Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Hr1 »

Kojak skrev:
Hr1 skrev:
Kojak skrev:DIF Hockey har en ekonomisk avdelning med VD Claes Forsberg i spetsen. Skön kille, en av de bästa vi har i föreningen!
Nej, Claes är inte VD längre. Sen att DIF inte går ut med det, eller varför är en annan sak...

Att säga att DIF Hockey har koll på ekonomin, vilket du dock inte har sagt, är ett stort jävla skämt, liksom sättet som DIF Hockey styrs på.
OK, mitt fel. Han är marknadsansvarig, det är dock inte ofta jag går in och kollar på "klubbinfo" på den här hemsidan. Men han är fortfarande en skön kille!
Jag förstår att du inte går in och kollar på "klubbinfo" så ofta, och det ska inte heller behövas. Det är ingen liten skitsak att byta VD, men det verkar DIF tycka. Precis som att dom anser att det inte är något att berätta för medlemmar.

Skulle vara intressant att få höra skälet till att dom byter.

Det är möjligt att Claes är en skön kille, men jag tror att Håkan Södergren också skulle klara av att missköta ekonomin på samma sätt som DIF gjort i ett antal år nu. Och med det menar jag inte att allt är Claes fel.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ett lag som tippades 4-5 av många experter. Vilket EFTER DET har fått in en av elitseriens bästa offensiva backar.

Vi ligger sist.

Hur kan man då säga att vi har bra tränare?
Användarvisningsbild
rollestolz

Inlägg av rollestolz »

In med leif b i dif!
:|
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Boorken är trist. In med Nord.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag håller nog med i allt som wikegård säger i sitt senaste blogginlägg.

In med Boork som huvudtränare och låt Micke och Tomas komplettera honom och lära sig.

Montén och Micke har potential att bli väldigt bra, men just nu saknar de erfarenheten.

DE SKA INTE SPARKAS!
i
KRNI

Inlägg av KRNI »

isolerad skrev:Jag håller nog med i allt som wikegård säger i sitt senaste blogginlägg.
In med Boork som huvudtränare och låt Micke och Tomas komplettera honom och lära sig.
Låter som en intressant lösning, återstår att se om det blir aktuellt eller ej! :|
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Min gissning är att man jobbar på att hitta en ny och att den presenteras under landslagsuppehållet i mitten av månaden.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Lugnet skrev:Min gissning är att man jobbar på att hitta en ny och att den presenteras under landslagsuppehållet i mitten av månaden.
Det borde redan ha hänt! Men som vanligt har DIFs ledning skygglappar på.
Tror inte dom förstår innebörden av att ligga sist i tabellen, jag repeterar, sist.
Är det detta sponsorerna betalar för?
Halkar man ned till allsvenskan , e det betydligt kostsammare ekonomiskt att försöka ta sig upp.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Leif Boork kommer INTE till Djurgården utan stora förändringar i sportorganisationen.
Sportchefen Jan Järlefelt och Leif Boork kommer inte överens sedan deras tid tillsammans i Hammarby.
Om Boorken kommer så är inte Jan Järlefelt kvar...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Just nu så ser jag hellre att Boorken kommer in än att Janne är kvar. Vi måste börja vinna NU och det kan inte Janne hjälpa oss med.
jimmy77

Inlägg av jimmy77 »

Mycket märkligt att det slutas att skrivas på denna tråd efter 2 vinster? Spelet ser fortfarande lika dåligt ut. Vi var värda att vinna men motståndet var inte direkt övertygande. Hoppas jag har fel om en förändring i båset och att spelarna får lite självförtroende men det finns absolut inget i spelet som talar för det.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Buford skrev:Just nu så ser jag hellre att Boorken kommer in än att Janne är kvar. Vi måste börja vinna NU och det kan inte Janne hjälpa oss med.
Skulle vilja se dig motivera varför du tycker att Janne skall bort.
Det är lätt för Boork att sitta i en tv-studio och tycka och tänka, men minns att han själv fick lämna ett Brynas på dekis ifjol....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

M. Johansson tränade Dick Axelsson i Huddinge. Sen gick Dick till Djurgården under Särkejärvi, utvecklades till att bli Landslagsspelare och en viktig spelare för oss.
Tror tyvärr inte att M. Johansson har vad som krävs som tränare, som spelare var han grym..
Och T. Monthén som tränat det enda juniorlaget som satsar i sthlm och som drar till sig vilken spelare som helst i hela mälardalen (25% av alla juniorspelare i Sverige finns här...) och inte presterat mer än ett silver.
Djurgården med den satsningen och framförallt då de ligger i kungliga huvudstaden med överlägset invånarantal, tillika registrerade ishockeyspelare skall vara guldkanditat varje säsong som juniorhockey ser ut...

Tror inte heller inte att J. Ölvestad, F. Bremberg, N, Falk k, Ottoson får hela sin potential med dessa tränare vid rodret...
Användarvisningsbild
Goalie
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Goalie »

sparka inte tränarna, låt de vara kvar. Kanske kan man låta de vara assisterande tränare medans någon annan är huvud tränare
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Vad ska man säga om detta? håller med om att en ny röst behövs i båset men borde se över andra alternativ.

http://www.hockeyexpressen.se/Hockeyall ... djurgarden
Skriv svar