Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Ser hälre Leffe Boork än Bobo.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
jensa öhling skrev:Jag har hört en lägre procent. Oavsett vad är han dyr sett till vad han producerar. Även om det nu mot förmodan skulle handla om 50 procent får han säkert 100 kakor av oss. Det är han långt ifrån förtjänt av. Killen har sämst plus/minus i hela serien!
När blev Micke Holmqvist en poängkung ?
Tyvärr stirrar folk sig blinda enbart på Mickes +/-. Visst kan det stämma överens med spelarens prestation i vissa fall men titta tex på Rögles poängkung Jakob Johansson som har gjort 25 poäng på 31 matcher men också har -18. Davidsson ligger på -8, är han automatiskt en dålig spelare för det? Knappast.warrant skrev:jensa öhling skrev:Jag har hört en lägre procent. Oavsett vad är han dyr sett till vad han producerar. Även om det nu mot förmodan skulle handla om 50 procent får han säkert 100 kakor av oss. Det är han långt ifrån förtjänt av. Killen har sämst plus/minus i hela serien!
Micke har enligt mig inte riktigt kommit upp i sin potential känns det som. Men likt förbannat är han en av de spelare som alltid ger järnet och visar lite jävlaranamma på isen. Till skillnad mot många andra.
Sen är han ju som Warrant menar inte direkt värvad som någon som "ska producera" men trots det har han gjort 7 mål vilket bara är 3 färre än lagets främste målskytt.
Så sluta för fan att klaga på Holmqvist, finns andra i alget som ska ha betydligt mer "skit" isf.
jensa85 skrev:Tyvärr stirrar folk sig blinda enbart på Mickes +/-. Visst kan det stämma överens med spelarens prestation i vissa fall men titta tex på Rögles poängkung Jakob Johansson som har gjort 25 poäng på 31 matcher men också har -18. Davidsson ligger på -8, är han automatiskt en dålig spelare för det? Knappast.warrant skrev:jensa öhling skrev:Jag har hört en lägre procent. Oavsett vad är han dyr sett till vad han producerar. Även om det nu mot förmodan skulle handla om 50 procent får han säkert 100 kakor av oss. Det är han långt ifrån förtjänt av. Killen har sämst plus/minus i hela serien!
Micke har enligt mig inte riktigt kommit upp i sin potential känns det som. Men likt förbannat är han en av de spelare som alltid ger järnet och visar lite jävlaranamma på isen. Till skillnad mot många andra.
Sen är han ju som Warrant menar inte direkt värvad som någon som "ska producera" men trots det har han gjort 7 mål vilket bara är 3 färre än lagets främste målskytt.
Så sluta för fan att klaga på Holmqvist, finns andra i alget som ska ha betydligt mer "skit" isf.
Kan ju tillägga att i ishockey anfaller man och försvarar sig som ett lag..
Inte en enskild spelare som ska vara målvakt, back och forward..
vilket är sista datumet att värva spelare?
brukar väl vara 31 januarirobin_dif skrev:vilket är sista datumet att värva spelare?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Enligt texttv har Bork tackat nej till malmö
DIF kommer vara nummer 1 igen
kedjor:
Figren-M holmqvist-Ölvestad
Anger-Otto-Linkan
Fimpen-Engqvist-Danielsson
H eriksson-Josefsson-T eriksson
Medan Engqvist är skadad får Falk va center i 3:e
Backpar:
A holmqvist-T Pettersson
D Schneider-Ragge
Falk-Printz
(O Eklund medan enqvist är skadad)
R Pettersson-A Urbom
Figren-M holmqvist-Ölvestad
Anger-Otto-Linkan
Fimpen-Engqvist-Danielsson
H eriksson-Josefsson-T eriksson
Medan Engqvist är skadad får Falk va center i 3:e
Backpar:
A holmqvist-T Pettersson
D Schneider-Ragge
Falk-Printz
(O Eklund medan enqvist är skadad)
R Pettersson-A Urbom
Hur är det med A. Holmqvist är han med mot Rögle?
Fan va tyst det har varit om den eventuella ersättaren till Dicken.
Någon som hört något?
Någon som hört något?
Lär väl inte bli någon, finns inte en spänn.robin_dif skrev:Fan va tyst det har varit om den eventuella ersättaren till Dicken.
Någon som hört något?
Nu tar ju inte jag ut laget, men han är i alla fall inte skadad, så han lär vara med.Stocky skrev:Hur är det med A. Holmqvist är han med mot Rögle?
Skönt att höra:) Elitseriens bästa slagskott och välldigt viktig i powerplay för oss ! 

DIF <3
Dick är väl i princip ersatt av Mikael Ahlén, som går rakt på mål och tillför laget energi.robin_dif skrev:Fan va tyst det har varit om den eventuella ersättaren till Dicken.
Någon som hört något?
-
Micke Ahlén Kommer Göra En Hel Del Baljor Tro Mig