Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
xcomken

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008

Inlägg av xcomken »

Printz måste ligga bra till i målligan vad det gäller självmål alltså*ler* skönt med en vinst, men bremberg skulle nog vart hemma idag.Maken till slö lirare va nog längesen jag såg i E-serien
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Ursäkta om jag förstör stämningen nu men, det här är jättedåligt! ssk tar tre poäng, Modo tar två och Timrå tar två. Vi var tvungna att ta tre för att hänga på och framförallt ta igen. Visst två är definitivt bättre än noll men det här är för dåligt. Tar vi inte tre i Gävle och börjar ta in så tror jag tyvärr det är kört.

Å andra sidan fortsätter Rögle sin kräftgång och tog 0 poäng. Så nu är vi "bara" 5 efter dom. Och det är ännu tightare runt båda strecken.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Trots 2 poäng.. så fruktansvärt kasst.. pinsamt hur dåliga vi är i år.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

xcomken skrev:Printz måste ligga bra till i målligan vad det gäller självmål alltså*ler* skönt med en vinst, men bremberg skulle nog vart hemma idag.Maken till slö lirare va nog längesen jag såg i E-serien
Är det någon som gjorde självmål så är det nog Wesslau. Han var ungefär lika tät som en cykel från sidan utan ekrar i det läget. Att han sen inte reagerade förrän pucken låg i mål gör väl inte saken bättre heller.
Printz var felfri idag, igen. Känns som en repris från förra säsongen. David inleder lite halvhyfsat och växer ju längre säsongen lider.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Egentligen en värdelös match till. Vi har absolut ingen längd alls på anfallen, ser inte bra ut.

Det är dessutom dags att åter sätta in Ridderwall mellan stolparna. Wesslau fortsätter kasta in puckar och agerandet vid Printz ''självmål'' är ju helt horribelt. Två insläppta på 11 skott, fantastikskt dåligt.

Tillbaks med Riddarn nu, snälla!

Vi ligger fortfarande sist och spelet idag lovar ingenting inför framtiden. Det har absolut inte vänt än.

Hur som helst, alla till Gävle!
Sjunger avgå Johnny...
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Grattis till falken ! <3 jag är inte nöjd med 2 poäng men det är inte dåligt... Tycker dommaren var helt borta idag ( säg någon gång dom inte är det ) När han tar hög klubba på Ahlén FAN KLUBBAN ÄR JU FÖR I HELVETE PÅ ISEN! det visar ju på att dommaren är under isen eftersom han tycker den är hög :twisted:
DIF <3
xcomken

Inlägg av xcomken »

jensa85 skrev:
xcomken skrev:Printz måste ligga bra till i målligan vad det gäller självmål alltså*ler* skönt med en vinst, men bremberg skulle nog vart hemma idag.Maken till slö lirare va nog längesen jag såg i E-serien
Är det någon som gjorde självmål så är det nog Wesslau. Han var ungefär lika tät som en cykel från sidan utan ekrar i det läget. Att han sen inte reagerade förrän pucken låg i mål gör väl inte saken bättre heller.
Printz var felfri idag, igen. Känns som en repris från förra säsongen. David inleder lite halvhyfsat och växer ju längre säsongen lider.
Du får ursäkta men felfri??.Målet är en sak, det är otur och min text om målligan var mer skämtsamt skriven.Men han far som en flipperkula mellan forward utan att igentligen markera bort nån.Det är också ett otal passningar som han slår som kommer på betydlig fler ställen än på klubban på medspelare, så felfri tycker jag är en felaktig neskrivning på Pritz backspel.Sen tycker jag att han försöker, men felfri håller jag inte med om.

Vänligen!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

xcomken skrev:
jensa85 skrev:
Du får ursäkta men felfri??.Målet är en sak, det är otur och min text om målligan var mer skämtsamt skriven.Men han far som en flipperkula mellan forward utan att igentligen markera bort nån.Det är också ett otal passningar som han slår som kommer på betydlig fler ställen än på klubban på medspelare, så felfri tycker jag är en felaktig neskrivning på Pritz backspel.Sen tycker jag att han försöker, men felfri håller jag inte med om.

Vänligen!

Okej, då har vi olika åsikter om hur en defensiv back ska vara. Printz spelade idag precis som han ska göra. Dvs, spela enkelt hårt och tufft. Mycket bra i egen zon, tror inte han förlorade en närkamp.
Så länge han inte tar några större risker med sina uppåkningar är det bara positivt anser jag. Men jag vet inte vad du begär av Printz? Kanske att han ska vara en Dan Boyle som glänser med bländande passningar och suverän skridskoåkning?

Som sagt, i min bok är Printz felfri idag. Men alla begär ju olika saker av olika spelare. Det man fick se av David idag var exakt det man/jag vill se och begär av honom och den roll han har i laget.
Affse

Inlägg av Affse »

Missade tyvärr matchen. Behöll man kedjeformationerna eller ändrades det som vanligt om efter fem minuter? Hur såg försvarsspet ut i mittzon, var det fri passage som det varit i dom flesta andra matcher?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Visst, inget skönspel så långt ögat når men i dag hade vi i alla fall kämpaviljan. Kändes JÄVLIGT skönt med bonuspinnen.

Självklara smolk i glädjebägaren var ju pisstäljes 3 poäng på lhc....vafan liksom... slår aldrig fel när topplag möter våra bottenkonkurrenter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Allsvensk checklista:
Anfallsspel - check
Försvarspel - check
Målvaktsspel - check
Publiksnitt - check

DIF har nu i 2 matcher i rad visat upp vilja & moral & tagit 5p bara på det, bra så!

Men alla förstår nog att på det kvarvarande 23 matcherna kommer det bli oerhört tufft att samla 3 poängare bara på ren vilja.
I dagens match tex behövde Luleå knappt skapa några chanser, det höll så när på att räcka till 3p iaf.

Djurgårdens upplaga 2008/2009 är den sämst spelande sedan säsongen 1981/82
DIF 2005/2006 då? …säger någon.
Visst, men skillnaden är att då visste DIF från & med omgång 1 om sina begränsningar & försökte spela därefter.

Endast nu på slutet ser det ut som att DIF fattat läget att vi är inte bättre än så här.
Återstår att se hur långt det räcker
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Skönt med två poäng idag, trots att vi förtjänade alla tre.

Plus till smågrabbarna som ställde sig framför Luleåklacken i första.

Stort minus till Wesslaus agerande vid 1-2. Ölvestads holding/hakningsutvisningar i offensiv zon. Publiksnittet och domaren.

Dom två senare var katastrof.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Fem poäng upp till slutspelsplats (iofs har vi en mer spelad), det är ingen omöjlighet. Lagen strax ovanför oss har inte spelat direkt bra på slutet. Synd att lagen som idag skulle förlora, Timrå, Modo och SSK, gick och vann. Men varken Modo eller Timrå tog tre, därmed var det bara SSK som gick ifrån oss, med en ynka poäng.

Kvällens match då, ja första perioden började ju bra, som vanligt. I andra perioden tappar vi initiativet, SOM VANLIGT. I tredje rycker vi upp och se vad skott från blå kan va effektivt!! :wink: Ragnarsson, Anger, Danielsson och Schneider kämpar på bra. Juniorkedjan såg jag inte mycket av, måste bli bättre!! Vi vet ju att ni kan!!

Tack för ikväll, nu kommer det kännas bra att åka till Gävle på lördag!
Ses där djurgårdsfamiljen!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Fan vad kul att se Ölve idag, han pumpar på rätt bra. Några fina tacklingar där också. Förutom någon (sedvanlig) dum utvisning han drog på sig. M. Holmkvist var rolig att se också.
Som någon sa tidigare så var Linkan jävligt blek idag, hoppas han höjer sig lite till nästa match.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ja, Wesslau var ju patetiskt dålig idag. Men Riddarn? Nä. Detta målvaktsläge är inte roligt. Jag håller med Jensa85 angående Printz. Jag personligen har blivit ett stort fan av Printz. En av de få den här säsongen som visar Järnkamin-anda. Sen kommer folk och klankar ner på honom bara för att han spelat i aik. Det skiter jag i. Han är Djurgårdare det syns lång väg :D

Jag är grymt orolig. Jag tror att ssk kommer börja vinna rejält nu och snabbt glida uppåt i tabellen. Däremot kommer nog Rögle att sjunka. Men vem ska byta plats med oss. Jag hittar ingen sämre. Så tyvärr troligtvis vi och Rögle till kvalserien. Det är vad jag tror.
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar