Vilken FW tar Dicken's plats?
- Gocke
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilken FW tar Dicken's plats?
Vem tror ni kommer ta en plats med Linkan i PP och i femman?
Re: Vilken FW tar Dicken's plats?
Tänk om pengarna som blir över läggs på en tränare till istället....
- Gocke
Målvakt?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det klokaste borde vara att värva en ny målvakt. Med nuvarande målvakter tar vi oss inte till slutspel(speciellt inte med Wesslau.)
Sjunger avgå Johnny...
-
Visst skulle en målvakt sitta som en smäck men där kommer inget att hända. Vi har två keeprar som dem valt att satsa på och kommer så att fortsätta göra.
Däremot tror jag dem jobbar på att få in nån forward under uppehållet. Hoppas bara det inte blir ytterligare en brunkare i form av Kristoffersson.
För i januari kommer forwardsbesättningen att vara galet tunn:
* Dicken har redan lämnat en vakant plats.
* Engqvist och Fimpen långtidsskadade.
* Josefsson och CG i JVM.
Det ger oss bara 9 forwards kvar. Det blir en enorm belastning som dessutom ökar skaderisken för dem som är kvar. Det måste helt enkelt in någon.
Däremot tror jag dem jobbar på att få in nån forward under uppehållet. Hoppas bara det inte blir ytterligare en brunkare i form av Kristoffersson.
Det ger oss bara 9 forwards kvar. Det blir en enorm belastning som dessutom ökar skaderisken för dem som är kvar. Det måste helt enkelt in någon.
Blue Brigade Sthlm
Specielt inte med Riddarn, jag tycker Wesslau har gjort fler "fantom" räddningar än vad Riddarn har och det behövs!!!Emil Svelander skrev:Det klokaste borde vara att värva en ny målvakt. Med nuvarande målvakter tar vi oss inte till slutspel(speciellt inte med Wesslau.)
Han måste bara vara vaken hela tiden under en match, då får han första spaden tror jag!!
Fimpen skulle väl komma tillbaka en vecka efter nyår????spiik skrev:Visst skulle en målvakt sitta som en smäck men där kommer inget att hända. Vi har två keeprar som dem valt att satsa på och kommer så att fortsätta göra.
In med marcus nilsson nu !
Axelsson klar för färjestad...
säger bara han är inte välkommen i Djurgården igen

säger bara han är inte välkommen i Djurgården igen

DIF <3
Det finns så många duktiga juniorer så det blir inget problem!
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
- Frasse
Kristoffersson där har ni en kvalificerad gissning.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- DIF_Soldier
Det tror jag med, käre broder. Visserligen inte en spelartyp vi behöver, men det är en kille som åker mycket grillor vilket varit ett av problemen för laget i år. Återigen kommer det göra ont att möta Djurgården, med Honken, Ahlén, Ölve mfl. samt Krisse eventuellt då.Frasse skrev:Kristoffersson där har ni en kvalificerad gissning.
Säg den glädje som varar
-
Sebbe G skrev:Fimpen skulle väl komma tillbaka en vecka efter nyår????spiik skrev:Visst skulle en målvakt sitta som en smäck men där kommer inget att hända. Vi har två keeprar som dem valt att satsa på och kommer så att fortsätta göra.
Fimpen skulle va borta drygt 6 veckor tror jag det var! vi får hoppas på att han kommer e.v veckan efter nyår...synd att han inte kan spela matchen mot HV71, hade varit roligt att sett honom när man ska dit!
Danielsson o Andersson
Jag håller med dig om att Djurgården har hur många duktiga juniorer som helst nästan. Men jag anser att man inte kan plocka upp en junior så fort laget tappar någon spelare. Okej om en spelare blir skadad och man plockar upp en junis. Men nu när vi tappat Dick så måste vi köpa in en ny forward och det är ju lättare sagt än gjort med Djurgårdens ekonomi.Angusdif skrev:Det finns så många duktiga juniorer så det blir inget problem!
- DIF_Soldier
Skulle tippa på att Krüger får spela i fjärdelinan och att Krisse tar Dickens plats.
Men helst ser jag en ny målvakt, typ Henrik Karlsson. Det är väl mest realistiskt av det som finns att välja på inom landet gränser iallafall.
Men helst ser jag en ny målvakt, typ Henrik Karlsson. Det är väl mest realistiskt av det som finns att välja på inom landet gränser iallafall.
Säg den glädje som varar