Det är inte bara Djurgårdare som följer DIFs framfart. Det gör även Svensson genom tidningar även om denne inte går på matcher. Även Gnagare och Vrak följer DIF, men andra intentioner än oss dock. Djurgården lär ha väldigt många unika besökare (olika personer) på matcher under en säsong. Ett Stockholmslag ökar givetvis intresset för hockeyn i Stockholm.Bigge skrev:1 miljon människor som skulle tappa intresset?Highwind skrev:Att cirka en miljon människor skulle tappa intresset för hockey tycks inte göra någon skillnad för koblads-skribenterna.
vad menar du med det?
Kagen:
Va det jag tänkte på ang din länk. Ungefär detsamma känner jag. Men givetbis vill jag inte se DIF i AS, men sådant är läget just nu..tyvärr.
Som det är just nu tillför DIF inte ett smack till elitserien för att höja nivån/intresset
Elitersien behöver inget stockholmslag?
Re: Elitersien behöver inget stockholmslag?
DIF snittar vadå, 6000 pers i år?
Även om de råkar sluta på en sjunde plats i år så vet alla hockeykunniga att DIF inte har en chans att vinna något. Skulle intresset för hockey i Stockholm vara mindre med DIF i Allsvenskan? Tillsammans med kanske både AIK och SSK?
Jag tror knappast det, snarare tvärtom. Media skulle ha massor av nytt att skriva om istället för dålig ekonomi, elitlicenser och sådant. Redan nu jämförs AIK's lag med DIF's och det spekuleras i vilket lag som vunnit om de möts idag.
Det är klart som fanken att Stockholm med sina 1,5 miljoner invånare och allt vad huvudstad innebär är en otroligt viktig del av hockeysverige. Men Djurgården som förening måste hitta tillbaka till ett vinstkoncept och kanske kan vägen dit gå via Allsvenskan.
Även om de råkar sluta på en sjunde plats i år så vet alla hockeykunniga att DIF inte har en chans att vinna något. Skulle intresset för hockey i Stockholm vara mindre med DIF i Allsvenskan? Tillsammans med kanske både AIK och SSK?
Jag tror knappast det, snarare tvärtom. Media skulle ha massor av nytt att skriva om istället för dålig ekonomi, elitlicenser och sådant. Redan nu jämförs AIK's lag med DIF's och det spekuleras i vilket lag som vunnit om de möts idag.
Det är klart som fanken att Stockholm med sina 1,5 miljoner invånare och allt vad huvudstad innebär är en otroligt viktig del av hockeysverige. Men Djurgården som förening måste hitta tillbaka till ett vinstkoncept och kanske kan vägen dit gå via Allsvenskan.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Håller med i allt du har skrivit förutom en sak. Allsvenskan.... Nej nej detta finns inte för Djurgårdens Hockey! Sen kan man ju alltid undra hur många "Djurgårdare det finns i stan"Kagen skrev:DIF snittar vadå, 6000 pers i år?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi är DIF. Vi vill tävla, vinna - vara bäst. Något annat gäller inte, så lägg ned skitsnacket.
Säg den glädje som varar
Jag tycker vi behöver ett lag ifrån San Francisco Bay Area i elitserien! 
Kanske även ett ifrån Papua New Guinea?

Kanske även ett ifrån Papua New Guinea?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Nästa fråga från trådskaparen:
"Hur långt är ett snöre?"
1) En meter
2) Två meter
3) Röd
"Hur långt är ett snöre?"
1) En meter
2) Två meter
3) Röd
Andra frågor värda att ställas:
Har påven en rolig mössa?
Sover björnar i skogen?
Är AIK det vi hatar mest?
Har påven en rolig mössa?
Sover björnar i skogen?
Är AIK det vi hatar mest?
Lite finare... lite bättre...
Ni e såååååå roliga.... Har ni inget annat för er än o driva?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
- Lee Harvey Oswald
TramsKagen skrev:Djurgården som förening måste hitta tillbaka till ett vinstkoncept och kanske kan vägen dit gå via Allsvenskan.
Det räcker med att titta på föreningar som aik, mif & leksand för att inse att åker DIF ur så är vi rökta för en lång tid framöver, kanske för alltid.
Då kommer man med värme & stort vemod att minnas när det var 7000 på Hovet mot rögle & hv....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Med tanke på frågan du ställde, så nej.eliaus skrev:Ni e såååååå roliga.... Har ni inget annat för er än o driva?
- DIF_Soldier
Gnagarna snackar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4088889.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4088889.ab
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Ja den fighten ser jag gärna.....i Elitserien nästa säsong.
I kvalserien vet jag inte om hjärtat skulle palla med denna match.
Är rätt säker på att aik på ren vilja slulle trycka dit DIF i minst en av mötena, kanske rent ut av i båda.
Har hört nämnas tidigare att kvalserien är det bättre alternativet än placering 9-10, av rent ekonomiska skäl då givetvis.
(är dock rätt säker att ingen ut av spelarna resonerar så)
Men med årets icke spelande DIF är risken stor att vi faktiskt åker ur.
Så jag skulle alla dagar i veckan slanta upp 1250:- (5 hemma-kvalmatcher x 250:-) för att slippa genomlida en kvalserie.
I kvalserien vet jag inte om hjärtat skulle palla med denna match.
Är rätt säker på att aik på ren vilja slulle trycka dit DIF i minst en av mötena, kanske rent ut av i båda.
Har hört nämnas tidigare att kvalserien är det bättre alternativet än placering 9-10, av rent ekonomiska skäl då givetvis.
(är dock rätt säker att ingen ut av spelarna resonerar så)
Men med årets icke spelande DIF är risken stor att vi faktiskt åker ur.
Så jag skulle alla dagar i veckan slanta upp 1250:- (5 hemma-kvalmatcher x 250:-) för att slippa genomlida en kvalserie.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tror att denna serie är i behov av flera storstadslag ( storstäder är Malmö, Göteborg och Stockholm)
Jag skulle gilla om Elitserien såg ut så här om 3-5 år:
Lag:
Djurgården ( Djurgården,Stockholm ) 100 % chans
AIK ( Solna, Stockholm ) 100 % chans
Södertälje ( Södertälje, Stockholms Län, Södermanland ) 100 % chans
Huddinge ( Huddinge, Stockholm ) 10 % chans
Frölunda ( Göteborg ) 100% chans
Malmö Redhawks ( Malmö ) 80 % chans
Brynäs ( Gävle ) 100% chans
Färjestad ( Karlstad ) 100 % chans
Linköping ( Linköping, Östergötland ) 100 % chans
HV71 ( Jönköping , Småland )
Välj själv vilka de två sista lagen ska vara!?
Lag:
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Luleå och Leksand....Angusdif skrev:Jag tror att denna serie är i behov av flera storstadslag ( storstäder är Malmö, Göteborg och Stockholm)
Lag:
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!