Ny förbundskapten till Tre Kronor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
pieceofcrap
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ny förbundskapten till Tre Kronor

Inlägg av pieceofcrap »

När Bengt Åke fick jobbet (om det var 2005?) blev jag något besviken. Tyckte att man behövde någon som tillförde mer energi till laget och som kunde öka attraktionskraften hos Tre Kronor, både hos spelarna och allmänheten. Jag fick såklart äta upp det när Sverige vann både OS och VM 2006. Nu känner jag dock att jag har fått vattten på min kvarn. Således är min fråga, vem skulle vara den bästa ersättaren.

-Per Mårds? (gjort ett otroligt bra jobb med småkronorna, har fräscha idéer och skapar energi)
-Wikegård? (tror många är skeptiska men tycker att han har bra idéer om landlaget och vad som behövs göras för att öka attraktionskraften)
-Utländsk tränare? Ta in en meriterad nhl-coach för att höja statusen och få in ett nytt tänk?

Idéer?
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Re: Ny förbundskapten till Tre Kronor

Inlägg av Angusdif »

En otroligt enkel fråga. In med Wikegård och ut med Bengt-Åke, han håller inte längre

1. Vinner var 6 EHT-Turnering
2. Ständig VM-Fyra ( förutom 2006 ) ( 3 fjärdeplatser )
3. Ingen Toppning eller Coachning
4. Dålig i Media
5. Har nivå för att träna ett division 1 lag.
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sebbe G »

Wikegård! :lol:
Kagen

Inlägg av Kagen »

Bengt-Åke är så otroligt mycket större och bättre än Wikegård någonsin kommer vara. Vilken förmåga har Wikegård att få rutinerade NHL-proffs som nyss slagits ut ur Stanley Cup att åka över pölen och spela VM?

Bengt-Åke Gustavsson är på riktigt och det vet folk. Niklas Wikegård väger lika tungt som de där turneringarna som Tre Kronor spelat rätt kasst i. Vad var det dom hette nu igen..?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Wikegård och boork hade varit spännande att se :D bengan är gammal o överskattad.Han lever på 2006.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Kagen skrev:Bengt-Åke är så otroligt mycket större och bättre än Wikegård någonsin kommer vara. Vilken förmåga har Wikegård att få rutinerade NHL-proffs som nyss slagits ut ur Stanley Cup att åka över pölen och spela VM?

Bengt-Åke Gustavsson är på riktigt och det vet folk. Niklas Wikegård väger lika tungt som de där turneringarna som Tre Kronor spelat rätt kasst i. Vad var det dom hette nu igen..?

Bengt-åke är en kass tränare.2006 var ren jävla tur.Wikegård är mkt bättre.
Bigge

Inlägg av Bigge »

alskar_dif skrev:
Kagen skrev:Bengt-Åke är så otroligt mycket större och bättre än Wikegård någonsin kommer vara. Vilken förmåga har Wikegård att få rutinerade NHL-proffs som nyss slagits ut ur Stanley Cup att åka över pölen och spela VM?

Bengt-åke är en kass tränare.2006 var ren jävla tur.Wikegård är mkt bättre.
Ja Hockey är ju endast en sport som lever/spelas på tur, att man vinner OS och VM samma år bevisar bara det ännu mer. HA HA
Antar att du e tolv eftersom ingen formulering till varför han e kass eller nått.

För det första är detta en sketen träningsturnering. vem fan bryr sig om 3 kr förlorar dessa.
För det andra har många spelare tackat nej, ej kunnat varit med eller så har klubbarna sagt nej(som man läste i AB för en tid sedan)

Efter dessa nej tack, hur kunde man tro att 3 kr skulle vinna en sådan turnering. Då Ryssland kommer med samma lag som förra turneringen, lite bättre samspelta än Sverige och lägg därtill att en del av dem som va på isen i söndags, va med då Ryssland tog Vm guld.

Är ju inte Bengt Åkes fel att spelarna,klubblagen säger nej tack, likadant var det vid förra VM, NHL porffsen ville inte, kunde inte eller va skadade. Då får man ju ta de som verkligen vill spela.

Tycker det är bra att "nya talanger" får en chans i tre kronor.
Sen kan ja hålla med om att allt runt omkring 3 kr borde skötas bättre(iallafall det man läst om i tidningar och sånt)
There is no I in TEAM!!!!
Steef

Inlägg av Steef »

Jag tycker sverige behöver en ny förbundskapten Bengt-Åke har varit det för länge, sen vem som ersätter tror jag spelar mindre roll, finns många kompetenta hockeytränare i sverige. och sen tror jag att sverige skulle må bra av att ha 2 "förbundskaptener".
skulle ju vara kul att se Kung Wikegård (igen? han har väl 3 matcher eller nått för landslaget om jag inte mins fel vilket jag nog gör) men jag tror inte det blir han, han är för kontroversiel och för "osvensk" han vågar säga vad han tycker och det tror jag inte landslagsledningen uppskattar, sen under sverige ryssland så intevjuvade nån fårn landslagets organisation och han verkade förbannad på Wikegård. Boork är intresant men fårgan är om han inte är för mycket nytänkande, tror dem på förbundet är rädd för nytänkande. kanske någon utlänsk tränare tillsammans svensk, Mike Keen är cool men han verkar ju hata svenskar så jag vet inte om han blir bra som förbundskapten. Varför inte Peter och Kent Forsberg tillsammans(föga troligt men varför inte)? Foppa är slut som hockeyspelare och kan nog hockey och Kent har ju vissat att han funkar som förbundskapten. Skulle själv vilja vara förbundskapten men då mina meriter sträcker sig till ett spel så knappast. Säcken kanske han är skön men inte mycket erfarenhet, kanske tillsammans med Boork. Vi får se. tror BÅG sitter kvar tills kontraktet går ut, tyvär.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Kire

Inlägg av Kire »

Steef skrev:Jag tycker sverige behöver en ny förbundskapten Bengt-Åke har varit det för länge, sen vem som ersätter tror jag spelar mindre roll, finns många kompetenta hockeytränare i sverige. och sen tror jag att sverige skulle må bra av att ha 2 "förbundskaptener".
skulle ju vara kul att se Kung Wikegård (igen? han har väl 3 matcher eller nått för landslaget om jag inte mins fel vilket jag nog gör) men jag tror inte det blir han, han är för kontroversiel och för "osvensk" han vågar säga vad han tycker och det tror jag inte landslagsledningen uppskattar, sen under sverige ryssland så intevjuvade nån fårn landslagets organisation och han verkade förbannad på Wikegård. Boork är intresant men fårgan är om han inte är för mycket nytänkande, tror dem på förbundet är rädd för nytänkande. kanske någon utlänsk tränare tillsammans svensk, Mike Keen är cool men han verkar ju hata svenskar så jag vet inte om han blir bra som förbundskapten. Varför inte Peter och Kent Forsberg tillsammans(föga troligt men varför inte)? Foppa är slut som hockeyspelare och kan nog hockey och Kent har ju vissat att han funkar som förbundskapten. Skulle själv vilja vara förbundskapten men då mina meriter sträcker sig till ett spel så knappast. Säcken kanske han är skön men inte mycket erfarenhet, kanske tillsammans med Boork. Vi får se. tror BÅG sitter kvar tills kontraktet går ut, tyvär.
Haha, Kent Forsberg gjorde inte många rätt under sin tid som förbundskapten och han är föga populär på förbundet... VM-guldet 98 hade varit ett praktfiasko att inte ta med tanke på det laget han förfogade över då.
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Martin_Dif

Inlägg av Martin_Dif »

Kanske Niklas Wikegård :?:
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Martin_Dif skrev:Kanske Niklas Wikegård :?:
Nä, han har gjort bort sig för mycket i media...

Dock tror jag knappt mig själv när jag säger detta... Finns bara en och den är Pelle Mårdts... I alla fall som det ser ut just nu...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar