Vilken arena föredrar du?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilken arena föredrar du?

Jag går på 0-5 matcher per säsong och föredrar Globen
13
7%
Jag går på 0-5 matcher per säsong och föredrar Hovet
33
19%
Jag går på 6-10 matcher per säsong och föredrar Globen
3
2%
Jag går på 6-10 matcher per säsong och föredrar Hovet
23
13%
Jag går på över 10 matcher per säsong och föredrar Globen
38
22%
Jag går på över 10 matcher per säsong och föredrar Hovet
64
37%

Antal röster: 174

Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

All heder till er som står i klacken även på dessa "ointressanta" matcher (som jag gissar folk tycker det är, eftersom det är så fruktansvärt dålig uppslutning).

Trots en sådan liten (och ung) skara kämpar ni på genom hela matchen, även när det går dåligt, och det är imponerande. Det är inte lätt att sjunga när man är ~15 personer, så det är förståeligt att enklare ramsor som "djurgårn klapp klapp klapp" överanvänds..

De som brukar stå i klacken på t.ex. fotbollen väljer förmodligen att sitta brevid istället på hockeyn, kanske just för att det är så låg medelålder på klacken.

et riktiga trycket går ju inte få om inte alla på sittplatserna brevid också är med, men det skulle vara väldigt tråkigt om klacken bara väntade på detta, jag gillar att några kämpar på hela tiden.

Enda kritkiken jag kan nämna är tempot på sångerna. Klacken sjunger alldeles för snabbt i alla sånger. Särskilt märkbart blir detta på challes/säckens järnkaminer, där det är omöjligt att hålla igång en längre stund för tempot blir fel så fort. Ta de luuungt så låter alla sånger bättre :)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

De flesta i vår publik uppskattar den större bekvämlighet som finns i Globen, och för de kund- och sponsoraktiviteter vi vill genomföra är Globen inte bara ett starkare, utan ett nödvändigt, alternativ. Dessa aktiviteter medför intäkter som vi inte kan tacka nej till."

Så länge slipsnissarna är i majoritet så är det också därifrån vi får de största intäkterna. Varför skulle DIF tacka nej till en av sina största inkomstkällor i en ekonomisk kris?

Det rimmar ju ganska illa om man som Ni ofta förespråkar att det skall värvas "spelare av klass" till höger och vänster som kräver saftiga löner.

Eller så vi skiter i vad allt som sponsorer heter, spelar på Hovet, värvar "spelare av klass" och begär att få gå i konkurs efter att första lönen nått spelarna.

Jag håller med om att Globen aldrig kan slå trycket på Hovet, inte ens när det är fullsatt i bollen. Men så länge det inte är ekonomiskt försvarbart att lira på Hovet så står jag bakom ledningens beslut att spela större delen av matcherna i Globen.

För att förändra situationen måste fler djurgårdare och färre slipsnissar ta sig till Globen/Hovet.
Senast redigerad av Bautabröl den 2006-12-19 14:27:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

DIF hockey gjorde sitt bästa för att köra bort oss fans under det glada 90-talet. De ville ersätta oss helt med slipsnissar. Nu ser hur väl detta slagit ut.

Dessutom skall man nog inte räkna med att fansen "bara dyker upp" utan man måste faktiskt GÖRA NÅGOT för att markera en förändring. En väldigt smart sak vore då naturligtvis att gå fansen till mötes och spela matcherna på Hovet. Detta skulle leda till bättre stämning vilket i sin tur driver upp det totala publiksnittet på sikt. Med tanke på att Hovet faktiskt dessutom är relativt nyrenoverat borde inte denna arena avksräcka sponsorer heller direkt.

Styrelsen har helt enkelt ett val att göra, antingen väljer man att gå fansen till mötes eller "slipsarna". Väljer man det senare skall man dock ta mig tusan inte lipa över det faktum att fansen inte sluter upp då detta är något man valt helt på egen hand.

Förändring kommer till stånd genom att man gör något, knappast om man bara går ut i media och surar över att fansen inte dyker upp.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

fullfartframaat skrev:DIF hockey gjorde sitt bästa för att köra bort oss fans under det glada 90-talet. De ville ersätta oss helt med slipsnissar. Nu ser hur väl detta slagit ut.

Dessutom skall man nog inte räkna med att fansen "bara dyker upp" utan man måste faktiskt GÖRA NÅGOT för att markera en förändring. En väldigt smart sak vore då naturligtvis att gå fansen till mötes och spela matcherna på Hovet. Detta skulle leda till bättre stämning vilket i sin tur driver upp det totala publiksnittet på sikt. Med tanke på att Hovet faktiskt dessutom är relativt nyrenoverat borde inte denna arena avksräcka sponsorer heller direkt.

Styrelsen har helt enkelt ett val att göra, antingen väljer man att gå fansen till mötes eller "slipsarna". Väljer man det senare skall man dock ta mig tusan inte lipa över det faktum att fansen inte sluter upp då detta är något man valt helt på egen hand.

Förändring kommer till stånd genom att man gör något, knappast om man bara går ut i media och surar över att fansen inte dyker upp.
Tycker DIF Hockey har varit väldigt tillmötesgående till oss fans och då JK framför allt. Man skakade fram en ståplats förra säsongen, man har dumpat priser på säsongskort, man fixade sportbaren som samlingsplats och DIF-profiler som snackar innan match osv.

Gick själv inte så regelbundet på hockey under 90-talet och var kanske lite för ung för att uppfatta vad som hände på den tiden. Men det känns som preskriberingstiden börjar närma sig och att DIF Hockeys agerande senaste åren borde vara ursäkt nog?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag gillar eran attityd. Men varför inte gå till ledningsmötet och säga det? Jag skulle gärna, men jag bor i Finspång tyvärr. Det är lite glädjedödande, men är det inte bättre att uttrycka sig på ett möte istället för ett forum, där det har lite mer åverkan?
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Rash skrev:
fullfartframaat skrev:DIF hockey gjorde sitt bästa för att köra bort oss fans under det glada 90-talet. De ville ersätta oss helt med slipsnissar. Nu ser hur väl detta slagit ut.

Tycker DIF Hockey har varit väldigt tillmötesgående till oss fans och då JK framför allt. Man skakade fram en ståplats förra säsongen, man har dumpat priser på säsongskort, man fixade sportbaren som samlingsplats och DIF-profiler som snackar innan match osv.

Gick själv inte så regelbundet på hockey under 90-talet och var kanske lite för ung för att uppfatta vad som hände på den tiden. Men det känns som preskriberingstiden börjar närma sig och att DIF Hockeys agerande senaste åren borde vara ursäkt nog?

Du har flera poänger. 8)
Problemet som egentligen ligger i grunden och måste slipas bort, är att hockeyn anses som lite osexig och "icke inne", vilket är synd.
Men som diskussionerna förs, här och på andra platser, så är det en förändring på gång. Sakta men säkert. :wink:
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jack Daniel skrev:
Rash skrev:

Du har flera poänger. 8)
Problemet som egentligen ligger i grunden och måste slipas bort, är att hockeyn anses som lite osexig och "icke inne", vilket är synd.
Men som diskussionerna förs, här och på andra platser, så är det en förändring på gång. Sakta men säkert. :wink:
Absolut! Och det är det som är så fint med att JK hittills har lyckats så bra med 1/3-sässkortet. Om ett par säsonger kanske man kan köra ett 1/2-sässplåt och innan man vet ordet av så har en levande läktarkultur hittat tillbaka till hockeyn.

Det kommer inte ske över en natt, men när vi har samma stämning på dom övriga matcher som vi har på 1/3-korts matcherna, då har vi nåt stort på gång!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Problemet är ju egentligen inte DIF's publiksnitt på drygt 7000, vilket i övriga Sverige skulle räcka för att etablera en toppklubb, utan svindyra Globen/Hovet. Man drar helt enkelt inte in tillräckligt på sina matcher trots att publiksnittet inte är så jävla illa!

Här måste en bra lösning till snart för DIF och i alla fall AIK (Bajen bör väl ha lagt ner sina ambitioner vid det här laget) annars slutar det med att Södertälje är Elit-laget närmast Sveriges huvudstad. Detta skulle även vara förödande för återväxten i ett av Sveriges absolut bästa ungdomsdistrikt.
krellus
Kontakt:

Inlägg av krellus »

Hovet är överlägset!
Bäst stämning och nära till isen oavsett var man sitter.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Globen / hovet var svindyrt, men nu är hyran nere på en mer vettig nivå äntligen. Haken är snarast att de stora klubbarna har kontrollen över försäljningen inne på arenorna och det är där de gör sina extra pengar samt på andra arrangemang. De pengarna får vi idag inte del av vilket gör att vi hamnar på efterkälken.

Enkel mattematik, kontroll över arenan gör att man drar ifrån svårare än så är det inte. Enda undantaget är VFHC, men så ligger de och snittar typ 10500 personer per match eller något liknande. LHC ville utöka antalet omgångar till66.... Gissa varför, jo det har problem att få sin ekonomi att gå runt då de inte har kontrollen över sin arena....
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag tror inte det kommer dyka upp fler än 8000 särskilt ofta, och inför "stormatcher" kanske det finns möjlighet att hoppa in i Globen.

Jag håller absolut med om att Globen är nyare, fräschare och större - men det hjälper inte när det knappt är halvfullt. Det känns riktigt ruttet när det inte blir något tryck från läktaren.

När det gäller så stämningen antar jag att smaken är som baken - min bestämda uppfattning är dock att stämningen blir bättre på Hovet.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Re: Vilken arena föredrar du?

Inlägg av mannge »

Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Jag får nog säga att Hovet är klart bättre en Globen. Men med tanke på DIFs låga publiksnitt kan de lika gärna lira i Huddinge eller nåt.
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Angusdif skrev:Jag får nog säga att Hovet är klart bättre en Globen. Men med tanke på DIFs låga publiksnitt kan de lika gärna lira i Huddinge eller nåt.
Med tanke på DIFs risiga spel kan de lika gärna möta Huddinge nästa säsong..
Skriv svar