Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008
Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
För biljetter till matchen, vår biljettsida
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 6/12 2008
Om vi nu ska torska denna också så kan väl Printz iaf köra över Kåberg så varenda gadd flyger ut.
Nu ska vi inte förlora denna match i alla fall inte innan den är spelad
vad beträffar Printz så håller jag med !
vad beträffar Printz så håller jag med !
Någon som vet hur mycket biljetter som är sålda?
Vore kul med en bra siffra med tanke på Guldlaget från -83.
Match i sej känns körd på förhand
Vore kul med en bra siffra med tanke på Guldlaget från -83.
Match i sej känns körd på förhand

Känner på mig att vi (Färjestad BK) kommer och vinna ganska enkelt över er i morgon, tippar på 6 - 1 elr 6 - 0. Dessutom har FBK ES bästa målvakt för tillfället Jonas Gustavsson, han kommer sannerligen stor spela i målet.
Att Färjestad kommer hit och har lekstuga, kan du drömma om. Ni kanske vinner matchen, men det med udda målet eller möjligtvis 2 mål där sista kommer i tom kasse. Ni har aldrig haft det enkelt, och kommer aldrig ha det enkelt i Stockholm. Är alltid jämna och tuffa matcher, med mycket närkamper...Wallin skrev:Känner på mig att vi (Färjestad BK) kommer och vinna ganska enkelt över er i morgon, tippar på 6 - 1 elr 6 - 0. Dessutom har FBK ES bästa målvakt för tillfället Jonas Gustavsson, han kommer sannerligen stor spela i målet.
Men jag känner på mig att det kan bli bra imorgon! Vet inte varför, men det borde ju vända någon dag, i alla fall lite så vi passerar SSK!

1-0 PP - David Schneider
1-1 - Richard Wallin (tjocka jävla tattaren)

2-1 - Niklas Danielsson
3-1 PP - Andreas Holmqvist (om han spelar imorgon)
3-2 - Lee Goren
Åhhh en sådan härlig dag, Djurgårn vann, Djurgårn vann!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kan meddela dig sthlm_dif att Lee Goren är skadad och missar därför matchen.sthlm_dif skrev:Att Färjestad kommer hit och har lekstuga, kan du drömma om. Ni kanske vinner matchen, men det med udda målet eller möjligtvis 2 mål där sista kommer i tom kasse. Ni har aldrig haft det enkelt, och kommer aldrig ha det enkelt i Stockholm. Är alltid jämna och tuffa matcher, med mycket närkamper...Wallin skrev:Känner på mig att vi (Färjestad BK) kommer och vinna ganska enkelt över er i morgon, tippar på 6 - 1 elr 6 - 0. Dessutom har FBK ES bästa målvakt för tillfället Jonas Gustavsson, han kommer sannerligen stor spela i målet.
Men jag känner på mig att det kan bli bra imorgon! Vet inte varför, men det borde ju vända någon dag, i alla fall lite så vi passerar SSK!
1-0 PP - David Schneider
1-1 - Richard Wallin (tjocka jävla tattaren)![]()
2-1 - Niklas Danielsson
3-1 PP - Andreas Holmqvist (om han spelar imorgon)
3-2 - Lee Goren
Åhhh en sådan härlig dag, Djurgårn vann, Djurgårn vann!
Blir väl 3-1 dåWallin skrev:Kan meddela dig sthlm_dif att Lee Goren är skadad och missar därför matchen.

Helt ok för mig!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Har lite känning inför matchen i morgon. Känns som det kan vara en vändning trots allt.
Viktigaste i morgon är: gå på kropp i alla lägen! smäll hela tiden.
3-2
Viktigaste i morgon är: gå på kropp i alla lägen! smäll hela tiden.
3-2
Vinsterna kommer med Boorken. Tills dess lär vi få vänta.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mikael Ahlén - Emil Kåberg 10-0
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skall bli riktigt roligt att se Ahlén från start i den här matchen. Tycker (för en gångs skull) tränarna gör helt rätt som låter honom starta, vi behöver liknande speltyper.
Jag har en oförklarlig positiv känsla inför den här matchen. Nu när vi har krälat på botten av elitserien och stirrat rätt in i mörkrets hjärta hoppas jag att spelare, ledare, publik, ja hela jävla Djurgårds-etablissemanget inser att vi inte hör hemma där. Vi skall uppåt. Kosta vad det kosta vill.
Färjestad är det överlägset med hatade laget i mina ögon. Ger man inte ALLT i varenda jävla byte för att klämma dit Karlstad-fjantarna i det här prekära läge DIF befinner sig i så hör man knappast hemma i landets högsta serie.
Väl mött på Hovet.
Jag har en oförklarlig positiv känsla inför den här matchen. Nu när vi har krälat på botten av elitserien och stirrat rätt in i mörkrets hjärta hoppas jag att spelare, ledare, publik, ja hela jävla Djurgårds-etablissemanget inser att vi inte hör hemma där. Vi skall uppåt. Kosta vad det kosta vill.
Färjestad är det överlägset med hatade laget i mina ögon. Ger man inte ALLT i varenda jävla byte för att klämma dit Karlstad-fjantarna i det här prekära läge DIF befinner sig i så hör man knappast hemma i landets högsta serie.
Väl mött på Hovet.
-daniel- skrev:Skall bli riktigt roligt att se Ahlén från start i den här matchen. Tycker (för en gångs skull) tränarna gör helt rätt som låter honom starta, vi behöver liknande speltyper.
Väl mött på Hovet.
Bara att hålla med, har väntat på att få se Ahlen och hans spelstil. Tror att det är just sådan vi behöver nu, för att tända laget, en som vågar ta smällar framför mål och ge smällar förstås.
Ölvestad skötte detta jobb innan. Men vet inte vad den riktiga Ölvestad har blivit av...
Och precis som Daniel säger:
Nu är det Färjestad vi möter, vill inte se spelare som glider runt eller tacklingar som knappt känns på motståndarna, ska ni tackla så gör det som om det vore det sista ni gjorde i er karriär...
There is no I in TEAM!!!!
Ahlen in i laget är helt rätt och det första vettiga som våra tränare gjort på länge. Han har kanske inte hamnat med de spelare jag hade önskat, men det går väl inte att få allt.
aa Äntligen har dom fattat att dom ska ge Ahlén chansen
Han och Ölvestad borde ge motståndarna ett riktigt helvete på isen
Jag är faktiskt ganska possitiv inför den här matchen tror på seger med 3-1
1-0 Engqvist
1-1 Michael johansson ? osäker på stavning
2-1Ahlén
3-1 Ragge

1-0 Engqvist
1-1 Michael johansson ? osäker på stavning

2-1Ahlén
3-1 Ragge