Uppgiven

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jansson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Uppgiven

Inlägg av Jansson »

Nu måste väl ändå gränsen vara passerad för vad man kan ta som djurgårdare?! Nu måste styrelsen agera, oavsett usel ekonomi eller inte - gör något! Tränarna måste bort, det är steg 1. Sen måste en måltjuv av rang finansieras tills transferfönstret öppnar igen, nu handlar det om at överleva big time eller ska vi bli som AIK som har legat i allsvenskan i 5-6 år nu? Vad gör styrelsen? Finns det inget manöverutrymme, ja men kommunicera det då! Det har gått långt när t.om. VF och HV anhängare kommer fram och frågar vad som händer och ni får bara inte åka ur och vad gör ledningen igentligen?! Hur länge ska dom hålla på att skylla på "vi har ingen egen arena, vi tappar intäkter på det ena efter den andra". Hur kan då VF lyckas så bra, dom äger Scandinavium lika mycket som DIF äger Globen eller Hovet!

Så in i helv...svag ledning!

//Totalt uppgiven
SäsongareFotboll

Re: Uppgiven

Inlägg av SäsongareFotboll »

Jag håller med i allt. Har ett totalt engagemang i både hockeyn och fotbollen och så kommer det alltid att förbli! Är nu djupt oroad och mitt humör förvärras kontinuerligt av våra prestationer. Det som varit mest slående är att det inte ges något i närkamperna, var f-n finns fighting spirit? Var är hjärtat hos spelarna? Min senaste match var mot Brynäs, det otroliga var att när vi reducerat så...pressade Brynäs!! Är vi på samma väg som AIK? Hoppas verkligen inte det men om det blir kvalserien är jag (tyvärr) helt övertygad om att vi åker ner. Underdogs slår nästan alltid - ett på papperet - betydligt skickligare lag vid dessa tillfällen. Den värsta mardrömmen är nära (med kanske t o m gnagare som slår ut oss) och mina funderingar är..vad gör ledningen? Har man någon form av plan/strategi?? Är inte säker på att det enkom löses av tränarbyte. Personligen undrar jag hur det ser ut på målvaktsidan, båda "ordinarie" är osäkra. Varför inte ta in en "tung" klippa alt. låta Owuya få chansen? 2:a JVM-målvakt skulle åtminstone vara ett långsiktigt tänkande....
Är debutant på detta forum, om man vill kontakta en officiell recipient...vart vänder man sig då? Tycker det är svagt att man inte har någon formell "Kontakt" på hemsidan. /DIF:are sedan födsel för 43 år sedan
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jansson, AIK har legat i Allsvenskan längre än så..

De åkte ned säsongen 2001/2002 och det är som bekant säsongen 2008/2009 nu. Det blir sju år och även om de gör en storsatsning i år så finns det knappast någon seriös person som talar om att de har en chans att knipa en Elitserieplats inom överskådlig framtid utan att Elitserien utökas.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Erik I

Inlägg av Erik I »

SäsongareFotboll skrev:Jag håller med i allt. Har ett totalt engagemang i både hockeyn och fotbollen och så kommer det alltid att förbli! Är nu djupt oroad och mitt humör förvärras kontinuerligt av våra prestationer. Det som varit mest slående är att det inte ges något i närkamperna, var f-n finns fighting spirit? Var är hjärtat hos spelarna? Min senaste match var mot Brynäs, det otroliga var att när vi reducerat så...pressade Brynäs!! Är vi på samma väg som AIK? Hoppas verkligen inte det men om det blir kvalserien är jag (tyvärr) helt övertygad om att vi åker ner. Underdogs slår nästan alltid - ett på papperet - betydligt skickligare lag vid dessa tillfällen. Den värsta mardrömmen är nära (med kanske t o m gnagare som slår ut oss) och mina funderingar är..vad gör ledningen? Har man någon form av plan/strategi?? Är inte säker på att det enkom löses av tränarbyte. Personligen undrar jag hur det ser ut på målvaktsidan, båda "ordinarie" är osäkra. Varför inte ta in en "tung" klippa alt. låta Owuya få chansen? 2:a JVM-målvakt skulle åtminstone vara ett långsiktigt tänkande....
Är debutant på detta forum, om man vill kontakta en officiell recipient...vart vänder man sig då? Tycker det är svagt att man inte har någon formell "Kontakt" på hemsidan. /DIF:are sedan födsel för 43 år sedan
Om du klickar på fliken "klubbinfo" ovan till höger om skölden hittar du epostadresser till personer inom DIF Hockey ända upp till klubbdirektör Engström.

Jag kan föreställa mig att hans mailbox är full av mail liknande det du vill skriva men har förstått att ledningen är bra på att lyssna till fansen, så det är inte helt otroligt du får ett personligt svar också.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Det här är inte riktat till någon speciell, bara en allmän pekpinne.

Maila gärna och framför kritik om du tycker det behövs. Men ta inte till några personangrepp - att skriva att 'nn är en usel matchcoach och nn glider bara på ena skridskon' är inte personangrepp utan saklig om än rätt dålig kritik.

Skriv under ditt mail med ditt riktiga namn. Om du själva jobbar och får ett argt klagobrev från "L33t Tarzan" så känns det inte lika ärligt som om samma brev skickats från "Lars Jansson, Västerås".

Respekt och hyfs, inga hot som AIK eller VIK.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

Ja, vad ska man säga? Igår tog många Djurgårdares uppgivenhet över våra själar, inklusive min. Man spelar en helt vansinnigt "öppen" hockey och skyller varje match på att man vinner skotten. Varför vinner man då skotten vmatch efter match? Jo svaret är super enkelt. Många här inne tror säkert att det är för att vi är bättre en motståndarna, men då är man antingen blind eller okunnig, vi är totalt odugliga.. Vi spelar elitseriens öppnaste hockey, därför backar motståndarna hem med tanke på att man lätt kontrar bort årets DIF. Sen är det klart som fan att man vinner skotten när motståndarna hela tiden kan spela på en ledning.

Men varför är vi så kassa? Ja för det första har vi ingen målvakt som håller i dagsläget, givetvis är det inte bara deras fel eftersom vi som jag sa ovan spelar hawaii hockey och man knappast får hjälp av försvaret. I mina ögon är fortfarande Ridderwall given nummer ett.
Men framförallt så saknar vi en första femma av klass som levererar. Våran 3:e och 4:e line håller hög klass på så sätt för att just vara 3:e alt 4:e line. Tyvärr har rollfördelningen kommit bort i laget, vet Ölvestad om att han spelar i en checking line? Nej jag tror inte killen vet det. Tyvärr har rollfördelningen i laget total försvunnit efter Hardy Nilssons tid i DIF, han va klockren i just det ämnet, vilket jag anser vara tränarens största roll. Monten och Johansson vet knappast vad ordet "rollfördelning" innebär när man byter femmor match efter match och tom byte efter byte. Sen har vi överbetalda "nyckelspelare" som absolut måste lämna oss eller sänka lönen avsevärt, då snackar jag om en äkta "järnkamin" som Ölvestad bla. Men även Linkan och Schneider (vafan gör han i DIF, vem scouta honom?).

Djurgården startade serien riktigt bra, det va på den tiden vi spelade med disciplin och rätt attityd i laget. Sen Holmqvist JR kom har vi vunnit 2-3 matcher och torskat otroligt många. Jag gillar killen, men att slanta upp nånting som inte varit positivt för varken disciplin eller resultatmässigt känns som pengar i sjön. Vi behöver ledare nu, Ragge måste tillbaka och Ölvestad måste lämna över bindeln till honom. Jag älskar våran "jimma", men vi behöver en kapten som spelar 25-30 min/match och är en "härförare" på isen.

Nu hoppas jag styrelsen är uppriktiga och ärliga mot oss "djurgårdare" och inte går ut med ett pressmeddelande när serien är över och säger att elitlicensen står på spel för att ekonomin är helt körd, för då har dom satt oss i "djurgårdsfamiljen" i "skiten". Jag är helt övertygad om att det finns folk därute som kan tänka sig att pumpa in pengar som är stora djurgårdare dessutom. Dessutom så tror jag inte den kan vara helt körd med tanke på att man skrev 1+1 år med Honken JR, isäfall är det felsignaler till sponsorer och oss supportrar.

Angående stämningen, det är också en bidragande orsak till de skrala resultaten. Att inte kan fylla ett hovet eller åtminstone ha 7000 på varenda hemmamatch är uselt, det får iaf mig att undra om styrelsen är rätt ute. Dessutom så är det inte bra stämning, den är så sjukt överskattad bland oss djurgårdare. Visst sångmässigt så är den top3-4 i elitserien en vanlig seriematch, men vi vinner inga poäng på klacken som andra lag. I andra arenor är det en helt annan stämning. Inte lika mycket sång men klappa händerna räcker gott och väl för att göra en "gryta" och manipulera domarna. Däremot är våra storsatsningar unika i världen.

Jag kommer givetvis fortsätta gå på hockeyn, men sålänge det inte händer nånting så tror jag publiksiffran kommer ligga runt 3500-4500 och då har dagens styrelse försatt oss i konkurs. Tack och Hej!!! Djurgårdsfamiljen mot rubbet!!
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

Vi ger aldrig upp Djurgår'n !
DIF <3
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

rollejunior skrev: Nu hoppas jag styrelsen är uppriktiga och ärliga mot oss "djurgårdare" och inte går ut med ett pressmeddelande när serien är över och säger att elitlicensen står på spel för att ekonomin är helt körd, för då har dom satt oss i "djurgårdsfamiljen" i "skiten". Jag kommer givetvis fortsätta gå på hockeyn, men sålänge det inte händer nånting så tror jag publiksiffran kommer ligga runt 3500-4500 och då har dagens styrelse försatt oss i konkurs. Tack och Hej!!! Djurgårdsfamiljen mot rubbet!!
Precis!
Skriv svar