Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!
- Remy Lebeau
Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!
Den här matchen känns på något sätt typiskt för årets säsong. Stundtals bra spel, men svårt att få in puckarna.
Kändes aldrig säkert med Wesslau någon gång i matchen direkt.
Störst minus till alla äckliga finniga ungdomar som kastar in föremål in på isen och på övrig publik. Grattis, ni var värst ikväll!
Kändes aldrig säkert med Wesslau någon gång i matchen direkt.
Störst minus till alla äckliga finniga ungdomar som kastar in föremål in på isen och på övrig publik. Grattis, ni var värst ikväll!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
vi har en keeper som inga puckar kniper
någon som som saknar daniel 

Vi hatar inte, vi älskar!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Köp loss Henrik Karlsson... Gör vad fan som helst!
Han lämnade oss i sticket den jävla idioten. Hade han kommit på det LITE tidigare hade vi haft Heino i kassen nu.Lara skrev:vi har en keeper som inga puckar knipernågon som som saknar daniel
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-12-13 21:55:09, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
-
In med Henrik Eriksson från Malmö i kassen...!!!!
- Lee Harvey Oswald
Med tanke på att inget lag sticker ut och att elitserien är såpass jämn så är man väl med och slåss om guldet om man är 7-8?rollejunior skrev:Det var nog att ta i lite väl.Lee Harvey Oswald skrev:[quote="rollejunior" Med Markström i kassen är vi ett lag som ska slåss om guldet..
DIF har en sisådär 3-4 spelare till som inte borde spela Elitseriehockey.´
Men en 7-8 plats skulle kännas rimmlig.
Däremot i denna match om vi bytt Weelasu mot Markström hade DIF vinnit med 6-0

Förvisso, men bara i teorin.
I bäst av 7 matcher skulle denna DIFupplaga (oavsett om självste Henrik Lundqvist stod imål) aldrig komma längre en till en 2-4 förlust i kvarten.
Det finns alldeles för stora brister i detta lag, allt är inte Wesslau & Ridderwalls fel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tyckte det var en jävla kul match faktiskt. De gjorde en kanonmatch enligt mig.
Men det är bara att konstatera att i Markström har Sverige en världsmålvakt.
Rönnmark gör en väldigt intressant match och han borde gett oss 5mot3 i 2min också fast han blåste ju hej vilt åt båda håll. Och vi gjorde ju mål då ändå...
Många spelare höjde sig och även Niklas Andersson även om han inte hanterar alla situationer i elitserien än men jag tycker ändå han har nånting som vi kan hoppas på över tid. Man får komma ihåg att han spelat väldigt lite i elitserien hittils.
Otto är lagets gigant och den kjedjan är bra och även Ahlen-Honken-Ölvestad.
36 minuter på Ragnarsson är imponerande. Synd att vi faller tillbaka totalt från start i 3:e och att Wesslau verkar ha kronisk saltbrist.
Snart föreslår han nog själv att dem ska lira Riddarn istället......
Efter det så klarar vi ju helt plötsligt att föra matchen helt och hållet men tröttheten gör ju att vi inte klarar av att avgöra. När vi får möjlighet i OT så är ju bensinen slut.
Jag tycker ändå man kan se en viss möjlighet till att klättra trots allt. Men det gäller att det går bra direkt efter uppehållet. Har sett en del matcher med Timrå, Södertälje och Rögle och dem är fan inte bättre än oss.
Rönnmark gör en väldigt intressant match och han borde gett oss 5mot3 i 2min också fast han blåste ju hej vilt åt båda håll. Och vi gjorde ju mål då ändå...
Många spelare höjde sig och även Niklas Andersson även om han inte hanterar alla situationer i elitserien än men jag tycker ändå han har nånting som vi kan hoppas på över tid. Man får komma ihåg att han spelat väldigt lite i elitserien hittils.
36 minuter på Ragnarsson är imponerande. Synd att vi faller tillbaka totalt från start i 3:e och att Wesslau verkar ha kronisk saltbrist.
Efter det så klarar vi ju helt plötsligt att föra matchen helt och hållet men tröttheten gör ju att vi inte klarar av att avgöra. När vi får möjlighet i OT så är ju bensinen slut.
Jag tycker ändå man kan se en viss möjlighet till att klättra trots allt. Men det gäller att det går bra direkt efter uppehållet. Har sett en del matcher med Timrå, Södertälje och Rögle och dem är fan inte bättre än oss.
Visst spelar våra målvakter i en egen liga, titta bara på skottstatistiken. Detsamma gäller det tyvärr en del av våra utespelare. Vi gör 3 mål på 37 skott, det är mer normalt än att vi släpper in 3 skott av 17.
Vilket jävla tryck det var på Djurgårdsfamiljen, bra stämmning. Enda gruffet var på sittplats en bit ifrån där de flesta Djurgårdarna befann sig. Bra jobbat alla som var där och sjöng. Dock ska en känga ges till de som langade in snusdosor, sånt håller bara råttor och £hc svin på med. Inavalade parasiter som de är.
Vilket jävla tryck det var på Djurgårdsfamiljen, bra stämmning. Enda gruffet var på sittplats en bit ifrån där de flesta Djurgårdarna befann sig. Bra jobbat alla som var där och sjöng. Dock ska en känga ges till de som langade in snusdosor, sånt håller bara råttor och £hc svin på med. Inavalade parasiter som de är.
- DIF_Soldier
Deras målvakter heter Bjurling och Backlund... Vår heter Wesslau. Tyvärr det som avgör i slutändan.Orko skrev:Jag tyckte det var en jävla kul match faktiskt. De gjorde en kanonmatch enligt mig.
Samma situation för oss som för Brynäs förra säsongen, med Sperrle och Korhonen. Vi hade mött Malmö idag om det inte varit för en viss Markström.
Kör vi samma grej med Mark?
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Har också sett flera matcher med dessa lag.Orko skrev: Har sett en del matcher med Timrå, Södertälje och Rögle och dem är fan inte bättre än oss.
TIK är bättre än DIF, inget snack.
SSK är vana att spela "krishockey" & vet vad som gäller.
Bara Rögle återstår, dom är knappast bättre än DIF men skåningarna har fortfarande allt att vinna & känner ingen större ångest inför en eventuell kvalserie.
Neej, DIF:s fantastiska målvaktspar avgör detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det stämmer ju som du säger och man är ju inte bättre än vad tabellen visar. Och då är vi ju sämst, hittils i alla fall. Tycker ändå att det finns mer potential i DIF(Måste man väl tro annars kan man ju inte vara besviken på att de ligger sist?) och det finns det även i TIK. Södertälje däremot tror jag saknar för mycket i laget för att lyfta och Rögle kan ju inte göra det bättre än de har gjort det.
Men vi måste ta ett beslut på målvaktssidan om vi ska ha nån som helst chans.
Riddarn kan nog ändå om han kommer rätt in i det och om försvarspelet blir bättre vara en hyglig/bra målis resten av säsongen, så satsa allt på han nu. Wesslau har nu fått chansen och där vet vi vad vi får vid det här laget. Jag tar nog hellre en helchansning med Mark om det nu är nåt som inte är hundra med Riddarn. Han hade ju nåt med skallen i början av säsongen.
Men vi måste ta ett beslut på målvaktssidan om vi ska ha nån som helst chans.
Riddarn kan nog ändå om han kommer rätt in i det och om försvarspelet blir bättre vara en hyglig/bra målis resten av säsongen, så satsa allt på han nu. Wesslau har nu fått chansen och där vet vi vad vi får vid det här laget. Jag tar nog hellre en helchansning med Mark om det nu är nåt som inte är hundra med Riddarn. Han hade ju nåt med skallen i början av säsongen.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Nyss hemkommen från Tablettasken... då jag satt precis bakom DIF-båset (sämsta platserna i arenan? Såg ungefär max 20% av matchen med tanke på att antingen Montén eller Johansson blockerade vyn i stort sett hela tiden). Lite intressant att se hockey från den vinkeln, men det hade vart mer intressant att se matchen... Har dock senaste tiden svängt en aning angående Montén / Johansson som tränarpar men det kan vi ta upp till diskussion en annan gång.
Åter igen till matchen: Vi har återigen helt rätt inställning rakt igenom på samtliga positioner, här har vi verkligen lyft och insett allvaret vilket känns jävligt positivt. Men man märker ändå - på det lilla jag såg - att vi verkligen saknar något den här säsongen. Wesslau gör som sagt inte en av hans bättre insatser, målvaktsläget börjar dessvärre bli prekärt igen. Sen måste vi som sagt bli brutalt mycket bättre på att utnyttja alla lägen man skapar.
6 poäng av 9 möjliga senaste 3 matcherna är ändå godkänt, efter uppehållet kommer den avgörande perioden med matcher som vi bara MÅSTE ha 3 poäng i... Rögle hemma, Södertälje hemma, HV hemma... Den som lever får se.
Åter igen till matchen: Vi har återigen helt rätt inställning rakt igenom på samtliga positioner, här har vi verkligen lyft och insett allvaret vilket känns jävligt positivt. Men man märker ändå - på det lilla jag såg - att vi verkligen saknar något den här säsongen. Wesslau gör som sagt inte en av hans bättre insatser, målvaktsläget börjar dessvärre bli prekärt igen. Sen måste vi som sagt bli brutalt mycket bättre på att utnyttja alla lägen man skapar.
6 poäng av 9 möjliga senaste 3 matcherna är ändå godkänt, efter uppehållet kommer den avgörande perioden med matcher som vi bara MÅSTE ha 3 poäng i... Rögle hemma, Södertälje hemma, HV hemma... Den som lever får se.
- Emil Svelander
Nyss hemkommen från Gävle. Det blev en underbar resa med sjukt bra stämning bland Djurgårdsfansen - helt underbart.
På isen gör vi också en jävligt bra insats, men har man en målvakt som knappt håller för Korpen så vinner man inga matcher av det här slaget. Fy fan vad dålig Gustaf Wesslau är! Helt sanslöst!
Hur som helst, tack för en underbar resa, Djurgårdsfamiljen.
På isen gör vi också en jävligt bra insats, men har man en målvakt som knappt håller för Korpen så vinner man inga matcher av det här slaget. Fy fan vad dålig Gustaf Wesslau är! Helt sanslöst!
Hur som helst, tack för en underbar resa, Djurgårdsfamiljen.
Sjunger avgå Johnny...
En del är för trångsynta.
"Allt är Wesslaus fel". Det är inte så enkelt. Det finns inte många som har varit bättre än Wesslau på senaste tiden. Nästan alla spelare är minst lika dåliga. Det som gör att Wesslau får så mycket skit är för att han är siste man innan mål. Försvaret och anfallet är precis lika dåliga som Wesslau. Inte många som gnäller på att Otto borde ha avgjort matchen vid ett flertal tillfällen där han förvaltade bra lägen rent ut sagt förjävligt. Där förlorar vi poäng ännu mer än vid Wesslaus tavla.
Kort sagt: Wesslau är dålig, men inte sämre än de flesta andra just nu.
Drygt halva truppen borde bytas ut. Och så har det varit i flera säsonger nu. För två år sen var vi inställda på att behöva kämpa varje match för att klara oss. Förra året hade vi Daniel Larsson. I år har vi inget av ovanstående. Därför blir bristerna i spelarmaterialet så tydliga trots att vi har den bästa truppen på många år. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Kill your darlings!
"Allt är Wesslaus fel". Det är inte så enkelt. Det finns inte många som har varit bättre än Wesslau på senaste tiden. Nästan alla spelare är minst lika dåliga. Det som gör att Wesslau får så mycket skit är för att han är siste man innan mål. Försvaret och anfallet är precis lika dåliga som Wesslau. Inte många som gnäller på att Otto borde ha avgjort matchen vid ett flertal tillfällen där han förvaltade bra lägen rent ut sagt förjävligt. Där förlorar vi poäng ännu mer än vid Wesslaus tavla.
Kort sagt: Wesslau är dålig, men inte sämre än de flesta andra just nu.
Drygt halva truppen borde bytas ut. Och så har det varit i flera säsonger nu. För två år sen var vi inställda på att behöva kämpa varje match för att klara oss. Förra året hade vi Daniel Larsson. I år har vi inget av ovanstående. Därför blir bristerna i spelarmaterialet så tydliga trots att vi har den bästa truppen på många år. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Kill your darlings!
i
Dessutom är Henrik Karlsson Djurgårdare i själen(trots spel i Hammarby).Se till att köp loss honom så garanterar jag att vi inte hamnar i kvalserien.Förövrigt tycker jag Dif gör en kanonmatch och är värda dom 3 poängen.Men med lagets målvaktsspel så kommer det att bli grymt svårt att nå övanför dom två strecken.rollejunior skrev:In med Henrik Eriksson från Malmö i kassen...!!!!
Alla gnäller på wesslan nu bara för att han har vart i gnaget och gör ETT jvla misstag på hela matchen. Skillnad från Riddarn. Inte så konstigt eftersom han e son till DIF legenden Roffe Riddewall.
Det är exakt likadant i tränarparet. Monten får exakt all skit på det här forumet fast han har delat ansvar med micke (micke får inget skit för han e DIF legendar.)
Största problemet ligger i att vi inte kan få in puck jveln.
sen säger jag inget om att wesslan är en kass målvakt för alla vet att han inte är i den direkta toppen av elitseriens alla målvakter, men han spelar fan i toppen av sin förmåga och det ända han får är bara skit. Ni måste ju fatta att han spelar i DIF bara för att vi inte har råd med annat.
En till sak jag har lagt märke till. Förra året var det daniel larsson (klapp klapp klapp) daniel larsson, i år, riddarn(||--||) riddarn, INGEN stöttar wesslan, Fan vad brist på respekt
Det är exakt likadant i tränarparet. Monten får exakt all skit på det här forumet fast han har delat ansvar med micke (micke får inget skit för han e DIF legendar.)
Största problemet ligger i att vi inte kan få in puck jveln.
sen säger jag inget om att wesslan är en kass målvakt för alla vet att han inte är i den direkta toppen av elitseriens alla målvakter, men han spelar fan i toppen av sin förmåga och det ända han får är bara skit. Ni måste ju fatta att han spelar i DIF bara för att vi inte har råd med annat.
En till sak jag har lagt märke till. Förra året var det daniel larsson (klapp klapp klapp) daniel larsson, i år, riddarn(||--||) riddarn, INGEN stöttar wesslan, Fan vad brist på respekt
Djurgårn tills jag dör!