag i elitserien som slår det...

Det är alltså väldigt många om som skall slå in om man säger så...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Andreas Karlsson vore en grym förstärkning till nästa säsong. Stämmer det att hans sambo ska plugga i Stockholm, är det faktiskt inte omöjligt att han spelar i DIF.

Jag tycker definitivt att Djurgården ska ta kontakt med honom och fråga hur han skulle ställa sig till att spela i Stockholms Stolthet.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Intressant om det kommit från en annan källa, nu är det bara släppa det.

HV:s messageboards har sedan jag började surfa på nätet varit dom som haft de galnaste ryktena. Favoriten har faktiskt varit vår egen Nichlas Falk, som "enligt säkra källor" varit klar för HV71 de senaste 6-7 säsongerna, vare sig han varit under kontrakt med DIF eller inte. För att inte tala om det obligatoriska "från välunderrättad källa: Kenny Jönsson helt klar för HV71", vilket härrör sig från att Kennys fru tydligen kommer från Jönköping. Kenny har också varit helt klar för HV sedan 1997 någon gång...

Men dom har fått hård konkurrens från Luleå på senare tid! Dom hade väl 60-70 spelare som "avskrivna rykten" på Svenska Fans för inte så länge sedan. Blir intressant att följa kampen mellan de båda kommande silly season!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tar mig friheten att spekulera vidare på den redan inslagna vägen.

Han skulle i så fall kunna bli en bra ersättare till Bremberg som ser ut att dra söderut och ut i Europa för att känna lite sköna pensionspengar.

Självklart ser jag dock hellre att Bremberg blir kvar, vilken enastående hockeyspelare det är!!!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tar mig friheten att spekulera vidare på den redan inslagna vägen.

Han skulle i så fall kunna bli en bra ersättare till Bremberg som ser ut att dra söderut och ut i Europa för att känna lite sköna pensionspengar.

Självklart ser jag dock hellre att Bremberg blir kvar, vilken enastående hockeyspelare det är!!!
Bremberg söderut? Finns det nån grund för detta, eller e det bara lösa rykten?
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Drutten skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tar mig friheten att spekulera vidare på den redan inslagna vägen.

I en sändning på Canal+ så diskuterade "experterna" med Calle Johansson i spetsen om att han var på gång till Schweiz och på den direkta frågan log bara Bremberg finurligt.
Var dessa "experter" fått detta från vet jag däremot inte, men det räcker för att göra mig aningen oroad.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Drutten skrev:

I en sändning på Canal+ så diskuterade "experterna" med Calle Johansson i spetsen om att han var på gång till Schweiz och på den direkta frågan log bara Bremberg finurligt.
Var dessa "experter" fått detta från vet jag däremot inte, men det räcker för att göra mig aningen oroad.
Låter inge vidare.... :evil:
Ingen seger utan offer
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Vi får väl se. HV kan säkert betala en mycket högre lön än DIF.
Vi får väl se om Andreas Karlsson väger att kunna bo ihop med sambon i sthlm eller om ändå väljer att spela i HV och pendla 30 mil. Låter jobbigt.

Om Andreas är beredd att acceptera lite lägre lön men att bo ihop med sambon tycker jag absolut att DIF ska hugga. Karlsson e en duktig center som kan agera både målskytt och framspelare. Han skulle tillföra bra saker i vilket lag som helst att han leder elitseriens poängliga talar ju sitt tydliga språk.

Enda altarntivet i sthlm måste ju rimligen vara DIF. Det enda jag kan tänka mig är ju att han ju kan pendla till Södertälje eller Gävle. Men varför skulle han hellre välja att spela för två såna bottengäng när han kan välja att spela för anrika DIF?

Vi får väl se vad som händer.
Skriv svar