Det är en väsentlig skillnad på Franzén och Ledin/Fernholm. Franzén är som du säger en gnagare, samtidigt som de två sistnämnda herrarna redan bevisat att de inte har någon klubbkänsla. Det behöver inte vara negativt, då de istället gjort val som gynnat sina karriärer - jag menar, Ledin hade ju fortfarande kunnat harva omkring uppe i Luleå, men han har utvecklats till en bra spelare som har chans på både NHL- och VM-spel.mforce skrev:Jag tror nog inte att det direkt är så odburt menar. Det är skillnad på att värva talanger och att värva spelare med stort, tja ska vi kalla det känslovärde. Exempelvis tyckte jag att det kändes märkligt när en kille som Rikard Franzen värvades till DIF. Skulle jag sitta och jubla när Mr AIK gled omkring i DIF-dressen?
På liknande vis är spelare typ Ledin, Fernholm och andra redan laddade med så mycket som känns oförenligt med DIF. Jag tror att listan på spelare som känns olämpliga i vårt lag är fler än de som odburt listar. Naturligtvis måste DIF kunna värva etablerade spelare såväl som oerfarna talanger. Men man hoppas ju på att det inte värvas spelare som fansen ogillar från början.
För att vinna SM-guld måste man värva några etablerade spelare, och att alla dessa ska vara riktiga djurgårdare är inte rimligt. Jag menar inte att man ska värva en Jörgen Jönsson, men att avstå spelare som gjort ett assist eller råkat tackla någon som motståndare till DIF är bara ren tjurighet. Kommer vi till ett läge där en spelare som Per Ledin är skillnaden mellan semifinal och final skulle jag definitivt vilja värva honom.