Ja det ska gudarna veta att jag håller fullkomligt med!!! Hur Linkan inte kan bli matchens lirare är ju kvällens skandal
Bremberg var brutal ikväll! Fattar inte hur killen gör det. Allt så hejdundrans rätt i tredje. Jag gråter glädjetårara åt denna magi...Fantastiskt!
För att uttrycka mig milt så är jag förbannat djävla stolt över killarna!
Vilket lagarbete! Vilken moral! Vilka sköna sargtryckare och framförallt vilken härlig krigarinstinkt ni visade idag. I flera matcher i rad nu har ni visat den grymmaste fysiken och en enastående uthållighet. Challe och Säcken samt alla andra som jobbar med laget har gjort ett sanslöst bra jobb. Räknade med att laget borde vara ihospelat bättre framåt vårkanten men det ni har visat upp nu är över förväntan. Det saknas lite teknik och annat tjaffs men va fan - det är så underbart att se er kämpa och kriga som vetvillingar så vem fan bryr sig om finliret?
Frölunda spelade skitbra i första perioden, med massor av chanser - och framförallt två helt rättvisa mål. DIF spelade väl inte sin allra bästa hockey men hyfsat var det väl ändå? Frölunda hade mängder chanser hela tiden och man trodde ett tag att Frölunda skulle skåpa ut DIF om det här hade fortsatt....
....och det hade man säkert om man hade fortsatt med samma spel och tempo. Men i andra perioden började det klassiska "Det är redan klart" - syndromet hos Frölunda, där man hade börjat slappna av medan DIF blev all starkare med en del farliga målchanser som Sandberg lyckligtvis räddade. Men perioden blev mållös och det känns rätt tryggt i alla fall.
Den tredje perioden är nog en av dom sämsta jag har sett Frölunda göra - Där man började slänga ifrån sig pucken så fort man fick den, som om det var värsta junior-hockeyn.
DIF togs sig däremot i kragen och spelade stundtals lika bra som Frölunda gjort i den första perioden. Efter ett par minuter lyckades man också få in ett välförtjänt mål efter en markeringsmiss som heter duga. Jag tyckte då det kändes lite hotande men var fortfarande lugn...ända tills jag såg DIF trycka in ytterligare en puck bara några minuter senare efter att Frölunda-backarna återigen inte hade gjort sitt jobb.
Jag började känna att det är skulle bli precis som vanligt. d v s att Frölunda skulle åka på spö, men kände ändå att det fanns en liten chans, trots det sanslöst dåliga spel man hade just då, att man kunde lyckas i o m att det var så lite tid kvar.
Men så fel jag hade, efter bara nån minut dängde DIF till igen och 3-2 var ett faktum.
Inte mycket mer att säga mer än att Frölunda inledningsvis var det klart bästa laget men att det successivt genom matchen vände till DIF:s fördel. Frölunda måste lära sig att sätta sina chanser - Man hade hur många som helst i både första och andra.
Men mycket cred till DIF för deras tillbakahämtning i andra och tredje.
Man vann alltså sista perioden med hela 3-0
En sak är i alla fall säker; detta var sista gången jag gick på en Frölunda-match i Globen
Ni fick in tre lyckträffar och pucken studsade er väg vid målen. Utan det flytet hade ni ALDRIG tagit hem matchen. Ni kommer aboslut inte gå till slutspel när ni spelar så här. Ni är iaf inte värda det.
Ja sebbe hjelm du har rätt i din "matchrapport", vad Frölunda spelarna försökte göra i tredje perioden vet jag inte, men att bara slå undan puckar i 20 minuter är nog inte den bästa taktiken.
FAN VA HÄRLIGT ALLA TILL SÖDERTÄLJE PÅ LÖRDAG
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Jäkligt skön vinst!!!!! Men får man fråga vad Övlestad gjorde i slutsekunderna???? Han hade ju knappt styrfart, trodde han att det skulle nli iceing eller??? Och jag som hade 4-2 på oddset!
"NU SKA VI FAN TA OCH STÖTTA GRABBARNA I DOM KOMMANDE MATCHERNA! ALLA TILL TÄLJE FÖR SÄSONGENS BÄSTA BORTASTÖD!"
Hahahahhaha ni får säsongens bästa "bortastöd" i en stad som ligger ett stenkast från er egen hemmarink. Går ju knappt att kalla det för bortamatch ju. Men det är klart kommer det tjugo pers så slår ni ju rekordet på 15
Ni drar ju knappt publik i er egen arena. Nästa gång det blir mycket folk så någon lägger märke till det på en hemmamatch är väl nästa gång JK firar något jubileeum.
men va fan MickeM sluta hålla på som en omogen liten skit, hur stor var hockeyn i göteborg för ett par år sedan T.ex? ni drog ju inte heller så mycket folk till bortamatcherna då.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
MickeM, såg vi samma match?!
Med tanke på hur pucken INTE studsade vår väg i andra perioden är det ett under att det bara blev en uddamåls seger.
Vet inte vilket lag du håller på, men med tanke på bitterheten som genomsyrar dina inlägg så gissar jag på frölundait eller täljetattare.
Håller du på frölundas goa gubbar kanske du ska ta dig en tankeställare för slutsiffrorna ljuger inte, vi krigade oss till 3 poäng ikväll, vi FÖRTJÄNADE segern. Vi har slagit frölunda förut, vi kommer göra det igen.
Håller du på ssk så känns det inte direkt som det är läge att moppsa upp sig alltför mycket när man ligger nästsist. För tabellen talar sitt tydliga språk, DIF har spelat upp sig kan verkligen slå vilket lag som helst i elitserien och är värda den placeringen man har idag. Fortsätter man gnugga på som man gjort efter nyår så är vi också värda en slutspelsplats.