Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Inlägg av Crashmash »

Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008

Inlägg av sthlm_dif »

November är över.
December är här.
En vändning för Djurgårn?

Tyvärr så tror jag inte det, inte borta mot Linköping i alla fall.
Jag tror vi får vänta med nästa 3 poängare tills S(aik) kommer på besök i Hovet. För då börjar kanske nya ljusa tider.
Men som Mats Wennerholm skrev på aftonbladet.se, är drömmen om slutspel redan glömd, och att komma nia eller tia är väl kanske inte ens aktuellt för våran del. Kvalserien skulle kanske vara en omstart för oss, med massa miljonintäkter. Men jag undviker helst detta, vore inte kul att möta AIK, Leksand, SSK, Malmö i en kvalserie.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 3887258.ab

Men det är bara att hoppas på en jävligt positiv trend snart, med massa raka segrar. Men i nuläget ser jag ingenting som tyder på detta, inte med målvakter som är hyfsat duktiga, och de 2 sämsta tränarna i Djurgårdens på 20 år? Eller kanske till och med dom sämsta vi haft någonsin? Har ingen koll på när det gick så här dåligt senast, om det ens har gjort det.

En förlust mot Linköping i Chocklad fabriken accepterar jag. Men sen får det vara nog, för avståndet uppåt i tabellen är snart lika högt upp som till Mars. Tråkigt nog.

Så visa lite hjärta mot Linköping. Gör en match av det hela, så kanske vi kan få med oss en turpoäng upp till Stockholm, om allt stämmer.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lich

Inlägg av lich »

usch det känns skit.. glad om vi får 1 poäng.. skiter väl på mig av både lycka och förvåning om vi tar full pott.. :D :shock:
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Bara att ställa in sig på förlust och bli förbaskat överraskad och glad när vi plockat alla tre poäng!!! :D
Klart vi vänder på det här, frågan är bara när!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Billman

Inlägg av Billman »

Hatar allt snack om kvalserien, blir både ledsen och jävligt orolig av att tänka på det. Kommer vi dit så får vi ta det då. Men nu när det är mer än halva säsongen kvar och en jävligt jämn tabell så är de väl bara o ställa in siktet på slutspel.. Vad är de som säger att djurgården kommer fortsätta underprestera? Vi har bra lag och allt, lite tunnt på målvaktssidan men med bra försvarsspel så ska nog målvakterna fungera också. Siktet mot slutspel och sluta gnälla så jävligt för till slutspel ska vi.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Alltid när "expertera" tippar lag som "klara för kvalserien" eller dylikt så brukar det vända. Jag tror det gör det denna gång också. Vinst med 2-1 mot LHC och 3 raka vinster hemma ;)
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Billman skrev:Hatar allt snack om kvalserien, blir både ledsen och jävligt orolig av att tänka på det. Kommer vi dit så får vi ta det då. Men nu när det är mer än halva säsongen kvar och en jävligt jämn tabell så är de väl bara o ställa in siktet på slutspel.. Vad är de som säger att djurgården kommer fortsätta underprestera? Vi har bra lag och allt, lite tunnt på målvaktssidan men med bra försvarsspel så ska nog målvakterna fungera också. Siktet mot slutspel och sluta gnälla så jävligt för till slutspel ska vi.
Mitt prat om kvalserien redan nu, är pga att jag har gett upp slutspels drömmarna. Anledning till detta? Wesslau och Ridderwall... Jag gillar båda två, jag har under en lång period väntat på en vändning för i alla fall någon av dom, men den vändningen kommer inte. Så om man fortfarande påstår att dom håller den klass som en Elitserie målvakt ska göra, döljer man bara sanningen för sig själv.
Om du undrar varför jag egentligen hellre ser Djurgården i kvalserien än i ingenmansland (9a-10a), är det för att vi förmodligen inte klarar av att betala elitlicensen till nästa säsong. Vilket skulle innebära att vi blir tvångsdegraderade till Allsvenskan, och då är det enligt mig bättre att få in massa pengar i kvalserien och ha en stor chans att få fortsätta spela i Elitserien.

Kämpa nu DIF!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sthlm_dif skrev:
Billman skrev:Hatar allt snack om kvalserien, blir både ledsen och jävligt orolig av att tänka på det. Kommer vi dit så får vi ta det då. Men nu när det är mer än halva säsongen kvar och en jävligt jämn tabell så är de väl bara o ställa in siktet på slutspel.. Vad är de som säger att djurgården kommer fortsätta underprestera? Vi har bra lag och allt, lite tunnt på målvaktssidan men med bra försvarsspel så ska nog målvakterna fungera också. Siktet mot slutspel och sluta gnälla så jävligt för till slutspel ska vi.
Mitt prat om kvalserien redan nu, är pga att jag har gett upp slutspels drömmarna. Anledning till detta? Wesslau och Ridderwall... Jag gillar båda två, jag har under en lång period väntat på en vändning för i alla fall någon av dom, men den vändningen kommer inte. Så om man fortfarande påstår att dom håller den klass som en Elitserie målvakt ska göra, döljer man bara sanningen för sig själv.
Om du undrar varför jag egentligen hellre ser Djurgården i kvalserien än i ingenmansland (9a-10a), är det för att vi förmodligen inte klarar av att betala elitlicensen till nästa säsong. Vilket skulle innebära att vi blir tvångsdegraderade till Allsvenskan, och då är det enligt mig bättre att få in massa pengar i kvalserien och ha en stor chans att få fortsätta spela i Elitserien.

Kämpa nu DIF!
Det är ju tyvärr så enkelt att Ridderwall/Wesslau inte är ett dugg bättre än vad dom visat hittills. Djurgårdens i särklass sämsta målvaktspar så länge jag följt klubben iaf.
Och helt klart de sämsta i Elitserien 08/09. Tyvärr, men thats it.

Ska vi ha ens en minimal chans att undvika allsvenskan nästa år måste vi spela ett felfritt försvarsspel i 90% av de återstående matcherna samt spela ett effektivt anfallsspel i lika många. Då, och bara KANSKE då kan detta sluta med en placering nånstans runt 8-10.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Monten har nu sagt i DIFTV, att dom ska bygga spela från defensiven. Ska bli kul att se hur vi klarar av det. Blir besviken på Monten om det blir 5-6 mål i baken imorgon. Men som sagt, det är väl ändå vad man förväntar sig.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tippar på 1-5 till motståndarna, verkar vara ett gångbart resultat nowadays.

Det enda som på något vis kan tala för poäng är underskattning från deras sida. Jag tror mycket väl det kunde hända om inte vi krossade plastklubben i senaste mötet (som känns som i ett annat liv just nu), men aldrig att de "ställer in skridskorna" mot oss i nuläget.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Kalla mig idiot, men imorgon blir det seger. När slutsignalen går så jublar spelare och ledare som om SM-guldet vore bärgat. Man kan ju få drömma lite i alla fall..
Erik I

Inlägg av Erik I »

Man blir glad att det fortfarande finns optimister i stunder som denna.

Personligen vågar jag inte tro på poäng i morgon - jag tror LHC är för bra för tillfället helt enkelt och hemmaplan brukar (hm) innebära ytterligare fördel - utan jag kommer helt att fokusera på hur DIF uppträder och hoppas se dem ta ytterligare trappsteg uppåt efter SSK (total katastrof) och HV (ineffektivt, osäkert försvar men åtminstone kampvilja).

Vill också påpeka två saker.

Halva serien är spelad och avstånd mellan tabelltvåa och jumbo är dryga 10 poäng, dvs. 3-4 segermatcher. Slå ut det på säg 10 matcher och man inser att en formtopp för lag A i botten samtidigt som en svacka för lag B i toppen kan vända hela steken uppochner väldigt fort även om man bara räknar på 5-6 eller ens 10 matcher, och då återstår 3 gånger detta. Det är alltså för tidigt tala om "måstematcher" ännu, se till att förbättra, stabilisera och effektivisera (första hjälpen om man så vill) så kommer poängen.

Angående målvakterna så har ju ingen direkt varit landslagsmässig på sistone men vem i laget har varit det? Glöm inte att Riddarn var stabil och klar etta i inledningen och Wesslau gjorde bra ifrån sig då han fick stå, samtidigt som försvaret var klasser bättre. På sistone har det väl varit en ond spiral där en osäker målvakt gjort försvararna osäkra och vice versa. Men ska vi göra höna/ägg-problematik av detta vill jag be backarna ta tag i sig i första hand eftersom 1) rutinen finns där samt 2) de försvarsmässiga problemen börjar längre upp i banan, inte nere vid målet. Senast gick det hur lätt som helst för HV att ta sig genom mittzon och in i vår försvarszon.

Sist: saker är osäkra MEN jag är personligen säker på att DIF inte kommer tvångsförflyttas pga ekonomin. I dessa fall träder sponsorer, Svanberg osv. in. Det är för ytterligare extravaganser såsom spelarköp det tycks råda riktig ebb. Risken är därför att vi får ett DIF med elitseriestatus men harvandes på undre halvan, som vi tyvärr vant oss vid, åtminstone tills (och tyvärr OM) arenafrågan kan lösas.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Sthlm_dif: Sluta svamla om sånt du inte har en uppfattning om.

Tips:
LHC - DIF 5-2
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

odburt skrev:Tips:
LHC - DIF 5-2
Ähh va fan, LHC - DIF 2-5, någon måste ju va positiv! Realist, njaa! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter 28 spelade omgångar bestående av åtskilliga "rövknull" & gääääspmatcher har Montén & Johansson kommit på att:
-Vi ska försöka bygga spelet från en bra defensiv.
Åh...No shit :shock:

Vet inte om jag ska skratta hysteriskt eller gråta hejdlöst som en liten skolflicka som just fått sin älsklingshamster överkörd av en ångvält
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar