Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008
Rickard Wallin, enligt mig seriens bästa spelare, kommer att förnedra oss igen som han gjorde under första matchen på Hovet i år.
Tips: 0-8
Tips: 0-8
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu kör vi över dessa jävla värmländska gnällspikar!
Alla till Hovet!
Kom igen Djurgår'n!
Alla till Hovet!
Kom igen Djurgår'n!
Sjunger avgå Johnny...
Samma sak för Andreas Holmqvist.sthlm_dif skrev:Blir väl 3-1 dåWallin skrev:Kan meddela dig sthlm_dif att Lee Goren är skadad och missar därför matchen.![]()
Helt ok för mig!
Vad hände med "stora, stolta Linköping", som tar våra spelare, sånger, går 15 mot 1, springer sedan när vi kommer tillbaka. Nu har de börjat med "lite finare, lite bättre" också.-daniel- skrev:Färjestad är det överlägset med hatade laget i mina ögon. Ger man inte ALLT i varenda jävla byte för att klämma dit Karlstad-fjantarna i det här prekära läge DIF befinner sig i så hör man knappast hemma i landets högsta serie.
När den jävla plastklubben kommer till stan igen, då jävlar ska ni få se på hat.
Färjestad är väl sportsligt och historiskt en större rival men deras "HB, Lasse Stefanz och raggarbil-fanz" skrämmer knappast någon...
Det om något talar ju för DIF.Rocker skrev:Samma sak för Andreas Holmqvist.sthlm_dif skrev:Blir väl 3-1 dåWallin skrev:Kan meddela dig sthlm_dif att Lee Goren är skadad och missar därför matchen.![]()
Helt ok för mig!
Tror på en tät och tuff match där Färjestad vinner i Sudden.
3-2.
Man vet ju aldrig i den här serien, men idag bör de ju vara taggade. Vinst säger jag, 3-2.
Ragge är tillbaka också.
Ragge är tillbaka också.
Micke J och Jönsson tveksamma till spel.
Få kreativa spelare kvar i Färjestad nu.
Få kreativa spelare kvar i Färjestad nu.
- Lee Harvey Oswald
Det lär räcka för Fbk att gå på 65% av sin förmåga
Just nu är det mer DIF:s oförmåga som gör att förlusterna staplas på hög än att motståndarna är så överjordiskt bra i varje match, svackan verkar vara totalt bottenlös
Sedan har ju Fbk ett ganska välkomponerat lag med enligt mig en utav seriens bästa målvakter, så en 3 poängare ligger väl inte inte direkt i luften för DIF.
DIF:s lilla chans ligger i att man presterar bättre i PP
Just nu är det mer DIF:s oförmåga som gör att förlusterna staplas på hög än att motståndarna är så överjordiskt bra i varje match, svackan verkar vara totalt bottenlös
Sedan har ju Fbk ett ganska välkomponerat lag med enligt mig en utav seriens bästa målvakter, så en 3 poängare ligger väl inte inte direkt i luften för DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BoxplayLee Harvey Oswald skrev:Det lär räcka för Fbk att gå på 65% av sin förmåga
Färjestad 87,12 % (1:a)
Djurgården 78,23 % (10:a)

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Dock synd att det så välkomponerade FBK du pratar om har 5 nyckelspelare borta.Lee Harvey Oswald skrev:Det lär räcka för Fbk att gå på 65% av sin förmåga
29. THORELL, Gustaf 26. JOHANSSON, Marcus 14. BJÖRKLUND, Henrik
4th Line 41. GRUNDEL, Anton
--------------------------------------------------------------------------------
23. JOHANSSON, Martin 21. JÖNSSON, Jörgen 8. SOMERVUORI, Eero
3rd Line 15. GRANAK, Dominik 18. SKÅHLBERG, Jens
--------------------------------------------------------------------------------
22. ÅSLUND, Per 20. BASTIANSEN, Anders 12. HOLTET, Marius
2nd Line 33. VALLIN, Ari 6. HOLÖS, Jonas
27. KÅBERG, Emil 51. WALLIN, Rickard 11. MATTSSON, Jesper
1st Line 42. LAATIKAINEN, Arto 3. MOTIN, Johan
Goalkeepers 38. DIVIS, Reinhard
50. GUSTAVSSON, Jonas
Väldigt många etablerade spelare borta.
Nordström,Goren, Micke Johansson, Rhodin plus en jönsson med halv rygg. Lägg där till Laatikainen som kommer matchas väldigt sparsamt.
Hoppas att vi slipper bli förnedrade!
4th Line 41. GRUNDEL, Anton
23. JOHANSSON, Martin 21. JÖNSSON, Jörgen 8. SOMERVUORI, Eero
3rd Line 15. GRANAK, Dominik 18. SKÅHLBERG, Jens
22. ÅSLUND, Per 20. BASTIANSEN, Anders 12. HOLTET, Marius
2nd Line 33. VALLIN, Ari 6. HOLÖS, Jonas
27. KÅBERG, Emil 51. WALLIN, Rickard 11. MATTSSON, Jesper
1st Line 42. LAATIKAINEN, Arto 3. MOTIN, Johan
Goalkeepers 38. DIVIS, Reinhard
50. GUSTAVSSON, Jonas
Väldigt många etablerade spelare borta.
Nordström,Goren, Micke Johansson, Rhodin plus en jönsson med halv rygg. Lägg där till Laatikainen som kommer matchas väldigt sparsamt.
Hoppas att vi slipper bli förnedrade!
Nu vinner vi det här!!! 

"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Ja, nu kör vi över det här jävla packet. Vill inte se en hel tand i käften på Kåberg.
Fan vad skönt med en vinst