Målvaktsfrågan.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av KapZ »

diftillsjagdör skrev:Jag tycker att Djurgårnden ska försöka erbjuda Karol Krizian att provspela sköter han sig väl värva honom. Han har precis blivit utköpt av MoDo
Men vi har inga pengar till att värva en ny målvakt! Förstår inte heller vad du ser hos krizan som lockar så?!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Vad är det som folk ser i Krizan? Han har dåligt psyke och är en oerhört medioker målvakt.

Jag kan garantera att Joaquin Gage hade gjort ett bättre jobb, och då har han redan lagt ner hockeyn..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kri(s)zan är aktuell för Linköping
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Krizan har väl sagt att Sverige inte är aktuellt. Han hade väl hemlängtan eller vad det nu var.

Själv vill jag inte se honom i vårt lag. En grym målvakt i sina bästa dar men dem dagarna kommer inte ofta nu för tiden. Verkar ha en dålig atttyd och kan skapa problem i truppen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Struten skrev:Krizan har väl sagt att Sverige inte är aktuellt. Han hade väl hemlängtan eller vad det nu var.

Själv vill jag inte se honom i vårt lag. En grym målvakt i sina bästa dar men dem dagarna kommer inte ofta nu för tiden. Verkar ha en dålig atttyd och kan skapa problem i truppen.
Samtidigt kan en nytändning vända allt det där. Han var ju outstanding när modo plockade guldet för ett par år sedan. Men nej, Karol är inget bra altenativ. Det är en stor chansning vilket vår ekonomi inte skulle klara, inte ens vid succé.
Säg den glädje som varar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Gör Owuya ett bra JVM så plocka tillbaka honom. Har sett 2-3 matcher med Owuya i år i Almtuna och han är riktigt bra.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Krizan, nej tack. Otrolig humör spelare och knappast någon att hålla i handen nu när det blåser snålt. Han fick kicken från Modo för att han spred dålig stämning och inte kunde rätta in sig i leden.
Lycka är att vara djurgårdare
kelle

Inlägg av kelle »

jag tror att man har en bättre mv än dom som är framsläppta.
Nämligen Mike O tror att han är bättre o dessutom efter hans äventyr i Almtuna kan det aldrig vara fel att ge han chansen Man säger i travspråk Form slår klass o det kan npg stämma även här :D
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

gadden78 skrev:Fasen tycker Wesslan ska ta över spaden som första keeper, han är i sitt livs form just nu och har hållit sin första Elitserie nolla, han har ett lugn som får spelarna att koncetrera sig på spelet, inga onödiga returer som backarna är tvugna att rensa osv...! Ledsen Riddarn men du får vänta en sesång till...
Har du sett Wesslau? Det enda som stämde var väl att han hållit nollan en gång... Byt bort han mot Owuya nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

robin_dif skrev:Gör Owuya ett bra JVM så plocka tillbaka honom. Har sett 2-3 matcher med Owuya i år i Almtuna och han är riktigt bra.
Du menar gör Owuya en bra match mot Lettland, för det lär bli den enda match han får stå i den turneringen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Det är inte svårare än att Wesslau måste bort från kassen. Många här tycker det är acceptabelt att han spelar som en korpenmålvakt och ständigt glider iväg från målburen, viftar med armarna, släpper otroligt enkla returer och gör 2-3 halvtabbar varje match.

Det blir mer och mer sjukt varje gång jag tänker på att han är förstemålvakt i vår förening som alltid haft en tradition med bra målvaktsspel.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag saknar Daniel Larsson... :cry:
Han var så trygg i målet, så när man satt på läktaren och motståndarna fick ett friläge fanns det ett lugn i kroppen.
Men nu när Wesslau eller Ridderwall står är man alltid lite orolig.
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Ni som klagar på Wesslau, tycker ni verkligen att Riddarn är bättre? Jag har sällan sett en så osäker målvakt. De är lika mediokra bägge två. Trist men så är det. Och hur mycket vi än spekulerar och diskuterar vem som är sämst så är det dessa två herrar vi ska dras med den här säsongen. Det är väl bättre att sluta klaga och börja stötta dom istället.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

pinga19 skrev:Ni som klagar på Wesslau, tycker ni verkligen att Riddarn är bättre? Jag har sällan sett en så osäker målvakt. De är lika mediokra bägge två. Trist men så är det. Och hur mycket vi än spekulerar och diskuterar vem som är sämst så är det dessa två herrar vi ska dras med den här säsongen. Det är väl bättre att sluta klaga och börja stötta dom istället.
Ridderwall är en bättre målvakt än Wesslau, möjligtvis steget till första spaden kanske blev lite väl FÖR mycket. Då han verkligen inte har rutinen för att kunna spela under press, Wesslau har lite mer angående det där men han är inte bättre än den han är. Ge Riddarn några matcher nu så tror jag att han kommer in riktigt bra i det.

Det enda Ridderwall är riktigt svag i är sidledsförflyttningar. Han släpper inte returer som 12 åringar som Wesslau gör...
As1

Inlägg av As1 »

Vi har ingen målvakt, som kan hjälpa till o vinna matcher.
Prio 1 är att värva en ny målvakt i god tid innan kvalspelet!!!
Det är ett måste, Riddarn är inte bra, Wesslau kommer aldrig bli bra.
Kan inte smälta att Riddarn släpper in 3-3 mot S-tälje, fan omöjligt att lyckas med det från den vinkeln!?
Skriv svar