Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Norjo

Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Inlägg av Norjo »

Några killar (15-20 pers) gick tidigt i första perioden mot rögle-klacken. De blev stoppade av vakter. Efter lite tjafs verkade det lugna ner sig. Sedan blev det slagsmål (?) vid rögle-klacken, vet inte vilka och varför. Då försökte ett 20-tal ta sig till Rögle-klacken igen. Ingen jättestor grej såg det ut som tycker jag i alla fall, kanske har fel eftersom jag stod långt borta.
zkcaml
Säsongskort: Ja

Inlägg av zkcaml »

Angående incidenten på läktaren.

Tycker att många här inne väljer att förstora upp den. Från där jag står (klacken) så ser man att Rögle (antagligen frontiline) hetsar mot DFG/DY. Ett antal personer börjar då gå mot rögle klacken och ställer sig precis brevid den och bjuder ut dessa personer. Ingen från rögles sida väljer att söka konfrontation. Därefter kommer ännu mer hetsande rögle supportrar in på rögles sektion (återigen antagligen frontline) varav DFG/DY gör om proceduren.

Viktigt att tänka på är att dessa personer om de velat inte hade haft några som helst problem med att faktiskt gå in på rögles klacksektion och börja veva om de velat. Det struntade de i utan bjöd istället in rögle att göra mer än att bara hetsa, vilket man självklart inte våga.

Att frontline tillsammans med köpenhamns firma gick på vanliga Djurgårdare i förra bortamatchen spelade säkert in också.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Ett gäng tuggumituggande finniga idoter försökte ta sig fram till Röglesektionen. Heder åt den kvinnliga publikvärden som själv försökte hindra idioterna. Hon blev i stället omkullknuffad två gånger men hon reste sig och fortsatte själv kämpa med att hålla idioterna tillbaka, STARKT jobbat, heder åt denna publikvärdstjej. Åt töntarna som gjorde bort sig fullständigt finns det bara förakt för. Väx upp och lämna tutten hemma, vill inte se er mer på en idrottsarena :evil:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skön jävla seger. Kanske inte den mest välspelade matchen jag skådat, men 3 väldigt viktiga poäng. 9 poäng av 12 möjliga på senaste matcherna, fortsätter vi så här så ser det positivt ut.

Linkan såg för övrigt ut att vara i form igen, en av hans bättre insatser för säsongen. Han kämpade t.o.m en aning i försvaret idag... Det, om något, är vi inte bortskämda med.

Angående "incidenten" i första perioden är jag böjd att hålla med folk, jävligt fånigt agerat men samtidigt kan man ju undra vi helvete alla publikvärdar var till en början? Fanns ju inte en själ där först... Aja, tur att det lugnade ner sig.
xcomken

Inlägg av xcomken »

zkcaml skrev:Angående incidenten på läktaren.

Tycker att många här inne väljer att förstora upp den. Från där jag står (klacken) så ser man att Rögle (antagligen frontiline) hetsar mot DFG/DY. Ett antal personer börjar då gå mot rögle klacken och ställer sig precis brevid den och bjuder ut dessa personer. Ingen från rögles sida väljer att söka konfrontation. Därefter kommer ännu mer hetsande rögle supportrar in på rögles sektion (återigen antagligen frontline) varav DFG/DY gör om proceduren.

Viktigt att tänka på är att dessa personer om de velat inte hade haft några som helst problem med att faktiskt gå in på rögles klacksektion och börja veva om de velat. Det struntade de i utan bjöd istället in rögle att göra mer än att bara hetsa, vilket man självklart inte våga.

Att frontline tillsammans med köpenhamns firma gick på vanliga Djurgårdare i förra bortamatchen spelade säkert in också.
Du tycker alltså att det är ett acceptabelt och ett normalt beteende av dessa Djurgårdare??, du va säkert en av dom som va med då detta är ditt första inlägg.

Jag säger så här, åk till en skog slå er sönder och samman om ni tycker det är kul det skiter jag i.Men att gå på Djurgårdsmatch ska va roligt inte att föräldrar ska behöva byta platser eller trösta barn som blir rädda.Hur ska Dif´s ekonomi gå ihop om dom egna supportrarna ska förstöra, eller förresten dessa personer är inte supportrar.Riktiga supportrar är dom som står i klacken och hejar, och den sittplatspublik som är återkommande.
Martin83

Inlägg av Martin83 »

Pinsamma idioter som ska börja tjafsa, kolla på hockey istället. Sabbar ju bara för föreningen som dom "älskar" så mkt.

Skönt med 3p dock
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Tycker nog att det var eganska bra agerat av Grabbarna att gå bort dit åtminstone andra gången när Röglesupportrarna ger sig på en helt stackars försvarslös Djurgårdare och det inte finns några vakter där som försökte stoppa Rögle-grabbarna.
Ibland blir man tvungen att ta lagen i egna händer.

Och nej jag tror inte det var "kom vi springer över dit, det är inga vakter här" utan man ville försvara killen som blev slagen.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

En underbar eftermiddag på Hovet!
En mycket bra match, och en klack som sjöng så högt som det går. Och vad har hänt? 7032 åskådare, och sittplats gjorde som klacken, lyfte Djurgården till 3 viktiga poäng... Vilket drag det var i minuterna kring våran vändning, inte så ofta "Johanssons/Thomas Monténs järnkaminer" har en så hög volym nu för tiden.
Jag vill även ge ett stort grattis till Marcus Krüger, som gjorde sin första A-lags poäng i debuten!

Men sist men inte minst, måste man ju tyvärr övergå från positiva tankar till negativa.
För vad fan håller DFG på med? Har dom ingen känsla för var och när man ska slåss (man ska aldrig slåss, men det händer i alla fall)? Tycker dom verkligen det är en bra idé, att försöka storma Rögle supportrarna (som i själva verket är Helsingborg och Köpenhamn supportrar) mitt under matchen när det sitter över 7000 på läktaren? Ett väldigt idiotiskt val av dem, publik siffran lär ju inte direkt må bättre av det.

Men den här matchen, kommer i alla fall inte jag komma ihåg som en match då våra supportar skämmer ut sig... Denna match kommer bl ihågkommen på grund av en fin insats av våra hjältar, och 3 härliga poäng som innebär att vi passerar tälje tattarna nere i bottenträsket!

Härliga Djurgår´n!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
niklasss

Inlägg av niklasss »

grymt skönt med 3 pinnar :P och idioterna som ville slåss med rögle klacken, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag skäms över att heja på djurgården när jag ser sånt. så till er som gjorde det, ni är enligt mig inte välkomna på framtida matcher!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ordningsvakter borde få tillstånd att skjuta skarpt. Ut med dem i snön, ett nackskott, sen är det klart.

Angående matchen kan jag bara säga; Det finns INGEN som är så kylig som Fredrik Bremberg!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Finns absolut inget som rättfärdigar våld..
Vill man slåss så kan man åka till en boxningsarena..
Norjo

Inlägg av Norjo »

niklasss skrev:grymt skönt med 3 pinnar :P och idioterna som ville slåss med rögle klacken, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag skäms över att heja på djurgården när jag ser sånt. så till er som gjorde det, ni är enligt mig inte välkomna på framtida matcher!
Vilket stort djurgårdshjärta du verkar ha om sånt får dig att skämmas för att heja på laget du påstår dig älska?
zkcaml

Inlägg av zkcaml »

xcomken skrev: Du tycker alltså att det är ett acceptabelt och ett normalt beteende av dessa Djurgårdare??, du va säkert en av dom som va med då detta är ditt första inlägg.

Jag säger så här, åk till en skog slå er sönder och samman om ni tycker det är kul det skiter jag i.Men att gå på Djurgårdsmatch ska va roligt inte att föräldrar ska behöva byta platser eller trösta barn som blir rädda.Hur ska Dif´s ekonomi gå ihop om dom egna supportrarna ska förstöra, eller förresten dessa personer är inte supportrar.Riktiga supportrar är dom som står i klacken och hejar, och den sittplatspublik som är återkommande.
Jag försvarade inte deras agerande. Utan jag förklara istället vad som verkligen hände utan att välja att kalla dessa personer för idioter. Personligen så anser jag att hela incidenten är kraftigt uppförstorad och det största felet var att man valde att bjuda ut dessa personer inne på hovet istället för utanför. För faktum är att någon Djurgårdare inte använde något våld alls, förutom några som slet sig förbi den ena kvinnliga publikvärden.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Tifo= 2/5!
Klacken=3/5!
Publiksiffran=4/5!
Röglesupportrarna=2/5!
Super Bo=5/5
Spelarna=4/5
Wesslau 5/5(Jag tyckte att han var grym:))

Allt sammanlagt får 4/5;)
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

eliaus skrev:Tifo= 2/5!
Klacken=3/5!
Publiksiffran=4/5!
Röglesupportrarna=2/5!
Super Bo=5/5
Spelarna=4/5
Wesslau 5/5(Jag tyckte att han var grym:))

Allt sammanlagt får 4/5;)
Klacken 3/5?
Här har vi en person som inte var på Hovet denna eftermiddag.
Sen angående tifot... Du förstod förmodligen inte syftet med tifot, för om du hade gjort det hade du minst gett tifot 4/5...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar