Kan man inte sjunga den i början någon gång och sedan i slutet någon gång? Alltså, en gång för att få igång laget och en gång när de håller undan eller pressar på?Diffe89 skrev:För att det är en sång som ska driva på publiken och laget när de pressar på eller håller undan mot slutet av matcherna. Den blir alldeles för uttjatad annars. Kolla bara på hur det var med "olé olé olá" förut, den kördes ju hela tiden av diverse personer så att man tröttnade. Vi måste variera mera (vilket jag tycker att vi nu också gör).lilleman skrev:Varför ska man inte "köra den" under dem två första perioderna?android skrev:Monten/johanssons järnkaminer ska ju verkligen inte köras för ofta, tycker inte ens man ska köra den dom 2 första perioderna.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Sittplats är vanligtvis extra feta och otaggade i början av matchen. Ska man köra den sången mer än ett par gånger i tredje så måste de vara astaggade.lilleman skrev:Kan man inte sjunga den i början någon gång och sedan i slutet någon gång? Alltså, en gång för att få igång laget och en gång när de håller undan eller pressar på?
-
Hyll till dig Viktor Adolfsson för krönikan på JK.se. Tycker att alla borde läsa den och tänka både en och två gånger innan man ber folk avgå till höger och vänster. Även klippen med Montén var bra.
http://jarnkaminerna.wordpress.com/2008 ... #more-1025
http://jarnkaminerna.wordpress.com/2008 ... #more-1025
- Christopher J
Kan inte vi i klacken ta hand om "Johanssons järnkaminer" och Thomas Montens järnkaminer", halva klacken tar ena och andra klackhalvan den andra som vi hade förut. Blir inte lika bra tryck när sittplats tar ena nu.
Bra idé, iaf när klacken märker av att inte sittplats svarar upp. På storsatsningarna tror jag sittplats är med på ett annat sätt, men "i vardagen" vore det bra om klacken kan ta den själva!!Christopher J skrev:Kan inte vi i klacken ta hand om "Johanssons järnkaminer" och Thomas Montens järnkaminer", halva klacken tar ena och andra klackhalvan den andra som vi hade förut. Blir inte lika bra tryck när sittplats tar ena nu.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
- Emil Svelander
Igår var ju dock sittplats åter i gott slag. Var bra drag på ''Johanssons järnkaminer'' i slutet.
Sjunger avgå Johnny...
-
Haha, nu sjunger North Banks(HV-klacken): "Han har sålt sig som en hora" och syftar givetvis på Andreas Jämtin. Snart kommer fan alla "klackar" i Sverige och sjunga den sången när man möter plastföreningen 

100% DJURGÅRDSJ***L
Skulle faktiskt vara klockrent...Jockmaniac skrev:Haha, nu sjunger North Banks(HV-klacken): "Han har sålt sig som en hora" och syftar givetvis på Andreas Jämtin. Snart kommer fan alla "klackar" i Sverige och sjunga den sången när man möter plastföreningen

-
Såg Timrå - Södertälje idag.. vart smått förbluffad när SSK klacken började sjunga FFF i mitten av matchen.
Djurgår'n tills jag dör !
Men det är ju knappast våran ramsa. Det är flera andra lag som kör den också.Sirrebirre skrev:Såg Timrå - Södertälje idag.. vart smått förbluffad när SSK klacken började sjunga FFF i mitten av matchen.
-
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag skulle nog också påstå att jag skulle bli förvånad om jag fick höra ssk (eller nån annan för den delen) köra FFF.jjonas skrev:Men det är ju knappast våran ramsa. Det är flera andra lag som kör den också.Sirrebirre skrev:Såg Timrå - Södertälje idag.. vart smått förbluffad när SSK klacken började sjunga FFF i mitten av matchen.
vilka andra lag kör den (det har jag missat i s f)?
("Jockmaniac", det är full fart framåt!)
Blue Brigade Sthlm
Det är väl en av Sveriges äldsta klackramsor så...spiik skrev:Jag skulle nog också påstå att jag skulle bli förvånad om jag fick höra ssk (eller nån annan för den delen) köra FFF.jjonas skrev:Men det är ju knappast våran ramsa. Det är flera andra lag som kör den också.Sirrebirre skrev:Såg Timrå - Södertälje idag.. vart smått förbluffad när SSK klacken började sjunga FFF i mitten av matchen.
vilka andra lag kör den (det har jag missat i s f)?
("Jockmaniac", det är full fart framåt!)
Full fart framåt, håll tätt bakåt.Jockmaniac skrev:Vilken är FFF?
Ehh... Nej?jjonas skrev:Men det är ju knappast våran ramsa. Det är flera andra lag som kör den också.Sirrebirre skrev:Såg Timrå - Södertälje idag.. vart smått förbluffad när SSK klacken började sjunga FFF i mitten av matchen.

Det är endast vi som sjunger den i Allsvenskan. Vilken klack är det som sjunger den mer än oss? Ett division 3 lag från Norrland?

Klart den är vår ramsa... Har alltid varit våran ramsa, kommer alltid att vara våran ramsa...
Full fart frammåt!
Håll tätt bakåt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården