sista fönstret

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa öhling

sista fönstret

Inlägg av jensa öhling »

sista fönstret för övergångar öppnar väl nu. hoppas fortfarande på en bra back och drömmer om Ragnarsson, men antar att det är är lönlöst. tyvärr, för med en bra back når vi garanterat slutspel och med en back i Ragnar-klass kan vi skrälla i ett slutspel.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Någon som hört något om Ragnarsson? Kanske kan vara bra med lite toppspel? =)

Skulle vara kul att se honom i DIF tröjan, men men kan va för mycket att hoppas på!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Ragnarsson vore en perfekt förstärkning på backsidan. En back med mängder av rutin som är stabil och tuff defensivt och sällan gör ett misstag i egen zon. Dessutom har han flera säsonger i DIF bakom sig och ett riktigt DIF-hjärta.

"Ragge" har väl inte sagt nåt definitivt men känns som att 7-8 matcher med DIF i grundserien och förhoppningsvis ett slutspel med DIF vore roligare än att spela klart hockeyallsvenskan med Almtuna. Men jag vet inte hur han resonerar. Kanske
känner han att han gjort sitt på den här nivån.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Lagen under oss i tabellen köper allt de får tag på. Det känns lite oroväckande men jag tror inte att vi kan hoppas på någon frälsare. Ragnarsson har ju flera gånger sagt att det är Almtuna som gäller och nu har han ju också stängt dörren till vidare spel i landslaget. Dra era egna slutsatser.

Vår förstärkning heter Patrik Nilson, och så är det med den saken..
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

DIF behöver knappast en forward till. Vi hade behövt en kvalitetsback till.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rosa hade jag inte tackat nej till. En målskytt av högsta klass. Med tanke på att vi släppte spelare till NHL för över 3 mille och inget av detta har använts borde vi la kunnat offra 1 mille på honom. En utpräglad målspottar skriker vi lika mycket efter som en back av klass!

Inte minst då styrelsen gått ut och deklarerat att dessa 3 miljoner skulle användas till förstärkningar.

JKagt tror den mlijonen kunde varit väldiogt välinvesterade pengar för med en skytt av hans kaliber hade vi kanske to m kunnat sluta 6 i serien och kanske, kanske vunnit någon slutspelsmatch dessutom. Om jag räknar rätt hade det räckt med en bonusslutspelsmatch så hade killen kostnad varit pröjsad.

Sedan kan jag inte fatta hur Timrå kan ha råd att plocka in spelare efter spelare, men det är väl en annan historia....
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Kall-El skrev:
Inte minst då styrelsen gått ut och deklarerat att dessa 3 miljoner skulle användas till förstärkningar.
Du pratar om miljoner hit och dit. Var har du fått det ifrån? Vart nånstans står det på pränt att styrelsen gått ut med att tre miljoner ska spenderas på nyförvärv?
Det finns inga miljoner. Det har aldrig funnits några heller, och jag tycker synd om dom som sitter hemma och hoppas stenhårt på att dom snart ska dyka upp.

Att värva spelare som t ex. Pavel Rosa, betyder inte alltid guld och gröna skogar. Kolla på SSK. Dom satsade järnet på riktigt dyra spelare som skulle ta laget till slutspel och ösa in poäng, och vad hände?
Ligger SSK på nån slutspelsplats?
Var det värt alla miljonerna?
Ibland är det riktigt smart att satsa på det man har och ta till lite vilja istället...

Dessutom är det inte riktigt så enkelt att ett par sluspelsmatcher skulle kunna pröjsa saker hit och dit. Den extra vinsten från slutspelsmatcher är nog ganska så marginell, då det fortfarande alla omkostnader runt omkring finns kvar och antagligen ökar med all marknadsföring och andra saker.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

är jobbigt att se de andra klubbarna, främst då Timrå, hämta in spelare efter spelare. och också bra sådana. Timrå kan ju med Rosa, Jantunen och Pärsinen bli ett helt nytt lag och bör ha världens chans till en slutspelsplats. Något som gör det svårare för oss. Tror vi måste vara före både Mora och Brynäs för att ta en slutspelschans.

Sen är det en annan ska att vi inte har en chans mot Frölunda eller HV71 över 7 matcher är en annan sak, men det skulle ju kunna ge lite välbehövliga pengar.
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

Kid Notorious skrev:Du pratar om miljoner hit och dit. Var har du fått det ifrån?
Det stod i en intervju som DN gjorde någongång i höstas. Har för mig att Challe och någon mer blev utfrågad och de sa att det fanns en summa pengar som kom från NHL och som skulle användas till värvningar av backar samt "spetskompetens". Har ingen länk tyvärr. Hur mycket pengar det sedan rörde sig om nämndes aldrig utan de siffrorna som talas om i diverse forum är väl kalkulerade lite hur som helst.

Ser för övrigt ingen anledning att värva nu. Blir för mycket chansning när det är så få matcher kvar. Klart skulle Tarzan Superback dyka upp helt topptränad så skulle jag väl direkt inte gråta. :wink:
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Sofia© skrev:
Kid Notorious skrev:Du pratar om miljoner hit och dit. Var har du fått det ifrån?
Det stod i en intervju som DN gjorde någongång i höstas. Har för mig att Challe och någon mer blev utfrågad och de sa att det fanns en summa pengar som kom från NHL och som skulle användas till värvningar av backar samt "spetskompetens". Har ingen länk tyvärr. Hur mycket pengar det sedan rörde sig om nämndes aldrig utan de siffrorna som talas om i diverse forum är väl kalkulerade lite hur som helst.

Ser för övrigt ingen anledning att värva nu. Blir för mycket chansning när det är så få matcher kvar. Klart skulle Tarzan Superback dyka upp helt topptränad så skulle jag väl direkt inte gråta. :wink:
Tarzan Superback har väl lagt grillorna på hyllan..?

113 WHB
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

I see...

Men som jag sa: Ibland är det riktigt smart att satsa på det man har och ta till lite vilja istället... Nilson kommer bli ett bra komplement. Nu kommer vi ha bättre förutsättningar vid skador/sjukdomar.

Har hela säsongen utgått från att vi inte kommer ta in speciellt många fler än dom vi har. Så är det och vi får hoppas på ljusning till nästa säsong istället, oavsett hur det går i den nuvarande.
Vi har starka juniorlag, och därifrån kommer det komma många fler än dom vi har redan nu.
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

chribba skrev:Tarzan Superback har väl lagt grillorna på hyllan..?
Gorillorna, det var gorillorna han la på hyllan. :wink:
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kid Notorious skrev: Men som jag sa: Ibland är det riktigt smart att satsa på det man har och ta till lite vilja istället... Nilson kommer bli ett bra komplement. Nu kommer vi ha bättre förutsättningar vid skador/sjukdomar.

Har hela säsongen utgått från att vi inte kommer ta in speciellt många fler än dom vi har. Så är det och vi får hoppas på ljusning till nästa säsong istället, oavsett hur det går i den nuvarande.
Är Nilson så mycket bättre än de juniorer vi har då? Som jag ser det så är det en förstärkning av 4e:kedjan som i och för sig kan göra att vi orkar lite mer. Du tänker nog rätt angående värvningar och nästa säsong och allt så.. men det känns ju så surt om den 20:e raka slutspelsplatsen skulle gå förlorad bara för att Timrå har gått och tokköpt tre utländska landslagsmän. (om Pärssinen också kommer..)

Timrå vann med 1-0 över HV71 nyss, för övrigt..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det var ungefär 3 miljoner eller snarats närmare 3.5 miljoner som vi fick in från NHL i och med att Kronwall, Fernholm och Nilsson bidde proffs. Dessa pengar utlovade styrelsen skulle gå till nya spelare. Det enda jag kan tolka det hela som är att dessa kommentarer bara var rent skitsnack som man valde att använda för att lugna fansen. Helt klart finns det ju bra spelare på marknaden att plocka in. Se bara på Luleå som plockade in våre gamle Ozzy. Hur många pinnar skrinnade inte han hem åt det laget?

Är helt övertygad om att vi skulle lyfta minst en snäpp om vi kunde presentera en riktig målskytt. Tror inte att en back skulle göra så stor skillnad om jag skall vara ärlig då vi egentligen behöver 3-4 nya backar och inte en. En utpräglad målskytt skulle däremot kunna vara skillnad med slutspel och inte slutspel. Detta har Timrå insett och det är därför som de köpt på sig 3 spelare till av klass. Tämligen övertygad om detta betyder att de tar sig förbi oss i tabellen vilket i sin tur gör att vi får det svårare att greja en slutspelsplats.

Glöm inte bort att två slutspelsmatcher bör ge bortåt 2 miljoner i intäkter. INtäkter som försvinner helt om vi inte når dit. Vi har fegat hela säsongen och det har funkat hittills. Nu tror jag dessvärre att det är stopp...

Att tro att Patrik Nilsson skall gå in och göra någon större skillnad kan ni nog glömma. Killen är köpt som breddspelare och kommer hålla till i tredje eller fjärde kedjan. Det är liksom inte där vi behöver stärka upp utan snarast att hitta någon som kan gå in och göra skillnad i någon av de två första kedjorna. Att köpa in spelare fär tredje eller fjärde kedjan är egentligen bara att stjäla bort en plats som en junis kunde spelats in på istället. Med andra ord tycker jag att det var helt fel att plocka in NIlsson. Skall man plock ain något nu skall det vara spelare som kan gå in och göra skillnad annars kan det lika gärna kvitta.

Jag måste säga att jag känner mig blåst av styrelsen. De lovade spelare för 3 miljoner, vad har vi fått jo en finne på korttidskonktrakt samt en spelare som är mest känd för att han åkt dit för dopning....
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Kall-El:

Kan du visa vart de lovade att skaffa spelare!

Ska DIF köpa spelare bara för köpandets skull?

Det gäller att hitta en spelare som passar in i DIF också!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar