Fricke skrev:Hur fan ska vi vinna när HV gör 5 mål på vadå? 2 målchanser och fyra powerplay?
Montén är förvisso en pajas men både denna och SSK torsken är helt och hållet Wesslaus fel. Det krävs inte ens målchanser för att 4-5 puckar ska snubblas in. Att inte organisationen, Järfeldt, det här jävla tomtesystemet med sportkommitté eller vem fan som helst förstod det innan säsongen eller förstår det nu är bara ytterligare argument som pekar rakt mot kvalserie, allsvenska och hockeyns död.
Jag ser ingen ljusning givet dagens förutsättningar. Men det ska ni se att Montén gör.
Och att ingen spyr galla över Micke Johansson har helt och håll att göra med att han förblir gud efter sina insatser på isen. Men han är visst medskyldig till detta bottenlösa elände och ännu en förstörd lördag...
Är det wesslans fel att vi torskar den här och ssk matchen??
vill bara påmina dig om att vi gjorde ETT JVLA MÅL i ssk matchen och ETT mål mot hv hemma på Hovet och sluta snacka om kvalserie då det är mer än 60 poäng kvar att spela om när vi ligger ungefär 6 poäng från en slutspelsplats!!!!!
Grunden till ett bra anfallsspel är ett bra försvarsspel och dessvärre är wesslan inte bra. Han sprider inget lugn till spelarna framför honom.
Det stämmer att det är lång tid kvar och att det är många poäng att spela om men det gäller att inte vaggas in i en falsk trygghet. Det är faktiskt 7 poäng upp till slutspel och dessutom med 1 match mer spelad. Det kan i praktiken innebära 10 poäng!
Det gäller att face:a verkligheten och inte skönmåla DIFs situation som att det kan vända snabbt så är vi på slutspelsplats igen. Det är förvisso sant men det beklagliga är att vi har väldigt lite att bygga vidare på. I matcherna mot Modo och Timrå hemma som vi vann skapade vi lika lite som nu i 5 mot 5. Men då hade vi ett vasst pp. Nu när t o m det verkar bortblåst så finns det knappt några embryon alls att bygga vidare på.
Det krävs en förändring! Just nu blir spelet bara sämre och sämre för varje match och vi har i stort sett inget att bygga på!
Finns liksom inget mer att säga. Det här måste få ett slut. Inte om efter jul eller om en vecka. Utan nu.
Ledningen måste agera och bryta den här pissigt jävliga trenden, man kan börja med att sätta Montén på en dalahäst med tillräckligt mycket havre för hästen så fanskapet orkar rida hem till tattar-Dalarna. Micke kan också packa väskan och dra - in med nytt blod och ny energi. Vill se Boork i vårt bås.
Målvakterna är nästa knäckfråga, det här håller liksom inte. Vet inte hur många gånger man sagt det tidigare men det GÅR INTE ATT VINNA HOCKEYMATCHER NÄR VÅR MÅLVAKT SLÄPPER IN ENKLA JÄVLA PISSMNÅL MATCH EFTER MATCH.
Även om DIF skulle börja vinna lite matcher så är vi inte genast uppe på slutspelsplats. "Bara" 7 poäng upp dit, visst, men då ska de andra lagen förlora sina matcher medans DIF vinner alla sina. Ni hör ju hur det låter.
Känns nästan som ett tjänstefel och inte prova Owuya i nån match. Han har varit riktigt bra i AIS hela säsongen och man har ju knappast något och förlora genom att ge honom chansen...
Yared Hagos, BEWARE. Vad tänkte du på, 4 minuter kvar och du gör en av sportens fulaste och fegaste överfall på en motståndare.
Vill inte uttrycka i text vad jag tycker om en sådan spelare som dig. Lägg av med hockey Yared och satsa på boul där kan du kasta klot på ett annat klot, gissa vilket. Usch vad irriterad jag är på dig...
Jag förstår inte hur vissa här inne kan skylla på Wesslau, även om han inte är den bästa av målvakter.
När HV-spelarna får stå ensamma och prickskjuta så klart som fan att det blir mål. Det är så fruktansvärt jävla passivt i försvaret så jag undrar vad som fick våra backar att bli just backar. Precis lika passivt är det i anfallsspelet. Ingen extra glöd, ingen extra gnista. Allting görs halvdant. Känns som att spelarna längtar efter semestern nästa sommar.
Doyle skrev:Yared Hagos, BEWARE. Vad tänkte du på, 4 minuter kvar och du gör en av sportens fulaste och fegaste överfall på en motståndare.
Vill inte uttrycka i text vad jag tycker om en sådan spelare som dig. Lägg av med hockey Yared och satsa på boul där kan du kasta klot på ett annat klot, gissa vilket. Usch vad irriterad jag är på dig...
Och i vanlig ordning är det ingen blåtröja som markerar. Robin Figren (!) är framme lite försiktigt och Ölvestad gör ett halvhjärtat försök. Stå upp för Fimpen! Men det finns inget temperament, humör eller driv i laget.
Jag satt med några Jönköpingsbor idag och deras analys var att HV gör en helt okej bortamatch och att Andersson står på huvudet i 60 minuter. Jag tycker att DIF gör en okej (givet formkurva) match och vi torskar 5-1 hemma. Det är små detaljer som gör stora skillnader. Läs: Wesslau blir ägd av Andersson i tre av tre perioder. Med Larsson i mål hade vi vunnit den här matchen trots bara okej spel.
De två senaste säsongerna har DIF byggt spelet på att ha ett tryggt försvarsspel. Det har räckt till ett slutspel. I år vet jag inte vad man hade tänkt sig, målvakterna är betydligt ojämnare, backarna är sämre och bland forwards saknas en målskytt. Vad gör man då?
Man värvar en offensiv back som är en säkerhetsrisk varje gång han är nere i egen zone. Visserligen gör han några poäng var 5:e match men vad hjälper det?
Kan för mitt liv inte förstå tanken bakom årets lag, att sedan värva en svindyr back som inte kan spela försvarsspel när vi har så otroligt många andra brister är minst sagt märkligt.