Djurgårdens IF - Frölunda Tisdag 24/1 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MickeM
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-01-24

Inlägg av MickeM »

Jag är väl ganska mycket neutral i dagens match skulle jag vilja säga.
Kom igen och erkänn nu att ni inte varit säskilt bra och att ni spelar HÖGT, HÖGT över er kapacitet.
Det kommer braka som fan i slutspelet. 8-1, 8-1 Känns det igen eller. Borde kunna bli nåt liknande i år igen.
//Micke
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 838
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Inlägg av mårten »

Vi alla vet att DIFs kapacitet inte är SM guld. Att klara ett nytt kontrakt i Elitserien nästa år är SM Guld för oss.

Varför så bitter o negativ?

Varit dåligt i verkstan? Lugn...din tid kommer.
Brollan
Inlägg: 41
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

MickeM skrev:Jag är väl ganska mycket neutral i dagens match skulle jag vilja säga.
Kom igen och erkänn nu att ni inte varit säskilt bra och att ni spelar HÖGT, HÖGT över er kapacitet.
Det kommer braka som fan i slutspelet. 8-1, 8-1 Känns det igen eller. Borde kunna bli nåt liknande i år igen.
Ja neutral, bara inte DIF vinner va? :lol:
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hmmm, MickeM, du kanske ska ta å bestämma dig. Spelar vi högt över vår kapacitet eller är vi inte särskilt bra?
I vilket fall, frölunda gör en bra första period. Den perioden och dom målen kan jag inte ta ifrån dom. Det var två grova försvarsmissar som man helt enkelt inte får ge ett lag som frölunda.

Men vad spelar den första perioden för roll när DIF gör en BÄTTRE tredje period? Och då snackar vi inte försvarsmissar från frölunda utan Sandberg (som förövrigt gjorde några riktigt svettiga räddningar ikväll) och co blev överspelade.

Vi kommer knappast torska 8-1 i ett slutspel i år, framför allt inte mot frölunda fiskrens. Vi har tom plusstatistik på sillstryparna; 1-2, 5-1, 0-3, 3-2. Enda laget jag skulle vilja slippa i ett eventuellt slutspel är Mora och kanske Timrå, dom två lagen har vi svårt för. Med lite tur går varken MIK eller TIK till slutspel och i nuläget möter vi dem ändå först i en eventuell semi.

Fisken luktar glenn i göteborg...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Rash:

GlennMickeJ har inte alla sillar i nätet! :lol:
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Johaan skrev:Det enda jag har kvar att säga för den här gången är att matchen är förlorad efter att ha spelat en tredjedel av matchen.

Lycka till, för det lär vi behöva...
Hallo? Var är du nu? Vi vann ju med 3-2, är det inte dags att börja skriva lite om SM-guld etc? Du borde skämmas...

F*n vilken skön seger! Att grabbarna skulle vända ett 0-2 underläge till en 3-2 vinst är helt underbart, och "Linkan"... ja, kommentarer är överflödiga.

Djurgår'n, vi ger aldrig upp!
Lite finare, lite bättre

Bloggen
MickeM
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-01-24

Inlägg av MickeM »

Om du Don_T lät bli att stå och sniffa vid plattan kanskse du skulle kunna se vad jag skrivit tidigare. Sen står det väl ändå inte ett J efter mitt namn. Skippa plattan imorrn och gå till skolan istället väl.
//Micke
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Är inte Bajare!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Pierre_a
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-08-21

Inlägg av Pierre_a »

MickeM skrev:Om du Don_T lät bli att stå och sniffa vid plattan kanskse du skulle kunna se vad jag skrivit tidigare. Sen står det väl ändå inte ett J efter mitt namn. Skippa plattan imorrn och gå till skolan istället väl.
Jag undrar nog allt, vem som skall gå till skolan imorgon?

:shock:
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

MickeM skrev:Ni fick in tre lyckträffar och pucken studsade er väg vid målen. Utan det flytet hade ni ALDRIG tagit hem matchen. Ni kommer aboslut inte gå till slutspel när ni spelar så här. Ni är iaf inte värda det.
Det var fanimej det sämsta inlägget hittils..Såg du överhuvudtaget matchen lipsill? Har jävligt svårt att tro det.
Vi krigade ner ert malliga frölunda fullständigt,visade bättre kampvilja och lagmoral. Dessutom var vi kyligare i det avgörande lägena och detta trots att vi saknade flera viktiga kuggar i laget (Ruda,Otto m.fl)

Med andra ord så var vi det bättre laget och förtjänade utan tvekan 3 poäng..

Gå nu å klaga i ogoa gubbarnas gästbok istället för här får du fanimej inga sympatier..


113 WHB
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Sebbe Hjelm skrev:Jag är så jävla besviken alltså

Frölunda spelade skitbra i första perioden, med massor av chanser - och framförallt två helt rättvisa mål. DIF spelade väl inte sin allra bästa hockey men hyfsat var det väl ändå? Frölunda hade mängder chanser hela tiden och man trodde ett tag att Frölunda skulle skåpa ut DIF om det här hade fortsatt....
....och det hade man säkert om man hade fortsatt med samma spel och tempo. Men i andra perioden började det klassiska "Det är redan klart" - syndromet hos Frölunda, där man hade börjat slappna av medan DIF blev all starkare med en del farliga målchanser som Sandberg lyckligtvis räddade. Men perioden blev mållös och det känns rätt tryggt i alla fall.

Den tredje perioden är nog en av dom sämsta jag har sett Frölunda göra - Där man började slänga ifrån sig pucken så fort man fick den, som om det var värsta junior-hockeyn.
DIF togs sig däremot i kragen och spelade stundtals lika bra som Frölunda gjort i den första perioden. Efter ett par minuter lyckades man också få in ett välförtjänt mål efter en markeringsmiss som heter duga. Jag tyckte då det kändes lite hotande men var fortfarande lugn...ända tills jag såg DIF trycka in ytterligare en puck bara några minuter senare efter att Frölunda-backarna återigen inte hade gjort sitt jobb.
Jag började känna att det är skulle bli precis som vanligt. d v s att Frölunda skulle åka på spö, men kände ändå att det fanns en liten chans, trots det sanslöst dåliga spel man hade just då, att man kunde lyckas i o m att det var så lite tid kvar.
Men så fel jag hade, efter bara nån minut dängde DIF till igen och 3-2 var ett faktum.

Inte mycket mer att säga mer än att Frölunda inledningsvis var det klart bästa laget men att det successivt genom matchen vände till DIF:s fördel. Frölunda måste lära sig att sätta sina chanser - Man hade hur många som helst i både första och andra.
Men mycket cred till DIF för deras tillbakahämtning i andra och tredje.
Man vann alltså sista perioden med hela 3-0

En sak är i alla fall säker; detta var sista gången jag gick på en Frölunda-match i Globen
Att skylla grabbarnas bragdvändning på att fjollunda spelade dåligt är nog det mest patetiska jag hör hittils denna vecka.!
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

MickeM skrev:Ni fick in tre lyckträffar och pucken studsade er väg vid målen. Utan det flytet hade ni ALDRIG tagit hem matchen. Ni kommer aboslut inte gå till slutspel när ni spelar så här. Ni är iaf inte värda det.
Skaffa ett liv... eller bättre; gå och dränk dig!
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

MickeM skrev:Jag är väl ganska mycket neutral i dagens match skulle jag vilja säga.
Kom igen och erkänn nu att ni inte varit säskilt bra och att ni spelar HÖGT, HÖGT över er kapacitet.
Det kommer braka som fan i slutspelet. 8-1, 8-1 Känns det igen eller. Borde kunna bli nåt liknande i år igen.
Du har bara reggat dig för att jävlas på detta forum, kommer sluta med att du förmodligen lär tröttna, för de finns hundratals DIF-supporters som, gärna käftar med dig....

Tio inlägg, skräppost skulle de lägga sig i min inkorg i mailen, eller kanske skulle virusskyddet ta de som spyware?

Grabbar, underbar insats ikväll!! Nu är det helt plötsligt Frölunda som inte orkar en hel match.

I slutspel vet alla att allt kan hända, när/om vi kommer dit, kommer det kunna bli katastrof eller bragd. Tjugonde raka, kanske guld? Vi vet ju att vi kan slå topplagen och DIF e alltid underskattade av topplagen vilket grabbarna visar med vilja osv. DIF ger inte upp, inte det senaste. Vilja och hjärta för förningen har inte vart så här stort på länge!
Mr Alien
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Mr Alien »

DIF var bättre i 2 perioder, i 1.a var DIF dåliga men de mål ni gjorde var knappast chanser ni skapade själva, utan 2 bjudningar, det kändes som om att slutade DIF slarva så blir det inga fler baklängesmål och mycket riktigt blev det inga mer efter period 1. DIF borde fått minst 2 mål i mittperioden, där kom ni undan rätt bra. Det är fakta, DIF vann rättvist och det är ingenting att vara dålig förlorare över, ni verkar frukta DIF nu.


Sebbe Hjelm skrev:Jag är så jävla besviken alltså

Frölunda spelade skitbra i första perioden, med massor av chanser - och framförallt två helt rättvisa mål. DIF spelade väl inte sin allra bästa hockey men hyfsat var det väl ändå? Frölunda hade mängder chanser hela tiden och man trodde ett tag att Frölunda skulle skåpa ut DIF om det här hade fortsatt....
....och det hade man säkert om man hade fortsatt med samma spel och tempo. Men i andra perioden började det klassiska "Det är redan klart" - syndromet hos Frölunda, där man hade börjat slappna av medan DIF blev all starkare med en del farliga målchanser som Sandberg lyckligtvis räddade. Men perioden blev mållös och det känns rätt tryggt i alla fall.

Den tredje perioden är nog en av dom sämsta jag har sett Frölunda göra - Där man började slänga ifrån sig pucken så fort man fick den, som om det var värsta junior-hockeyn.
DIF togs sig däremot i kragen och spelade stundtals lika bra som Frölunda gjort i den första perioden. Efter ett par minuter lyckades man också få in ett välförtjänt mål efter en markeringsmiss som heter duga. Jag tyckte då det kändes lite hotande men var fortfarande lugn...ända tills jag såg DIF trycka in ytterligare en puck bara några minuter senare efter att Frölunda-backarna återigen inte hade gjort sitt jobb.
Jag började känna att det är skulle bli precis som vanligt. d v s att Frölunda skulle åka på spö, men kände ändå att det fanns en liten chans, trots det sanslöst dåliga spel man hade just då, att man kunde lyckas i o m att det var så lite tid kvar.
Men så fel jag hade, efter bara nån minut dängde DIF till igen och 3-2 var ett faktum.

Inte mycket mer att säga mer än att Frölunda inledningsvis var det klart bästa laget men att det successivt genom matchen vände till DIF:s fördel. Frölunda måste lära sig att sätta sina chanser - Man hade hur många som helst i både första och andra.
Men mycket cred till DIF för deras tillbakahämtning i andra och tredje.
Man vann alltså sista perioden med hela 3-0

En sak är i alla fall säker; detta var sista gången jag gick på en Frölunda-match i Globen
Mr Alien
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Mr Alien »

Du är ganska patetisk, vi är bra p.g.a. det spelarmaterial vi har. Du verkar orolig, för det Fjollunda visade känns som de får svårt att överleva kvartsfinalerna och de vet ni om. Jag är iallafall stolt över det Djurgården visar denna säsong, de är riktiga järnkaminer. Blir kul om vi möts i slutspelet och höra gnället sen.
Boråsaren skrev:
MickeM skrev:Jag är väl ganska mycket neutral i dagens match skulle jag vilja säga.
Kom igen och erkänn nu att ni inte varit säskilt bra och att ni spelar HÖGT, HÖGT över er kapacitet.
Det kommer braka som fan i slutspelet. 8-1, 8-1 Känns det igen eller. Borde kunna bli nåt liknande i år igen.
Du har bara reggat dig för att jävlas på detta forum, kommer sluta med att du förmodligen lär tröttna, för de finns hundratals DIF-supporters som, gärna käftar med dig....

Tio inlägg, skräppost skulle de lägga sig i min inkorg i mailen, eller kanske skulle virusskyddet ta de som spyware?

Grabbar, underbar insats ikväll!! Nu är det helt plötsligt Frölunda som inte orkar en hel match.

I slutspel vet alla att allt kan hända, när/om vi kommer dit, kommer det kunna bli katastrof eller bragd. Tjugonde raka, kanske guld? Vi vet ju att vi kan slå topplagen och DIF e alltid underskattade av topplagen vilket grabbarna visar med vilja osv. DIF ger inte upp, inte det senaste. Vilja och hjärta för förningen har inte vart så här stort på länge!
Skriv svar