Bobson skrev:Jaha vad ska man säga? Hemma igen efter ett besök i S-tälje, känner mig lite som vädret utanför faktiskt, mörk och dyster. Vad kan man säga om dagens match då? tjaaa, många var med i laguppställningen men det såg bara ut som Tim fattat att man måste spela också!
Har några små funderingar:
1. Varför kan vi bara tända till i 1 match i taget?
2. Var finns stabiliteten i laget/föreningen? Vem står för detta?
3. Vad blir det för repressalier när laget beter sig som de gör idag?
4. Är hela DIF i år en enda stor mysfaktor?
5. Vart finns hjärtat för skölden på bröstet?
Men det är detta som man inte blir klok på med årets lag, helt plötsligt skriver A.Holmqvist på ett kontrakt och visar hjärta när han tackar nej till betydligt fetare kontraktsförslag!
Jag kommer alltid stötta DIF och det kommer alltid vara laget i mitt hjärta! Det jag aldrig kommer att stötta är en posör I DIF uniform! Jag kommer också fortsätta gå på matcherna och stötta laget, men jag tycker också att det skulle vara trevligt om vissa spelare dök upp matcherna också! Mentalt och inte bara fysiskt!
Ärligt talat så trot jag inte att Andreas Holmqvist skrev på pga hans hjärta för föreningen. Utan snarare för hans egen skull. Det är ju inte förrän nu som han börjar visa "cluben-takter" igen. Klart han inte vill riskera sin hockeykarriär genom att bryta det fina han börjat på här för lite extra cash i någon annan klubb typ Modo.
Som han så fint själv uttryckte det "Pengar kan jag tjäna senare".
Det är som tur var fortfarande ganska jämnt i tabellen. Tror fortfarande att det lag som har formsvackan i februari är torsk. Dif brukar bli bättre mot slutet... Det är mitt hopp just nu.
Lastar inte målvakten idag, med lite hjälp av en back eller två till och med hade det gått bättre. Vi har inte en endaste snabb back. Juniorerna är den kedjan som det finns lite glöd i även om dom inte alltid producerar så mycket. Ta generationsväxlingen nu. Bort med en massa, och ersätt med villiga juniorer. Jag åker hellre ner i kvalet med kämpande junorer än dit med äldre spelare med en massa annat än hockey i huvet. Något saknas. Inte bara pensionspengar...
Tänk att krisande sandvik med sin göransonska fonden bygger en av de största,moderna bandy hallarna i världen för 200miljoner helt appropå... men stockholm stad kan inte skänka alla intäkter för 1-2 matcher i veckan till djurgården... och bandy som inte ens är i närheten lika populär sport.
Var en riktig besvikelse att se djurgårn ikväll, ingen kämpaglöd, inget! Fan så dåligt! Kändes som vi förlorade varje teckning, inget stämde! Hur fan kan man tappa allt positivt från föregående match på det viset? Lärde man sig inte sist att man måste kämpa för vinsten? Ett klockrent exempel är när T Eriksson går bakom mål och sliter till sig pucken, var är nästa spelare, jo vid blålinjen, ingen hjälper Tim. Kasst!!
Det enda att glädja sig åt är att bara halva serien gått och att det är 10 poäng upp till andraplatsen!! Mörka november har vi vart med om förr, snart vänder vi det här och kan släppa kvalserietankarna!! Men det är tufft just nu, ingen tvekan!
Kämpa djurgårn!!!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)