Emil Svelander skrev:Sluta för fan att snacka om det som skedde (eller rättare sagt inte skedde) på läktaren. Det är sådant här snack som gör att familjerna försvinner från hockeyn. Sprid inte massa dynga om ni inte vet vad som hände!
100 % mot våld, men det är ryktesspridningen som gör att publiken försvinner. Prata om hur sjukt bra stämning det var stundtals istället!
Till matchen. Det var väl ingen höjdare, men målexplosionen i andra perioden var underbar. Bäst i DIF var utan tvekan Linkan och Ragge. Även Wesslau var bra, även om jag fortfarande ställer mig skeptisk till hans enormt yviga spelstil.
Okej då stoppar vi huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner.Det är ju en jättebra lösning.Stämningen va jättebra och det vore kul att det va så varje match.Men titta på vad som hände inne på hovet mellan AIK och Hammarby för 3 säsonger sen, kommer att ske på hovet snart också om man inte tar tag i dessa händelser direkt.Varför lirar man inte Nackas minne för längre ex vis.länk artikel http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0012/24/sandlin.html
Pinsamt att se grabbar i 20-30 års åldern hota 60 åringar, för dom inte orkar resa sig när dom skall tillbaka till ståplats fter ha vart o hetsat. Där försvann glöden på att besöka hovet igen.
Känns som att jag får ta med ungarna till skansen istället. Nästa rubrik. Vilt slagsmål inom Djurgårdsfamiljens supporter skara..om nu hetsarna var djurgårdare dvs.
Lägg energin på stötta laget än att hetsa den lilla skara borta klack.
Att fåtal kan förstöra för så många är oerhört trist. Slåss gärna, men gör det för er själva eller gå ned o bli nedslagna på vbc eller slagskeppet.
Mer kärlek o mindre hat!
Lädersliparen skrev:Där försvann glöden på att besöka hovet igen. Känns som att jag får ta med ungarna till skansen istället.
Jag är inne i samma tankebanor. Varför ta med barn på Hovet när man vill låta dem uppleva Djurgår´n lira hockey och i stället få uppleva hot och knogmackor.
Tack för det j*vla puckon! Det kommer att dröja innan vi går och kollar DIF Hockey lira igen.
xxwinniehxx skrev:Som tidigare skribenter skrivit, sluta överdriv för guds skull! När ska folk förstå att det krävs en balansgång mellan sånt här och att inte ha något drag på läktaren överhuvudtaget? Vill man ha bra drag på hockey/fotbolls-matcher kommer det gå överstyr ibland också.. tyvärr är det så det funkar. Synd om biljettanten som fick stryptaget bara, inte världens smartaste att ställa sig där i vägen själv kanske.. stryptag på ordningsvakter kan dock aldrig försvaras.
Bara att välja.. drag (och lite "överhets" ibland), eller knappt något drag alls.
Har man den synen som du skriver ovan så tycker jag det är skrämmande.Och på sikt va tror du att det skulle leda till om man inte stävjar ex det som hände igår?
Stävja är klart man skall göra. Och jag lade inte direkt i några personliga värderingar i det jag skrev.. ville bara få fram att i REGEL kommer det alltid gå överstyr till slut om man vill ha ett överjävligt drag på läktarna. Är inte det sambandet rätt tydligt?
Den där fyllogubben med djurgårdskepan som försökte hjälpa biljettanten förresten, han jublade knappt när det blev mål och gick fem minuter innan matchen var slut..
niklasss skrev:grymt skönt med 3 pinnar och idioterna som ville slåss med rögle klacken, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag skäms över att heja på djurgården när jag ser sånt. så till er som gjorde det, ni är enligt mig inte välkomna på framtida matcher!
Vilket stort djurgårdshjärta du verkar ha om sånt får dig att skämmas för att heja på laget du påstår dig älska?
dom flesta människor drar alla supportrar till ett lag över en och samma kam, bråkar 25 så bråkar alla liksom. och jag vill inte bli dragen över den kammen för att jag håller på ett lag, jag känner mej faktiskt lite lätt skyldig när man läser " djurgårds supportar stormade rögleklacken " i tidningen, och då får jag en liten känsla av skam innombords. är det konstigt tycker du?
niklasss skrev:grymt skönt med 3 pinnar och idioterna som ville slåss med rögle klacken, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag skäms över att heja på djurgården när jag ser sånt. så till er som gjorde det, ni är enligt mig inte välkomna på framtida matcher!
Vilket stort djurgårdshjärta du verkar ha om sånt får dig att skämmas för att heja på laget du påstår dig älska?
dom flesta människor drar alla supportrar till ett lag över en och samma kam, bråkar 25 så bråkar alla liksom. och jag vill inte bli dragen över den kammen för att jag håller på ett lag, jag känner mej faktiskt lite lätt skyldig när man läser " djurgårds supportar stormade rögleklacken " i tidningen, och då får jag en liten känsla av skam innombords. är det konstigt tycker du?
Ja, jag tycker det är konstigt. Om folk tror att jag är huligan p.g.a att jag håller på samma lag som en huligan så får folk tro det. Jag skäms aldrig över att vara Djurgårdare.
Man är ju Stolt Djurgårdare och skäms över dom som håller på... Man skäms ju aldrig över att vara Djurgårdare.
Jag förstår inte varför det finns idioter som vill förstöra :/ Jag stog i klacken igår och jag blir så förbannad när sånt händer Men vad ska man göra? man kan ju inte precis springa dit och säga åt dom
ja säger bara :En riktig suporter som älskar sitt lag ger fan i våld mot ensam och svag,Det är slut med skit som skadar vårt lag för vi hatar inte vi ÄLSKAR! Coca carola-Järnkaminerna
sportfåne skrev:"En riktig suporter som älskar sitt lag ger fan i våld mot ensam och svag. Det är slut med skit som skadar vårt lag, för vi hatar inte vi ÄLSKAR!"
Coca carola-Järnkaminerna
Jepp! Så är det!
Puckon som vevar är mer ute på en stor egotripp och anser sig vara större än det lag dom säger sig älska.
Pinnen skrev:Gläds åt vinsten istället för att tjafsa med varandra om vad som hände och inte hände.
Det förändrar inte ett skit ändå.
Kanske inte! Men den fajtande pöbeln kan medföra ett publiktapp och många förlorade kronor...
Men du kanske inte bryr dig?
Klart jag bryr mig, och det är såklart inte roligt. Dock så förändrar vi inget genom att sitta och tjafsa i matchtråden? Ladda inför nästa storsatsning ist!
Gör dig inte dummare än vad du är! Du fattar precis vad jag med flera menar.
Om man säger att man inte hatar så antar jag att man menar det. Menar man något annat får man säga det. Jag förstår att du menar att du är mot våld och det är jag också. Men då säger man det i såna fall.
Sen är jag skeptisk till påståendet att detta skulle leda till ett stort publiktapp. Stockholmsderbyn lockar fulla hus trots bråk.
Gör dig inte dummare än vad du är! Du fattar precis vad jag med flera menar.
Om man säger att man inte hatar så antar jag att man menar det. Menar man något annat får man säga det. Jag förstår att du menar att du är mot våld och det är jag också. Men då säger man det i såna fall.
Sen är jag skeptisk till påståendet att detta skulle leda till ett stort publiktapp. Stockholmsderbyn lockar fulla hus trots bråk.
Och vilket stockholmserby var utsålt denna säsong ??