Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Palmgren

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 11/12 2008

Inlägg av Palmgren »

En riktigt viktig match väntar Djurgården innan festen här i Gävle.

Luleå är ett lag som Djurgården har haft det ganska lätt med på Hovet de senaste säsongerna, eller är det bara jag som fått den känslan. Som någon skrev här lite längre upp så måste vi få hål på Luleå tidigt, och sedan gäller det att de är Djurgården som för matchen och visar skoterraggarna vart skåpet ska stå.

Varenda poäng är riktigt viktig just nu. Vi ligger sist i tabellen och det kommer att krävas en jävla massa för att grabbarna ska orka ta sig uppåt i tabellen. För även om Montén/Johansson säger att läget är bra i laget så borde det ändå tära på psyket att ligga sist i tabellen. Så alla ni som har möjlighet, värm upp inför resan till Gävle, slut upp och stöd grabbarna till tre poäng mot Luleå.

Djurgår´n vi ger aldrig upp!
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Fokus..
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Fan vad fel att kasta ned Axelsson till juniorerna enligt mig..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

melker skrev:Fan vad fel att kasta ned Axelsson till juniorerna enligt mig..
Vet du vad den fullständiga orsaken är då?
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Fel? Om du skickat ner han till juniorerna för att han inte presterar så har dom ju gjort helt rätt tycker jag. Varför ska en spelare få behålla en plats i A-laget om han bara åker runt och duttar med pucken?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Enda felet skulle väl vara att juniorerna får stå ut med hans gnäll...
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Helt rätt beslut avseende Axelsson enligt min mening. Det har nog runnit mycket vatten under broarna innan man fattade beslutet att skicka Axelsson till juniorerna. Beslutet är nog väl förankrat. Axel får tid till eftertanke och vad han vill med sin karriär framöver :!:
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Visst Dicken kanske inte har presterat så bra på sistonde men så jäkla dålig har han ju inte varit så han förtjänar att lira med junisarna. Tycker i alla fall inte jag, de matcherna jag har sett så har enligt mig sätt rätt bra ut, möjligt att han har lirat sämre på sistonde.

Lite synd bara, gillar Dicken. Antar att det är mer än bara hans spel som har påverkat hans nedflyttning..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jag ska egentligen inte uttala mig då jag inte känner Dick Axelsson som person.
Men jag har dock fått känslan av att han är en riktig diva som tänker på sig själv i första hand. Om det stämmer så ska han lira med junisarna, spelar man i Djurgårdens färger så måste man börja tänka om. Vi alla är ju en familj.

Det räcker inte med att bara glida runt och flyta med. Man måste prestera också, vilket jag inte tycker Dick Axelsson har gjort. Där av blev han säkert nedskickad till juniorerna.

Men som sagt så ska jag inte säga för mycket, detta är bara fördomar mot Dick och jag känner han inte på något sätt egentligen. Bara en känsla jag fått. Om han ändå var som Bremberg, bara gled runt och till slut blixtrade till och levererade. Men det gör tyvärr inte Dick han bara glider omkring och får ingenting gjort.

Hur som helst. Nu krossar vi Luleå utav bara farten, sen står Brynäs på menyn.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Men.. förstår inte hur ni ens orkar ta upp den sportsliga aspekten, att han inte presterar till 100% på isen eller "åker och duttar" eller vad nu någon skrev.. det är väl självklart att det är utanför isen som han missköter sig i första hand.. 12 poäng på 18 matcher är ju inte direkt så dåligt att han inte ens förtjänar att få träna med A-laget... min gissning är att han super som ett svin innan match, eller iaf innan träningarna..

Måste också officiellt be "Säcken" om ursäkt för alla mina sågningar som grundades på att Dick blev konstigt matchad förra säsongen.. uppenbarligen beter sig Axelsson som en jävla idiot på något sätt.

Min första spontana tanke, måste jag säga är... "Hur kan han vara så jävla dum.. med den talangen,. han kan väl bita ihop och spela någon säsong i NHL och göra sig ekonomiskt oberoende innan han förstör karriären sådär.." 8)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oerhört glad över bänkningen av Dick, en jävligt skön markering.

Fokus på matchen nu: är oerhört taggad inför det här. Är dock väldigt rädd att det skall bli som alla andra gånger den här säsongen när man har sett ett litet ljus i tunneln.

Se till att slut upp på Hovet imorrn gott folk. Kan vi dra 800 personer till en bortamatch i Tablettasken på lördag skall vi fan kunna fylla klacksektionen på hemmaplan matchen innan.... Är dock skeptisk till en ens godkänd publiksiffra, skall vi tippa på 4500?
niklasss

Inlägg av niklasss »

-daniel- skrev:Oerhört glad över bänkningen av Dick, en jävligt skön markering.

Fokus på matchen nu: är oerhört taggad inför det här. Är dock väldigt rädd att det skall bli som alla andra gånger den här säsongen när man har sett ett litet ljus i tunneln.

Se till att slut upp på Hovet imorrn gott folk. Kan vi dra 800 personer till en bortamatch i Tablettasken på lördag skall vi fan kunna fylla klacksektionen på hemmaplan matchen innan.... Är dock skeptisk till en ens godkänd publiksiffra, skall vi tippa på 4500?
iochmed vinsten mot fbk så är det nog inte omöjligt att hela 4500 tar tummen ur röven och åker till hovet. dock skulle jag inte bli förvånad om det kommer runt 3500... skitsamma bara vi vinner :?
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Synd att A Holmqvist är fortsatt borta, vi hade behövt han!
Kvällens match är viktig, tänk hur mycket gladare man lär va när sätter sig i bilen på lördag! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
rikkard

Inlägg av rikkard »

KRNI skrev:Synd att A Holmqvist är fortsatt borta, vi hade behövt han!
Kvällens match är viktig, tänk hur mycket gladare man lär va när sätter sig i bilen på lördag! :wink:
Frågan är ifall det är så dåligt. De har väl bara vunnit en match med honom i laget. Han har inte direkt varit en injektion.

Jag skulle vilja se schneider som forward bredvid Bremberg. Han har offensiva kvalitéer och ett bra skott (vilket ingen forward har i dagsläget), men är horribelt dålig i egen zon. Det hade kunnat bli något tror jag. Det lär dock inte hända.

Det måste blir vinst idag och hyffsat med folk på läktaren (över 5000). Vi klarar inte en motgång i det här läget...
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Varför har urbom tappat förtroendet helt för? ett tag lirade han i första tsm med Ragge och han har gjort alla sina matcher riktigt bra stor rejäl men ändå hyfsat snabb på rören. Helt sjukt att både Oscar Eklund och N.Andersson går före honom :/
DIF <3
Skriv svar