Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Jockmaniac »

Nu snackar Bajenbladet om att Anger kan vara på väg bort från Djurgården eftersom hans kontrakt löper ut efter säsongen. Tydligen så har utlänska klubbar kontaktat honom.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3991254.ab

Jag hoppas dock att Anger blir kvar. Han är nog viktigare än många här inne tror, bland annat som poängplockare och som glädjespridare utanför isen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Anger har spelat upp sig, har även gjort en del poäng på slutet, men han är fortfarande ingen spelare för DIF:s förstakedja. Han är på tok för seg på skridskorna.

Dock så är han otroligt bra i box play och kan gärna få stanna på grund av det.
Sjunger avgå Johnny...
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Vi måste ha kvar Anger han har varit riktigt bra senaste tiden och han börjar verkligen bli en av mina favoriter ! Han visar hjärta och han kämpar alltid och som sagt grymt bra i boxplay. Kan inte hålla med om att han är seg på rören men han har lite härlig åkteknik då han nästan springer skridskor :P iställer för åker ;) men Anger är riktigt riktigt bra! kanske inte en man för första kedjan men absolut andra tredje kedja tsm med otto.
DIF <3
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

sportfåne skrev:Vi måste ha kvar Anger han har varit riktigt bra senaste tiden och han börjar verkligen bli en av mina favoriter ! Han visar hjärta och han kämpar alltid och som sagt grymt bra i boxplay. Kan inte hålla med om att han är seg på rören men han har lite härlig åkteknik då han nästan springer skridskor :P iställer för åker ;) men Anger är riktigt riktigt bra! kanske inte en man för första kedjan men absolut andra tredje kedja tsm med otto.
Men det funkar inte att ha spelare som börjar vakna efter 30 omgångar.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Han har varit en av dom bättre hela säsongen. ja förstår inte vad alla har emot Anger jag tycker han e grym !
DIF <3
Steef

Inlägg av Steef »

det är nog för att han har spelat med råttorna skulle jag tro, personligen har jag inget emot honom
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
MAP

Inlägg av MAP »

Han är ju från DIF från början. Försökte slå igenom flera gånger men gick till Gnaget 1999 då han var trött på fjärdekedjan och fick ett bra erbjudande.
Steef

Inlägg av Steef »

MAP skrev:Han är ju från DIF från början. Försökte slå igenom flera gånger men gick till Gnaget 1999 då han var trött på fjärdekedjan och fick ett bra erbjudande.
jo jag vet men det finns somliga här som inte kan sin DIF historia eller som helt enkelt är för unga. men jag försöker bara koma på vraför folk här verkar oglia honom, och att han spelat i ajk är bara en teori jag har.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Va finns det för forwards tillgängliga förutom krisse?
Någon som vet? Hört något?
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

robin_dif skrev:Va finns det för forwards tillgängliga förutom krisse?
Någon som vet? Hört något?
Sean Avery :roll:
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Rocker skrev:
sportfåne skrev:Vi måste ha kvar Anger han har varit riktigt bra senaste tiden och han börjar verkligen bli en av mina favoriter ! Han visar hjärta och han kämpar alltid och som sagt grymt bra i boxplay. Kan inte hålla med om att han är seg på rören men han har lite härlig åkteknik då han nästan springer skridskor :P iställer för åker ;) men Anger är riktigt riktigt bra! kanske inte en man för första kedjan men absolut andra tredje kedja tsm med otto.
Det har gått mer än 30 omgångar...
Så varför göra sig av med en spelare som har vaknat från en svacka, och är i en toppform resten av säsongen? :wink:

Jag tycker att Anger har skött sig bra hela säsongen... En av våra bästa spelare, helt klart.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

sthlm_dif skrev:
Rocker skrev:
Så varför göra sig av med en spelare som har vaknat från en svacka, och är i en toppform resten av säsongen? :wink:

Jag tycker att Anger har skött sig bra hela säsongen... En av våra bästa spelare, helt klart.
Det har spelats 33 omgångar men Anger har väl varit bra de senaste tre iaf. Det jag menar är att det inte funkar att ha spelare som börjar göra det som förväntas av dem efter det att mer än halva serien spelats.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

[

Men det funkar inte att ha spelare som börjar vakna efter 30 omgångar.[/quote]

Jag tycker att Anger har skött sig bra hela säsongen... En av våra bästa spelare, helt klart.[/quote]

Det har spelats 33 omgångar men Anger har väl varit bra de senaste tre iaf. Det jag menar är att det inte funkar att ha spelare som börjar göra det som förväntas av dem efter det att mer än halva serien spelats.[/quote]

Bättre sent än aldrig :!: Förstår vad du menar men som läget är så får vi vara glada att Anger och grabbarna lirar hockey igen!!!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

In med Sean Avery, lär ju åtminstonde vara bra för våra publiksiffror. :P

(Ifall folk inte förstår så är jag inte seriös)
Bild
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

OM det kommer någon ny forward vore det fan bra om han kom så snabbt som möjligt! nu när de är uppehåll hinner han träna ett par pass även lära känna laget.
Låst