Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev: Dagens tränarduo i DIF är sämre än Jonevret och där dök det upp banderoller. Slet du ner dem också månne?

För övrigt är det väldigt löjligt att börja snacka om att riva ner saker. Vi lever i ett demokratiskt land och då har vi rätt att yttra oss så länge som det inte blir tal om någon form av diskriminering eller hets mot folkgrupp.
Valde de citat jag ville svara på.

1. Orättvist att jämföra med Jonevret. Jag kan ibland tycka att hetsjakten mot honom var lite väl stor, men där var vi regerande mästare och underpresterade så in i helvete. Jonevret hade dessutom hyfsat med rutin från en någorlunda hög nivå. Det går inte att göra samma bedömning när två orutinerade tränare ska leda ett lag som siktar på en tabellplacering mellan fyra och åtta.

2. Säg det till ordningsvakter som tar ner banderoller både här och där. Grejen i det här fallet är också att vi som klack är en grupp som utåt sett måste vara enade. Sätter några upp en banderoll med "Avgå Montén!" får hela klacken stå till svars för den gentemot medier och andra, inte bara de personer som satte upp banderollen. Ska vi köra på den demokratiska linjen fullt ut kan vi ju ha en omröstning i klacken innan vi sätter upp en banderoll, oavsett vad det står på den.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Brutus skrev:
Kojak skrev:
-daniel- skrev:För mig personligen handlar det knappast om att Herr Montén flinar i båset; det stör mig visserligen något enormt men det är ju en petitess i sammanhanget. Det jag som mest opponerar mig emot är bristen på grundspel DIF lyckats visa upp under den här säsongen. Ytterst är det givetvis en tränares ansvar att få ihop ett gäng och göra att de agerar just som ett lag. Vi har spelarmaterial att prestera ett någotsånär tryggt grundspel, men det har liksom lyst med sin frånvaro något så kapitalt denna säsong att man inte riktigt förstår hur det lyckas se så bedrövligt ut.

Till Montén / Johanssons försvar kan man ju säga att stommen i laget försvann när Daniel Larsson åkte över till NHL, och den faktorn har ju visat sig ganska övertydig då ingen av våra keeprar har mäktat med att axla det stora ansvaret första spaden i DIF innebär. Backarna blir osäkra och fladdriga och vi får inte tryggheten bakåt, men trots detta anser jag att man kan kräva en annan skärpa i laget och en press från tränarna att; prestera (dvs ge 110% i varenda jävla byte) annars har du inget här att göra. Spela ett rakare försvarspel, försök inte krånga dig ur situationer etc.etc. Det handlar om Elitserie-hockey, inte Division 4.
Det där är, mestadels, konstruktiv kritik. Kanske kritiken också ska riktas till värvningsansvariga om vi nu ska kritisera enskilda personer?

Jag är övertygad om att Montén jobbar stenhårt för att nå det här du säger, och jag lovar, jag tänker bevisa för samtliga hur mycket Montén jobbar för lagets bästa!

När det gäller hans ledaregenskaper... Ett silver med J20? Arbetat med hockey på heltid flera år och fortfarande väldigt ung. Tänk dig vad han kan göra om något år med mer erfarenhet!

Unga tränare är en annan fråga också för elitserien. Vilka tränare ska vi se i elitserien när alla gamla stofiler försvinner?

Så.. Ge fan i att sparka Montén, ge fan i att kräva hans avgång! Jag och Diffe89 blir inte ensamma om att riva ner banderoller om de sätts upp, det kan jag garantera!
1. Ett stenhårt jobb gör Montén säkerligen. Det är jag övertygad om att alla på den nivån gör. Det är nog mer en fråga om kapacitet. Unga talangfulla spelare som tas ut i landslagen är ofta med för att "se och lära". Vad gör man med tränare som har potential? Jo de är assisterande tränare för att va med och "se och lära".

2 Det är en oerhörd skillnad att ta ett J-20 silver och träna ett lag i elitserien. Man kan inte flytta upp en hel femma från J-20 och spela den mot motståndarens första line. (Liknelse angående Montén och Johanssons rutin)

3. Något måste göras för att få spelarnas självförtroende tillbaka. En ny röst i båset och på träningarna ser jag som det enda alternativet idag, då det är helt omöjligt att värva till sig framgång med rådande ekonomi. Jag ser heller inte att det skulle va bra att skicka ner Garpenlöv eller Södergren i båset för att elda på spelarna, det är inte det som saknas. Det saknas en rutinerad herre typ "Putte", Lasse Falk eller "Boorken" som har en tydlig spelidé. Det måste finnas en trygghet att falla tillbaka på då det inte klaffar eller de dagar motståndarna inte har en dålig dag. Låt vår nuvarande duo ta ett steg tillbaka, det kanske skulle gynna dom på längre sikt. Elitidrott handlar om att prestera här och nu, inte om en vecka eller en månad eller till och med om ett år.

Sen ska man inte sluta att gå på matcherna bara för att det går lite tungt för tillfället. Inget är väl bättre än en seger då det behövs som mest. Det får bli uppryckning på den fronten om DIF skall överleva på sikt.
Jag sitter i en bil vid Globen i skrivande stund så kan inte svara på allt just nu. Men jag tror inte heller det behövs. Jag hoppas att du senare får svar på dina frågor och funderingar. Jag säger till när om du inte upptäcker det själv.

Stålmannen,
Precis som Diffe89 säger.. Det är sjukt att jämföra. Det har tjatats på det här forumet att vi inte ska ha för högra förhoppningar och sänka dessa till rimliga nivåer. Nu säger jag inte att en elfte placering är bra, inte på långa vägar, men det är inte kört. Jag tycker att kontinuitet är bra. Och då ska det tilläggas att jag tycker kontinuitet på isen i formationerna är viktigt också, men det har nog Montén och Johansson själva förstått. Återigen, håll koll lite senare ikväll...

HA det!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog inte jämförelsen med Jonevret är speciellt konstig att dra. Skillnaderna var / är väl att den tränaren lyckades vinna något för oss, sedan fick han ett lite sämre andra år och fick pga detta foten. Innan Jonevret tog över vårt fotbollsgäng hade inte vad jag kommer ihåg några tyngre meriter vare sig som spelare eller tränare.

Hade man sett minsta embryo till eget spel, fungerande försvarsspel samt boxplay hade jag om inte annat än av lönemässig skäl varit för att låta de två få stanna i båset, men faktum är att det inte ser bra ut annat än i enstaka anfall som uppstår på tok för sällan. Att det sedan är konsekvent polsk riksdag i försvaret kan man inte annat än att gråta blod över.

Bengan är visst skickade till farmargänget i NHL, undrar om man kunde locka hem honom för at spela med oss under våren? Offensivt känns det nämligen som att vi toksaknar en elak kille som alltid går rakt på mål. Om detta inte går ser jag gärna att man plockar upp Ahlen omedelbart. Den killen var tuff, småful och kunde hitta målet. Ungefär det som vi saknar offensivt i dagens trupp.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Kall-El skrev:Tycker nog inte jämförelsen med Jonevret är speciellt konstig att dra. Skillnaderna var / är väl att den tränaren lyckades vinna något för oss, sedan fick han ett lite sämre andra år och fick pga detta foten. Innan Jonevret tog över vårt fotbollsgäng hade inte vad jag kommer ihåg några tyngre meriter vare sig som spelare eller tränare.

Hade man sett minsta embryo till eget spel, fungerande försvarsspel samt boxplay hade jag om inte annat än av lönemässig skäl varit för att låta de två få stanna i båset, men faktum är att det inte ser bra ut annat än i enstaka anfall som uppstår på tok för sällan. Att det sedan är konsekvent polsk riksdag i försvaret kan man inte annat än att gråta blod över.

Bengan är visst skickade till farmargänget i NHL, undrar om man kunde locka hem honom för at spela med oss under våren? Offensivt känns det nämligen som att vi toksaknar en elak kille som alltid går rakt på mål. Om detta inte går ser jag gärna att man plockar upp Ahlen omedelbart. Den killen var tuff, småful och kunde hitta målet. Ungefär det som vi saknar offensivt i dagens trupp.
Håller med angånde ahlen :wink: Tycker att han istället för tex carl gustavsson(dock utlånad nu) ska få spela.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Allt detta Stålis och andra skriver om nu finns att få svar på!

www.jarnkaminerna.se

Kan vi nu ge fan i att snackac banderoller, hånramsor mot tränare/spelare och istället knyta näven och tillsammans börja vinna matcher? Vad sägs?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kojak skrev:Allt detta Stålis och andra skriver om nu finns att få svar på!

http://www.jarnkaminerna.se

Kan vi nu ge fan i att snackac banderoller, hånramsor mot tränare/spelare och istället knyta näven och tillsammans börja vinna matcher? Vad sägs?
Jag har inte sagt att jag är för banderoller eller liknande. Allt jag sagt är att det är varje persons eget val hur han / hon vill handla. De som inte kan acceptera detta kan bara ta och dra till USA eller liknande platser där yttrandefriheten är begränsad. Personligen anser nog jag att en tyst period hade blivit mer talande för att sedan ta i ut av bara tusan...

... för övrigt är det inte placering så mycket som spelet som oroar mig.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Kall-El skrev:
Kojak skrev:Allt detta Stålis och andra skriver om nu finns att få svar på!

http://www.jarnkaminerna.se

Jag har inte sagt att jag är för banderoller eller liknande. Allt jag sagt är att det är varje persons eget val hur han / hon vill handla. De som inte kan acceptera detta kan bara ta och dra till USA eller liknande platser där yttrandefriheten är begränsad. Personligen anser nog jag att en tyst period hade blivit mer talande för att sedan ta i ut av bara tusan...

... för övrigt är det inte placering så mycket som spelet som oroar mig.
Känner ungefär samma, jag menar... det spelar ingen roll hur jävla jämn tabellen är, med spelet vi haft de senaste matcherna så ska vi inte ligga högre än vad vi gör nu, finns inte mycket som tyder på förändring från de senaste matcherna heller. Det finns potential, men är de här två rätt herrar att frambringa den? DIF - LHC 3-1 på hovet, LHC spelade inte dåligt, Djurgården vann och spelade bra, det finns potential.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Tvivlar på att det kommer lösa något att anställa nya tränare. Kommer bara bli mer minus på kontot. Stötta DIF istället för fan.

Intervju med Montèn, han tog själv initiativet till den:
Kojak

Inlägg av Kojak »

rikkard

Inlägg av rikkard »

Hela säsongen ut om man får tro den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3913533.ab

Det verkar dessutom helt omöjligt att vi ska få in några nya spelare. Idiotiskt att gå ut med något sådant. Det skapar inget annat än hopplöshetskänslor. Det finns inte en chans att vår defensiv kommer att räcka för att säkra kontraktet. Vi är precis där Brynäs var förra året. Två usla målvakter, ingen defensiv, bara slarvigt chanspel framåt.

Det är bara att inse att vi varken har målvakter, coacher, sportchef eller en spelidé som kommer att klara av den här uppgiften.

Jag blir dessutom riktigt irriterad på hur spelarna efter varje litet framsteg, tror att vändningen har kommit. Vändningen kommer när vi kämpar i varje match, i varje byte. Inte när vi går och väntar på att en magisk förändring bara ska ske.

Jag tror t.o.m. att vi presterat bättre ifall vi sparkat vissa spelare, utan att ersätta dem. Se bara på Södertälje som spelat bättre sedan Hyvönen försvann ur truppen. Bort med bekväma spelare.

Ikväll vill jag se ett tight försvarsspel, ett lag som sliter, ett lag som är förbannade, ett lag som visar att de bryr sig (för hur ska man annars uppbåda engagemang från publiken).
Kojak

Inlägg av Kojak »

rikkard skrev:Hela säsongen ut om man får tro den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3913533.ab

Det verkar dessutom helt omöjligt att vi ska få in några nya spelare. Idiotiskt att gå ut med något sådant. Det skapar inget annat än hopplöshetskänslor. Det finns inte en chans att vår defensiv kommer att räcka för att säkra kontraktet. Vi är precis där Brynäs var förra året. Två usla målvakter, ingen defensiv, bara slarvigt chanspel framåt.

Det är bara att inse att vi varken har målvakter, coacher, sportchef eller en spelidé som kommer att klara av den här uppgiften.

Jag blir dessutom riktigt irriterad på hur spelarna efter varje litet framsteg, tror att vändningen har kommit. Vändningen kommer när vi kämpar i varje match, i varje byte. Inte när vi går och väntar på att en magisk förändring bara ska ske.

Jag tror t.o.m. att vi presterat bättre ifall vi sparkat vissa spelare, utan att ersätta dem. Se bara på Södertälje som spelat bättre sedan Hyvönen försvann ur truppen. Bort med bekväma spelare.

Ikväll vill jag se ett tight försvarsspel, ett lag som sliter, ett lag som är förbannade, ett lag som visar att de bryr sig (för hur ska man annars uppbåda engagemang från publiken).
Jag tycker du ska avgå från detta forum! Ditt inlägg är inte direkt inspirerande när andra försöker göra allt för att samtliga Djurgårdare ska knyta näven och tillsammans med laget ta sig ur det här!

Så.. AVGÅ rikkard!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Kojak skrev:
rikkard skrev:Hela säsongen ut om man får tro den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3913533.ab

Jag tycker du ska avgå från detta forum! Ditt inlägg är inte direkt inspirerande när andra försöker göra allt för att samtliga Djurgårdare ska knyta näven och tillsammans med laget ta sig ur det här!

Så.. AVGÅ rikkard!!
Det här är ett diskussionsforum, låt alla ha sina åsikter?
Kojak

Inlägg av Kojak »

ludde- skrev:
Kojak skrev:

Så.. AVGÅ rikkard!!
Det här är ett diskussionsforum, låt alla ha sina åsikter?
Absolut. Han får ha sina åsikter men hans åsikter gör att jag har en egen åsikt om att han ska avgå...

Fan att man ska behöva förklara ironin. Det skriks om tränarnas avgång, styrelsens avgång osv för att de gör fel enligt vissa personer. Då krävde jag en persons avgång här inne för att jag tycker han gör fel. Fatta ironin för helvete!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Kojak skrev: Absolut. Han får ha sina åsikter men hans åsikter gör att jag har en egen åsikt om att han ska avgå...

Fan att man ska behöva förklara ironin. Det skriks om tränarnas avgång, styrelsens avgång osv för att de gör fel enligt vissa personer. Då krävde jag en persons avgång här inne för att jag tycker han gör fel. Fatta ironin för helvete!
Jag är inte dum i huvudet, kändes bara onödigt och poänglöst?

Nivån på det här forumet är löjligt låg.
Kojak

Inlägg av Kojak »

ludde- skrev:
Kojak skrev: Absolut. Han får ha sina åsikter men hans åsikter gör att jag har en egen åsikt om att han ska avgå...

Jag är inte dum i huvudet, kändes bara onödigt och poänglöst?

Nivån på det här forumet är löjligt låg.
Håller fullständigt med dig! Det var kanske lågt i det inlägget, men ibland tröttnar man på folk helt enkelt. För att folk ska fatta hur patetiska de är så behöver man kanske visa det på ett annat sätt, det vill säga, genom att gå ner i samma nivå som dom och förlöjliga det.
Skriv svar