Hur ska vi vända denna trend?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kneten_m

Hur ska vi vända denna trend?

Inlägg av Kneten_m »

Tja,
Hur skall vi alla Djurgårdare kunna hjälpa spelarna att vända denna trend?
skall man försöka dra ihop en rejäl storsatsning inom kort igen innan dom 2 stora kommer 26 dec och 3 jan?
Jag menar som det är nu så får dom inget REJÄLT stöd med 3900 personer på läktarn var av ca 200 som sjunger.
Dif har ju inte förlorat när vi samlat familjen och visat laget vår uppskattning och sjunger,vrålar fram dom till seger mot bonnlagen som kommer till Sthlm.

Jag vet att detta är svårt men nåt måste ju göras för att väcka laget vi älskar

KÄMPA DIF
Kojak

Re: Hur ska vi vända denna trend?

Inlägg av Kojak »

Kneten_m skrev:Tja,
skall man försöka dra ihop en rejäl storsatsning inom kort igen innan dom 2 stora kommer 26 dec och 3 jan?
Jag menar som det är nu så får dom inget REJÄLT stöd med 3900 personer på läktarn var av ca 200 som sjunger.
Dif har ju inte förlorat när vi samlat familjen och visat laget vår uppskattning och sjunger,vrålar fram dom till seger mot bonnlagen som kommer till Sthlm.

KÄMPA DIF
En variant skulle vara att få bort DCG!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kneten_m skrev:Tja,

KÄMPA DIF
Det var väl ganska många matcher i inledningen av säsongen när det var mycket folk och sjukt bra drag. Det hjälpte måttligt eftersom vi fortfarande inte vann.
Nej det är verkligen dags att göra nåt åt situationen. Bänka M Holmqvist som, i stort sett, är inne på varenda baklängesmål. Bänka Dick som bara glider omkring. Bättre att ta in exempelvis Ahlén, som inte är världens bästa spelare, men som åtminstone kämpar lite.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Låt spelarna odla slutspelsskägg redan nu. Så kanske de får för sig att spela som man gör i ett slutspel. :?
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Jag råkar veta att Djurgården har satt igång ett ordentligt krispaket. Nästan alla platser är tillsatta, men det saknas en nyckelposition: förste forumgnällaren.

Här är några rader ur den platsannons som jag hittade:
Anställning som förste forumgnällare
Vi söker dig som i detta prekära läge kan hjälpa oss att vända trenden genom att gnälla på vårt forum. Som förste forumgnällare är det viktigt att du stannar hemma från matcherna och undviker att teckna medlemskap. Däremot ska du så snabbt och osakligt som möjligt såga laget och spelarna efter matcherna. Om det är möjligt ska sågningen ske redan under matchens gång, exempelvis vid underläge i slutet av matcherna.

Genom din kritik kommer spelarna att skärpa till sig och fler kommer att vilja följa DIF Hockey.
Lucas

Inlägg av Lucas »

mannge skrev:Låt spelarna odla slutspelsskägg redan nu. Så kanske de får för sig att spela som man gör i ett slutspel. :?
Tycker jag med! Kan dela med mig att jag kör en variant på slutspels skägg; rakar nämligen mig endast när det blir vinst (sudden räknas). Jag har gjort det hela säsongen, på fullt allvar haha. Gissa hur skön segern mot FBK var senast..
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av _Skogis »

Lika enkel som omöjlig...

Få Sudden att lira resten av sägsongen i DIF...

Dock lär vi aldrig få se det...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3998921.ab

Enligt aik kommer vi inte vända denna trend..
Djuuuuuuuuuuuuu
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Mans91 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3998921.ab

Enligt aik kommer vi inte vända denna trend..
Den allmänt kända gnaget-hybrisen verkar även ha förpestat hockeysektionen...
Blue Brigade Sthlm
Kagen

Inlägg av Kagen »

Wennerström eller vad han heter i Aftonbladet hade en poäng när han skrev att kvalserien kan rädda Djurgården. Den skulle innebära många matcher i ett fullsatt Globen och generera många miljoner i intäkter.
En vunnen kvalserie skulle också innebär en nystart, ge positiv energi, bra media osv.

Luleå fick en klar skjuts ifjol när de trots att det knappast ens var teoretiskt möjligt - Luleå var tvugna att vinna alla sina matcher samtidigt som motståndarna var tvugna att slå varandra på ett matematiskt ganska raffinerat sätt - för att Luleå inte skulle hamna i kvalserien. Alla såg kvalserien som ett faktum.

Ett enda mål, ett enda , hade placerad Luleå i KS. När det stod klart att Luleå klarat sig - trots missat slutspel för första gången på 13 raka säsonger så blev det segeryra och snack om att nu måste det satsas för att hålla laget kvar i Elitserien.

Jag vette fan om det satsades något, snarare har föreningen haft en helvetes tur som fått se två ynglingar fullkomligt ösa i poäng och visat LHC och Frölunda att pengar inte är allt, som grädde på moset har den i fjol darrige målvakten Modig blivit en puckmotare av landslagsklass.

Men känslan fanns där iaf och kan samma känsla uppstå i Djurgården och Stockholm så kan det rasa in några sköna miljoner från kapitaliter som fäller en glädjetår när de ser sitt kära Djurgården gå från nedskrivet och uträknat till att vara en överlevande kämpe. Därifrån kan det bära uppåt sen igen, mot nya SM Guld för mesta mästarna.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar