Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008

Inlägg av sthlm_dif »

*Knirre skrev:Jävligt skönt med 3 poäng såklart. Men snälla snälla snälla grips inte av hybris och tro att det har vänt nu, för det har det inte spelmässigt iaf. Det krävs fortfarande radikala förändringar.. vi möter ett Färjestad som spelar med ett lag som är väldigt långt från ordinarie och som gör en tveksam arbetsinsats och ändå känns det inte direkt som att vi är det bättre laget...
Om vi spelar som idag så kommer vi garanterat att vinna många matcher i framtiden. Färjestad var inte på någon topp nivå, men dom stod upp bra och gjorde en fullt godkänd match. Att en vändning är här, har vi väl egentligen sett lite bevis på nu (1 seger, 1 oavgjord, 1 förlust på de 3 senaste). Men självklart så kan det ju gå neråt igen sen, men jag tror på en uppgång nu. Seger mot skoterraggarna är väl det enda acceptabla, för att dom är vi bättre än. Men dock så tar jag inte ut något i förskott längre, sitt när jag gjorde det mot Plast AIK gick det som det gick... :roll:

Kul att Ahlén fick göra mål och en assist. Hoppas han får fortsatt förtroende. Vill även ge ett stort pluss till Gustav Wesslau, överlägset bäst idag... Räddade DIF många gånger idag. Fortsätt så! Sen självklart gjorde Jimmie en bra match idag, första matchen han var bra i på länge!

Håkan Loob är homosexuell, homosexuell, homosexuell! :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Acery

Inlägg av Acery »

Olon skrev:
Acery skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Jaa du kära Jimmie, vart har du varit?
Ditt agerande innan 3-2 målet, det är ju det som alltid har varit Ölvestad för mig.

Synd att kalla Ahlén blyg

3 rätt så oväntade poäng men desto mer välkomna så klart.
Dock för tidigt att dra några störe växlar av detta men fantastiskt skönt att få vila från ångesten en lördag som omväxling
Oväntade? Varför?

Sålänge man är inom 3 mål ifrån Färjestad inför slutperioden så har man en god chans att vinna.

Ett OERHÖRT skadedrabbat Färjestad.

Haha, "OERHÖRT"? Färjestad har väl bara Nordström, Rhodin och Goren borta? Dvs en spelare mer än DIF...

Sevc och Mikael Johansson.
Sen spelar både Jönsson och Laatikainen halvskadade.

Men kul att ni vann. Måste säga att Ahlén var en riktigt frisk fläkt.

Wallin banans gigant. Klantigt i slutet dock.
Advokaten

Inlägg av Advokaten »

Grymt bra jobbat, Dif! Nu vänder det! Lite mer grishockey så vinner vi 2 av 3 matcher i fortsättningen.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Det här blev ju verkligen en nostalgitripp med "Håkan Loob är homosexuell" och alla mina hjältar på isen från -83 :lol: och sedan radade dom upp sig nedanför klacken. Mycket trevligt:-) trist att vi inte fick till "Oh when the saints" ordentligt men man kan inte få allt. Segervrålet satt som en smäck :wink:
Erik I

Inlägg av Erik I »

Först av allt - helt otroligt jävla skönt! Vilken kämpainsats de gör ikväll, grabbarna.

Om vi sen ska vara nyktra: visst, FBK har några spelare på skadelistan men lyckas ändå snurra runt rejält i vår zon vid ett antal tillfällen, och då tycker jag ändå DIF som helhet gör en riktigt bra match, framförallt ínställningsmässigt: fullföljer och tacklar på rejält som det ska vara, det ska "göra ont att möta DIF".

Måste också säga att Wesslau var mycket stabil och inte kan lastas för baklängesmålen alls.

PP ser fortfarande instabilt ut, man lyckas inte alls etablera tryck på samma sätt som FBK. Måste nötas mera.

Jämför jag med HV-matchen (den sista jag såg) var detta klasser bättre, det kändes stabilare på alla sätt och vis och inte juniormässigt i egen zon som mot HV. Sen finns det ju klart saker - PP inte minst - som måste förbätttras. Men om motivation slår klass och spelarna ger järnet som i kväll behöver vi inte vara rädda får någon. Återstår att se nu hur mycket segern är värd, dvs om man kan bygga vidare på detta (börja nu för i h-e inte röra om i femmorna för mycket, Montén/Johansson, och låt Ahlén fortsätta) i kommande matcher.

Ikväll skall vi iaf fira, så nästjumbo vi (ännu) är :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skön vinst. Vi gör vad som behövs.

Man kan dock gnälla på massor, men jag tycker vi jobbar oss till de här 3 poängen. Vet inte om det kanske är olyckligt att det är så långt tills nästa match, men hoppas grabbarna förstår att det är med det här slitet vi måste köra VARJE match för att ha en realistisk chans att kravla oss uppåt i tabellen.

Vidare hoppas jag verkligen att Wesslau får uppdraget som första burväktare nu, tycker han har i flera matcher i rad visat upp en bra sida och en stabilitet vi saknat tidigare.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Hyfsad match från de flesta. Den som kliver fram mest är dock Jimmie, varför kan du inte alltid vara så här?

Hans förarbete till 3-2-målet... det ÄR Jimmie Ölvestad när han vill!

Hoppas verkligen att Ridderwall får stå nästa match. Är trött på att Wesslau lämnar öppet mål så fort pucken ändrar riktning... fladdrig som få.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Emil Svelander skrev: Hoppas verkligen att Ridderwall får stå nästa match. Är trött på att Wesslau lämnar öppet mål så fort pucken ändrar riktning... fladdrig som få.
Frånsett kanske 2 matcher som Riddarn stått har han varit riktigt bedrövlig den här säsongen. Förstår inte hur man skulle våga med chansningen att hiva in han i hetluften igen.

Wesslan är knappast perfekt, men har senaste omgångarna skärpt till sitt spel rejält i mitt tycke.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

-daniel- skrev:
Emil Svelander skrev: Hoppas verkligen att Ridderwall får stå nästa match. Är trött på att Wesslau lämnar öppet mål så fort pucken ändrar riktning... fladdrig som få.
Frånsett kanske 2 matcher som Riddarn stått har han varit riktigt bedrövlig den här säsongen. Förstår inte hur man skulle våga med chansningen att hiva in han i hetluften igen.

Wesslan är knappast perfekt, men har senaste omgångarna skärpt till sitt spel rejält i mitt tycke.
Givetvis har han skärpt sig, men det är dessa jävla halvtavlor han gör varje match som retar mig. Han glider iväg från målet och släpper förbannat mycket returer rakt ut i banan.

Ridderwall kan vinna en match åt oss, det kan inte Wesslau.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

För er som vill se matchen på teve så sänds den i repris på canal plus sport 2 klockan 13.55
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

Emil Svelander skrev:
-daniel- skrev:

Givetvis har han skärpt sig, men det är dessa jävla halvtavlor han gör varje match som retar mig. Han glider iväg från målet och släpper förbannat mycket returer rakt ut i banan.

Kan bara instämma, gårdagens båda mål är 2 av sådan karaktär. Hans Positionsspel är lika med noll och jag föredrar helt klart "Riddarn" före. Nu lastar jag dock inte Wesslau för gårdagens mål, men han är inte änns i närheten..
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1338260

Sista målet. Så ska Ölvestad vara. Som någon nämnde tidigare, det är så vi vill se Ölvestad.

Det finns ingen, INGEN, som kan stoppa Ölvestad när han har bestämt sig för att gå på mål.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det är knappast rätt tråd att snacka om målvaktsfrågan men jag måste ge mig in i diskussionen. Vi har elitseriens sämsta målvaktssituation. Det tror jag att alla kan hålla med om.

Du Svelander sa att Riddarn kan rädda matcher åt oss men inte Wesslau. Jag anser att du har fel. Wesslau har hållt ner siffrorna flertalet gånger men då har offensiven varit uddlös. Han har haft mycket otur helt enkelt. Riddarn har också gjort det men hans dalar är så pinsamt djupa då han in stort sätt släpper in precis allting. Wesslau kanske inte har exakt lika vassa toppar dock men jag tycker att han mycket sällan förlorar matcher åt oss. Det gör Riddarn på tok för ofta.

Riddarn är helt enkelt för omogen för att ta hand om förstaspaden i Elitserien. Jag tycker att vi ska låna ut Riddarn till Almtuna och plocka upp Owuya som reservkeeper. Riddarn måste mogna och det tror jag att han kommer att göra men vi, i vårt läge har inte råd att chansa med honom. I Almtuna skulle han få mycket speltid.

Givetvis om det blir skador eller dylikt så ska vi hämta tillbaka honom. Detta är min åsikt angående målvaktsfrågan. Ge Wesslau förstaspaden.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

rollejunior skrev:Kan bara instämma, gårdagens båda mål är 2 av sådan karaktär. Hans Positionsspel är lika med noll och jag föredrar helt klart "Riddarn" före. Nu lastar jag dock inte Wesslau för gårdagens mål, men han är inte änns i närheten..
Jag skulle vilja fråga dig om en sak...
Hur ska en målvakt kunna rädda ett skott som går längst med isen i kanske 150 km/h utan att släppa en retur?
Ska han lyfta upp pucken med klubban för att sedan ta den i plocken, eller vad vill du komma fram till?

Sluta nu klaga på Wesslau, för han har gjort 3 bra matcher irad nu. Han är bra mycket stabilare än Ridderwall. Nu ska vi spika Wesslau som första målvakt, då kan vi kanske undvika kvalserien...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Emil Svelander skrev:
-daniel- skrev:

Ja, Wesslau gör som du säger lite halvtavlor ibland - men mitt bestående intryck av Riddarn den här säsongen är snarare att han gör heltavlor stup i kvarten.
Skriv svar