Andreas Jämtin

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Olon

Re: Andreas Jämtin

Inlägg av Olon »

mforce skrev:Jag tror nog inte att det direkt är så odburt menar. Det är skillnad på att värva talanger och att värva spelare med stort, tja ska vi kalla det känslovärde. Exempelvis tyckte jag att det kändes märkligt när en kille som Rikard Franzen värvades till DIF. Skulle jag sitta och jubla när Mr AIK gled omkring i DIF-dressen?
På liknande vis är spelare typ Ledin, Fernholm och andra redan laddade med så mycket som känns oförenligt med DIF. Jag tror att listan på spelare som känns olämpliga i vårt lag är fler än de som odburt listar. Naturligtvis måste DIF kunna värva etablerade spelare såväl som oerfarna talanger. Men man hoppas ju på att det inte värvas spelare som fansen ogillar från början.
Det är en väsentlig skillnad på Franzén och Ledin/Fernholm. Franzén är som du säger en gnagare, samtidigt som de två sistnämnda herrarna redan bevisat att de inte har någon klubbkänsla. Det behöver inte vara negativt, då de istället gjort val som gynnat sina karriärer - jag menar, Ledin hade ju fortfarande kunnat harva omkring uppe i Luleå, men han har utvecklats till en bra spelare som har chans på både NHL- och VM-spel.

För att vinna SM-guld måste man värva några etablerade spelare, och att alla dessa ska vara riktiga djurgårdare är inte rimligt. Jag menar inte att man ska värva en Jörgen Jönsson, men att avstå spelare som gjort ett assist eller råkat tackla någon som motståndare till DIF är bara ren tjurighet. Kommer vi till ett läge där en spelare som Per Ledin är skillnaden mellan semifinal och final skulle jag definitivt vilja värva honom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kul artikel om denna lilla pojkvasker

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... medelmatta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Lee Harvey Oswald skrev:Kul artikel om denna lilla pojkvasker

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... medelmatta
Så jävla rätt, Jämtin är ingen hockeyspelare, han kommer stjälpa lhc mer än vad han kommer hjälpa dem.
Lundh

Inlägg av Lundh »

Ja vad ska man säga, sedan Jämtin kom har LHC 4 raka förluster, Ser ut som du har lite rätt Sidney.

Jämtin effekten? :lol:
Sidney Crosby

Varför är han så jävla hajpad? Helt sanslöst, han är ingen hockeyspelare. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3889082.ab
Sidney Crosby

Andreas Jämtin skrev:Och samtidigt passar han på att hylla sin nya publik:

Det är jäkligt bra tryck på klacken och det uppskattar man verkligen som spelare.
Hahaha. Bravo.
Skriv svar