Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008
Har Linkans hockeykunskaper försvunnit med körkortet eller vad är det frågan om? Han är så jävla kass så det kanske skulle vart han som skulle spela med juniorerna. Jag kräver en bänkning.
Mer Ölvestad, Printz och Ahlén på isen. De enda äkta Djurgårdarna i blå tröja just nu.
Mer Ölvestad, Printz och Ahlén på isen. De enda äkta Djurgårdarna i blå tröja just nu.
100% DJURGÅRDSJ***L
Tankar efter två perioder:
Luleå är klart bättre än oss. Oerhört sorgligt men alltför sant. Det finns en klarare idé i hur allt ska göras på isen hos samena, bättre spel när dom ligger i anfall, ja dom är helt enkelt lite bättre än oss över hela banan. Hos oss handlar det om att tävla vem som kan vara längst i offensivt sarghörn.
Tror inte vi skapat en enda målchans värd namnet egentligen.
Vi hade hyfsat snurr första tio men skapar egentligen noll. Luleå får ett PP, folk på mål och styrning, 0-1.
Vårat PP måste vara det absolut sämsta ett lag någonsin har presterat. När Ahlén är inne är det iaf någon på mål, bara då. Har Ottos line bonuslön för antal korrekta pass i PP? Nästan äckligt att se det senaste dom presterade i den spelformen. Inte en käft ens nära mål.
David Printz, Mikael Ahlén är bra, riktigt bra båda två idag. Tim och Jimmie får iaf godkänt. I övrigt ser det oerhört tamt ut. Inte minst från Linkan.
För övrigt är det fullstädnigt sinnessjukt att Niklas "felpass" Andersson får lira istället för Urbom.
Luleå är klart bättre än oss. Oerhört sorgligt men alltför sant. Det finns en klarare idé i hur allt ska göras på isen hos samena, bättre spel när dom ligger i anfall, ja dom är helt enkelt lite bättre än oss över hela banan. Hos oss handlar det om att tävla vem som kan vara längst i offensivt sarghörn.
Tror inte vi skapat en enda målchans värd namnet egentligen.
Vi hade hyfsat snurr första tio men skapar egentligen noll. Luleå får ett PP, folk på mål och styrning, 0-1.
Vårat PP måste vara det absolut sämsta ett lag någonsin har presterat. När Ahlén är inne är det iaf någon på mål, bara då. Har Ottos line bonuslön för antal korrekta pass i PP? Nästan äckligt att se det senaste dom presterade i den spelformen. Inte en käft ens nära mål.
David Printz, Mikael Ahlén är bra, riktigt bra båda två idag. Tim och Jimmie får iaf godkänt. I övrigt ser det oerhört tamt ut. Inte minst från Linkan.
För övrigt är det fullstädnigt sinnessjukt att Niklas "felpass" Andersson får lira istället för Urbom.
Ja men visst nu är vi tillbaka i målsumpträsket igen, södertelje har ju iallafall en målvakt som kan vinna matcher åt dom men det har då fan inte vi.
Så vi kan inte vinna någon match om vi inte gör 3-4 mål i varenda match, och då gäller det att lyfta upp pucken inte fösa den utmed isen som vi gör varje målchans, där har vi vårat dilemma.
Så vi kan inte vinna någon match om vi inte gör 3-4 mål i varenda match, och då gäller det att lyfta upp pucken inte fösa den utmed isen som vi gör varje målchans, där har vi vårat dilemma.
DIF kommer vara nummer 1 igen
1-1!
Vid målet hade vi TRE spelare framför mål. Då blir det mål. Jag hoppas man lär sig av det.
In framför mål!
Vid målet hade vi TRE spelare framför mål. Då blir det mål. Jag hoppas man lär sig av det.
In framför mål!
i
Tack din gråklädda h*rjävel för skitutvisningen för hög klubba????????????
Och givetvis får man tacka Wesslau för tidernas sämsta reflexer. Samma gamla visa, om och om igen. Känns hopplöst.
Och givetvis får man tacka Wesslau för tidernas sämsta reflexer. Samma gamla visa, om och om igen. Känns hopplöst.
3900 ungefär på matchen!!!
WOW!!
WOW!!
There is no I in TEAM!!!!
Sluta gnäll om du inte själv är där..Bigge skrev:3900 ungefär på matchen!!!
WOW!!
2-2 nu.. kom igen , och precis en extremt jävla korkad utvisning av ragge med 2 min kvar...
Och publiksiffran är bedrövlig. Ja, jag vet att jag inte själv är på matchen, men jag bor liksom i Gävle och har det lite svårt att ta mig till Hovet. Hade jag bott i sthlm hade jag haft säsongsbiljett utan tvekan.
Men cred till er som är på plats i alla fall!!
Men cred till er som är på plats i alla fall!!
kan nog säga att jag varit på fler djurgårdsmatcher än vissa stockholms boende medgångare vissa säsonger, detta trots jag bor 60 mil ifrån sthlmPinnen skrev:Sluta gnäll om du itne själv är där..Bigge skrev:3900 ungefär på matchen!!!
WOW!!
2-2 nu.. kom igen , och precis en extrems jävla korkad utvisning av ragge med 2 min kvar...
Men har familj, jobb m.m nu så inte tid och ekonomiskt försvarsbart att åka 120 mil för en match en torsdag.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 
kvällen räddad, vilken härlig vändning trots att vi itne fick 3p!
Håll tummarna att LHC vänder mot SSK nu!

kvällen räddad, vilken härlig vändning trots att vi itne fick 3p!
Håll tummarna att LHC vänder mot SSK nu!
KANON!
Den bonus poängen behövde vi...
Den bonus poängen behövde vi...
Man har all rätt att klaga på publiksiffran. Min högsta dröm är (helt ärligt) att bo i Stockholm och ha ett säsongskort i hockey främst. Så finns det männsikor som bor i Stockholm och sätter hemma och kollar på TV:n istället. Det tycker jag är bedrövligt. Men som sagt cred till alla er som är på plats och stöttar hockeygrabbarna.
Och Schneider gör 3-2 i sudden, underbart att grabbarna kom tillbaka. Nu tar vi med oss det här inför årets fetaste fest!!
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!!!
Och Schneider gör 3-2 i sudden, underbart att grabbarna kom tillbaka. Nu tar vi med oss det här inför årets fetaste fest!!
Tack för en bra kämpainsats i tredje som till slut gav två poäng. Schneider gör två mål, bra för hans självförtroende.
Men det finns fortf sjukt mycket att jobba på. Förhoppningsvis gav den här 2-poängarna grabbarna lite självförtroende så vi kanske kan bärja en vinst med massivt bortastöd i Gävle på Lördag i sista matchen innan uppehållet.
Men det finns fortf sjukt mycket att jobba på. Förhoppningsvis gav den här 2-poängarna grabbarna lite självförtroende så vi kanske kan bärja en vinst med massivt bortastöd i Gävle på Lördag i sista matchen innan uppehållet.
- DIF_Soldier
Samma sak här, Palmgren. Hade jag bott i Stockholm och inte i denna vidriga bonnehåla hade jag tamigfan tältat mellan Hovet och Globen. Skäms som hundrar, stockholmare!Palmgren skrev:Man har all rätt att klaga på publiksiffran. Min högsta dröm är (helt ärligt) att bo i Stockholm och ha ett säsongskort i hockey främst. Så finns det männsikor som bor i Stockholm och sätter hemma och kollar på TV:n istället. Det tycker jag är bedrövligt. Men som sagt cred till alla er som är på plats och stöttar hockeygrabbarna.
Hes nu. Det bränner. Ge mig Vix Blå.
Säg den glädje som varar
-
Ursäkta om jag förstör stämningen nu men, det här är jättedåligt! ssk tar tre poäng, Modo tar två och Timrå tar två. Vi var tvungna att ta tre för att hänga på och framförallt ta igen. Visst två är definitivt bättre än noll men det här är för dåligt. Tar vi inte tre i Gävle och börjar ta in så tror jag tyvärr det är kört.
100% DJURGÅRDSJ***L