Skadetråden
-
Re: Skadetråden
Befarad ledbandsskada för Ragnarsson. Bara hoppas att inte så är fallet. Då är kanske både Djurgårdens och Ragnars säsong mer eller mindre över. Så viktig är han.
- Lee Harvey Oswald
Inte bara befarad, Ragge säger ju själv:jensa öhling skrev:Befarad ledbandsskada för Ragnarsson. Bara hoppas att inte så är fallet. Då är kanske både Djurgårdens och Ragnars säsong mer eller mindre över. Så viktig är han.
-Ledbandet glappar, vet inte hur länge jag blir borta
Ja, på nåt sätt så hängde det lite i luften, med så mycket speltid karln fått så ökar ju skaderisken
& vips så fick "DIF-krisen" en helt ny dimension, bottenlös

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
På hemsidan säger dom på träningsrapporten att Ragge vilar pga en blödning och kommer att vara tillbaks nästa vecka, så jag hoppas att det de säger stämmerLee Harvey Oswald skrev:Inte bara befarad, Ragge säger ju själv:jensa öhling skrev:Befarad ledbandsskada för Ragnarsson. Bara hoppas att inte så är fallet. Då är kanske både Djurgårdens och Ragnars säsong mer eller mindre över. Så viktig är han.
Ja, på nåt sätt så hängde det lite i luften, med så mycket speltid karln fått så ökar ju skaderisken
DIF kommer vara nummer 1 igen
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Njae, så här lyder det:samiam skrev:På hemsidan säger dom på träningsrapporten att Ragge vilar pga en blödning och kommer att vara tillbaks nästa vecka, så jag hoppas att det de säger stämmerLee Harvey Oswald skrev:Inte bara befarad, Ragge säger ju själv:jensa öhling skrev:Befarad ledbandsskada för Ragnarsson. Bara hoppas att inte så är fallet. Då är kanske både Djurgårdens och Ragnars säsong mer eller mindre över. Så viktig är han.
"Marcus Ragnarsson vilar den här veckan på grund av den blödning han ådrog sig i matchen mot Modo. ”Ragge” kommer att vara tillbaka på is i nästa vecka"
Tillbaka på is = tillbaka i riktig träning. Kan dröja allt från 1 match till 3 veckor innan han är tillbaka med andra ord.
Suck.
-
Missade matchen i dag. Varför utgick Engqvist? Hur illa är det med honom?
Och vad är prognoserna gällande Dicken, Ragge och Riddarn?
Och vad är prognoserna gällande Dicken, Ragge och Riddarn?
- grandstoff
N Danielsson blir avstängd i två matcher då han säger något olämpligt till domaren.
Y Hagos delar ut en knätackling på Fimpen som sliter sönder ett ledband och ger honom två frakturer som hindrar honom från spel resten av året. Endast matchstraff som följd då Hagos var med i dagens match mot Rögle.
Det går inte att respektera en disciplinnämnd/domarkår som anser att fula ord är värre än tacklingar som kan ge skador för livet.
Y Hagos delar ut en knätackling på Fimpen som sliter sönder ett ledband och ger honom två frakturer som hindrar honom från spel resten av året. Endast matchstraff som följd då Hagos var med i dagens match mot Rögle.
Det går inte att respektera en disciplinnämnd/domarkår som anser att fula ord är värre än tacklingar som kan ge skador för livet.

Senast redigerad av grandstoff den 2008-12-01 23:09:33, redigerad totalt 1 gånger.
Var står detta? Vad jag kan se så står det på Hemsidan att det är året ut, 6 veckor! Har du någon annan källa?grandstoff skrev:N Danielsson blir avstängd i två matcher då han säger något olämpligt till domaren.
Y Hagos delar ut en knätackling på Fimpen som sliter sönder ett ledband och ger honom två frakturer som hindrar honom från spel resten av säsongen. Endast matchstraff som följd då Hagos var med i dagens match mot Rögle.
- grandstoff
My bad, du har rätt. Läste lite för hastigt... Året ut, ska det vara.Bobson skrev:Var står detta? Vad jag kan se så står det på Hemsidan att det är året ut, 6 veckor! Har du någon annan källa?grandstoff skrev:N Danielsson blir avstängd i två matcher då han säger något olämpligt till domaren.
Y Hagos delar ut en knätackling på Fimpen som sliter sönder ett ledband och ger honom två frakturer som hindrar honom från spel resten av säsongen. Endast matchstraff som följd då Hagos var med i dagens match mot Rögle.
- grandstoff
Saxat från Aftonbladet
Tomas Ros skrev:Andreas Engqvist spelare inte mer. Givetvis tungt avbräck för hemmalaget. Ryktas om bruten handled.
AJAJAJ :/ Alltid är det något vi ska förlora
Både fimpen och Engqvist är tunga avbräck speciellt är båda centrar. Falken kan ju kliva in som center men då kanske de blir tunt på backsidan då A.Holmqvist är borta

DIF <3
-
Fimpen klarar vi oss utan, mycket värre med Engqvist som jag tycker varit vår bästa forward i år. Tur att det är uppehåll snart.
Grymt skönt med seger för övrigt. Den var ett måste. Nu är det viktigt som satan att ta Luleå innan uppehållet också. Tror fortfarande Luleå är ett lag vi kan ha bakom oss om vi rycker upp oss.
Grymt skönt med seger för övrigt. Den var ett måste. Nu är det viktigt som satan att ta Luleå innan uppehållet också. Tror fortfarande Luleå är ett lag vi kan ha bakom oss om vi rycker upp oss.
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... eden-tungtgrandstoff skrev:Saxat från AftonbladetTomas Ros skrev:Andreas Engqvist spelare inte mer. Givetvis tungt avbräck för hemmalaget. Ryktas om bruten handled.
Bekräftat nu, Strålbenet av, allt från 5 veckor till 2 månader är han borta

There is no I in TEAM!!!!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Suck, skit med Ante. 

Enqvist kan bli borta hela säsongen!
Är hemskt, han är en av de viktigaste spelarna i DIF.
Nu måste någon annan kliva fram och fylla ut hans tomrum. För detta kan sluta illa, riktigt jävla illa.
Ett steg närmare kvalserien från min synvinkel... Men vi ska fan undvika kvalserien, finns inte på kartan att vi ska spela där!
KÄMPA DJURGÅRDEN!

Är hemskt, han är en av de viktigaste spelarna i DIF.
Nu måste någon annan kliva fram och fylla ut hans tomrum. För detta kan sluta illa, riktigt jävla illa.

Ett steg närmare kvalserien från min synvinkel... Men vi ska fan undvika kvalserien, finns inte på kartan att vi ska spela där!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Remy Lebeau
A Holmqvist har fortfarande huvudvärk efter tacklingen han fick i matchen mot Färjestad. Så honom ser vi nog inte i spel innan jul.
En riktigt tung smäll för vårat pp som varit allt annat än bra på sistone.
En riktigt tung smäll för vårat pp som varit allt annat än bra på sistone.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore