Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

Lucas skrev:Självklart längtar vi alla efter Monstret Murray, kommer bli som en dröm att se honom mangla sönder Jämtin, Fernholm, och alla andra subbor i Lhc. Men det kommer dröja ett tag. Kul dock att vi kan vara 100% säker på att han kommer till oss iaf! Hoppas han fortsätter göra sitt jobb på ett bra sätt som han gör nu (inte för bra dock..), och vänder hem till oss när kontraktet går ut.

Drömvärvningar som är realistiska har vi ju massvis med, framför allt klassikera; Mackan, Thoressen, Ekman och till och med Tellan.

Tror och hoppas på Mackan nästa säsong, även Ekman (innan han är alldeles för gammal). Tellan dröjer, och Thoresen tror jag inte vi får se i DIF igen.. Även om jag önskade det var möjligt.

Sen kan man ju alltid tok hoppas att Theodore och Boyle tar en vända 'hem' ;) Men men.. Man måste väl få drömma lite efter att dom sagt hur mycket dom älskade Stockholm etc!
Ja, Tellan tror jag vi nästan kan glömma till nästa säsong, han har ju gjort några kanon matcher här på slutet i NHL.
Men det kan ju bli så att tränarna i Pheonix inte är nöjda med han så man får alt hoppas på att Tellan kan göra några botten napp nu!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Om vi inte får hem Tellan eller någon annan så ser jag gärna Eddie Läck i Leksand som ett alternativ. Om inte jag minns fel så är han väl ursprungligen ifrån Stockholm och DIF? Eddie / Mark/Ridderwall tycker jag inte låter fyskam nästa år.
Lucas

Inlägg av Lucas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3991254.ab

Hur blir det med Anger? Själv hoppas jag han får fortsatt förtroende, har visat mycket på senaste tiden och är ofantligt viktig för stämningen i laget (se alla DIFTV bakom kulliserna).
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Lucas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3991254.ab

Hur blir det med Anger? Själv hoppas jag han får fortsatt förtroende, har visat mycket på senaste tiden och är ofantligt viktig för stämningen i laget (se alla DIFTV bakom kulliserna).
Håller med dig. På slutet har Anger vart bra. Som du säger han verkar viktig för lagsammanhållningen. Av det lilla som man ser av DIF bakom kulliserna så verkar Anger väldigt viktigt.

Kanske till och så att Anger förtjänar ett "A" på bröstet till nästa säsong. Någon som håller med mig?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Eetu Qvist borde DIF ta en titt på inför nästa säsong.
Väldigt duktig,tror ha nskulle kunna producera poäng även på Elitserienivå.
Bra rörelse, bra balans,hyfsad speed, rätt lik otto i spelstilen faktiskt.
Vipul

Inlägg av Vipul »

robin_dif skrev:Eetu Qvist borde DIF ta en titt på inför nästa säsong.
Väldigt duktig,tror ha nskulle kunna producera poäng även på Elitserienivå.
Bra rörelse, bra balans,hyfsad speed, rätt lik otto i spelstilen faktiskt.
Varför skulle du vilja ta en 25 årig finne som har gjort 26 poäng när du kan ta en 26 årig svensk pär albrandt som snittar 2 poäng per match?

GP G A TP
Pär Albrandt Västerås Allsvenskan 26 19 33 52
Eetu Qvist Oskarshamn Allsvenskan 22 8 18 26

Albrandt har gjort DUBBELT så mycket poäng..tror också att han skulle vara intreserad av att komma till DIF:)
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

För det första har Albrandt redan misslyckats på Elit nivå och visst han kanske inte fick chansen.
Men Eetu är en tvåvägs spelare, bra med puck och fint spelsinne.
Man kan inte alltid kolla bara på poäng.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Djurgården måste till nästa säsong försöka hitta en riktig sniper. Någon som likt "Bengan" håller klubban på isen och vispar in pucken efter en magnifik passning utav Bremberg.
Vipul

Inlägg av Vipul »

robin_dif skrev:För det första har Albrandt redan misslyckats på Elit nivå och visst han kanske inte fick chansen.
Men Eetu är en tvåvägs spelare, bra med puck och fint spelsinne.
Man kan inte alltid kolla bara på poäng.
Albrandt fick spela i 4:e kedjan i tälje och fick en minimal istid och en poängplockare är vad vi behöver..
Användarvisningsbild
Don66

Inlägg av Don66 »

Palmgren skrev:Djurgården måste till nästa säsong försöka hitta en riktig sniper. Någon som likt "Bengan" håller klubban på isen och vispar in pucken efter en magnifik passning utav Bremberg.

Vi får väl se om Linkan lirar nästa säsong...?
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Mika Hannula flyttar hem till nästa år! Malmö lr Stockholm är det som gäller.
Jävligt synd att DIF inte har pengarna,många riktigt vassa spelare verkar blir tillgänliga till nästa säsong.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Tråkigt att bara vara ännu en pessimist i gänget, men jag skulle nog satsa det mästa på att han inte hamnar här då heller. Tippar på HV, Frölunda eller LHC så vida Malmö inte rycker upp sig och hamnar i elitserien, mot alla odds.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Tror att hannula går till Ssk..dom har pengar och nära till stockholm..Han verkar vara en ''hyvönen''
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Enligt Sportbladet så kanske vi "offrar" Linkan för att få hem Marcus Nilson. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om de skulle bli fallet.
Kanske är det dags att tills nästa säsong(om vi nu utgår från att vi är kvar i ES då) klara oss utan "Linkan"? Eller?
Känns hursomhelst som att det är dags för något av en "utrensning" inför nästa säsong.

Följande spelare från årets spelartrupp står utan kontrakt inför 09/10:

Oscar Eklund, b
Ronnie Pettersson, b
David Printz, b
Marcus Ragnarsson, b
David Schneider, b
Niklas Anger, f
Fredrik Bremberg, f
Nichlas Falk, f
Kristofer Ottosson, f
Jimmie Ölvestad, f

Och sedan tidigare är det ju klart att Robin Figren återvänder till Nordamerika efter säsongen.

Är väldigt osäker på ovanstående spelares löner men kan tänka mig att Schneider, Printz, Ragge och samtliga forwards är förhållandevis högavlönade.

Enligt mig skulle vi kunna göra oss av med Printz, Ronnie, Eklund, Schneider, Linkan och Falk. Möjligen Ölvestad också. Förläng med Ragge(om han håller) Anger och Ottosson.

Då borde det finnas utrymme att signa Hannula och Nilson som jag ser som två ultimata spelare som dessutom besitter egenskaper som dagens trupp saknar.
Sen ska vi direkt efter säsongen hjälpa Wesslau och Niklas Andersson med att hitta en ny klubb och därmed bryta hans kontrakt.
Vidare ska vi hitta en målvakt värd namnet som bildar ny duo med "Riddarn" och kanske även locka hem någon av Kronwall/D Tjärnqvist.
Slutligen ska vi ge Urbom och Ahlén varsitt välförkänt A-lagskontrakt.

Det finns helt enkelt en HEL DEL att jobba med,hehe.

Säg att det skulle bli ungefär så som jag "föreslagit" nu skulle vi kunna få en spelartrupp som ser ut ungefär så här:

Målvakter:
Mark Owuya
Stefan Ridderwall
VAKANT(Stabil ES-målvakt)

Backar:
Andreas Holmqvist
Timmy Pettersson
Marcus Ragnarsson
Alexander Urbom
VAKANT (Tjärnqvist Sr./Kronwall Jr.?)
VAKANT (Junior?)
VAKANT (Deilert?)
VAKANT (Annan?)

Forwards:
Mikael Ahlén
Niklas Anger
Nicklas Danielsson
Christian Eklund
Andreas Engqvist
Tim Eriksson
Henrik Eriksson
Kristofer Ottosson
Mika Hannula
Marcus Nilson
Carl Gustafsson
Mikael Holmqvist
Jacob Josefsson
VAKANT (Junior?)

Aja, det var bara lite spontana tankar och jag har inte lagt någon överdriven tid på att fundera på om det skulle gå ihop sig rent ekonomiskt. Men när man tittar lite snabbt på det ser det ganska intressant ut.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

Om det som står i aftonbladet är sant så är det ju helt sjukt ! vi gräver våran grav djupare och djupare... Ska vi göra oss av med våran bästa lirare genom tiderna ? Jag hoppas Aftonbladet bara snackar skit som dom brukar göra ...
DIF <3
Låst