Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008
-
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008
vi förlorar matcherna framför målen. i spelet är vi väl så bra, om inte bättre i de flesta matcher, men vi har ett taffligt försvarsspel och svaga målvakter.
tror inte ett tränarbyte ger någon effekt och det har vi heller inte råd med.
tyvärr känns lagbygget fel i grunden. vi saknar karaktärsspelare som gillar att gå in framför kassarna. Ölvestad är ingen sån längre. Vi saknar en Bengan Hörnqvist, en Musse Håkansson och vi saknar absolut mest Daniel Larsson.
tror inte ett tränarbyte ger någon effekt och det har vi heller inte råd med.
tyvärr känns lagbygget fel i grunden. vi saknar karaktärsspelare som gillar att gå in framför kassarna. Ölvestad är ingen sån längre. Vi saknar en Bengan Hörnqvist, en Musse Håkansson och vi saknar absolut mest Daniel Larsson.
Grejen är att det finns inga pengar, hade vi haft en massa generösa finansiärer hade det inte sätt ut som det gör. DIF var tvungen att ingå ett avtal med AEG för att rädda våran elitlicens. Det kommer ingen hjälp, vi är på gränsen till avgrunden, och nu skrattretande for oss alla, det är målvakterna tillsammans med tränarparet som kommer avgöra DIF´s framtid.Erik I skrev:Ingen är nog vidare road just nu.
Hur styrelsen tänker vet ju ingen, men kvalserie vill säkert ingen ha, med Hovets publiksiffror är det ändå inte värt risken...
Men i och med att halva säsongen nu i princip gått är det läge (senast vid nästa uppehåll, dvs jul) att verkligen agera. Antingen kör man vidare med tränarna för att man litar på dem, eller, om man inte har det, så vaskar man fram pengar för en ny, annat finns inte. Man kan inte fortsätta med de nuvarande utan förtroende för dem bara för att man inte har råd byta ut dem.
Visst känns det tryggt!
sälj 10 spelare och köp in en målskytt så kanske vi kan göra några mål. Utklassar dom flesta i skott på mål men fan gör vi inte mål.. Skandal!!!!
-
man kan inte spela sig till öppet mål hela tiden. man göra inga mål om man inte kliver in framför kassen.
det måste Ölvestad, Fimpen och M Holmqvist visa. Det är vad de har betalt för.
Och dra in Ölvestads lön tills han slutar ta onödiga utvisningar i anfallszon.
Vad gäller Holmqvists kontrakt så betalar DIF väldigt lite denna säsong. Kontraktet är ju uppbyggt så att han får merparten av pengarna nästa säsong.
Något måste hända nu. Inte ens Montén borde ju kunna skratta bort ännu en påsättning. 9 insläppta på 2 matcher mot seriens i särklass sämsta lag. Känns inte ens som motståndarna behöver slita ens, håller man bara trissan i zon så nog går en Falk bort sig, en Printz halkar eller så blir det bara öppen gata mot mål. Otroligt frustrerande att se att det inte längre finns några individuella misstag att skylla på, det är kollektivet som brister, alla är för jävla usla i egen zon, för att tala klarspråk,
DIF måste även vara det laget som drar på sig flest utvisningar i offensiv zon. Ölvestad har gått från urtypen av en powerforward till trött, småskadad hakare som hänger med huvudet på 2 år. Hur är det möjligt? Fimpen visar samma tendenser, från hårt jobbande 20-poängsman till bara lat.
Detta eviga ommöblerande i kedjorna visar också att männen i båset inte har någon koll. Det är som att de håller på med nån form av Rubiks kub: snurrar man bara tillräckligt länge och ofta så hittar man till slut lösningen.
Ge Boork ett samtal och det snarast. Lägg fram ett prestationsbaserat kontrakt med en miljon i bonus om laget når slutspel. Han gillar utmaningar och ett sjunkande utfattigt skepp måste väl vara den ultimata?
Något måste hända nu. Inte ens Montén borde ju kunna skratta bort ännu en påsättning. 9 insläppta på 2 matcher mot seriens i särklass sämsta lag. Känns inte ens som motståndarna behöver slita ens, håller man bara trissan i zon så nog går en Falk bort sig, en Printz halkar eller så blir det bara öppen gata mot mål. Otroligt frustrerande att se att det inte längre finns några individuella misstag att skylla på, det är kollektivet som brister, alla är för jävla usla i egen zon, för att tala klarspråk,
DIF måste även vara det laget som drar på sig flest utvisningar i offensiv zon. Ölvestad har gått från urtypen av en powerforward till trött, småskadad hakare som hänger med huvudet på 2 år. Hur är det möjligt? Fimpen visar samma tendenser, från hårt jobbande 20-poängsman till bara lat.
Detta eviga ommöblerande i kedjorna visar också att männen i båset inte har någon koll. Det är som att de håller på med nån form av Rubiks kub: snurrar man bara tillräckligt länge och ofta så hittar man till slut lösningen.
Ge Boork ett samtal och det snarast. Lägg fram ett prestationsbaserat kontrakt med en miljon i bonus om laget når slutspel. Han gillar utmaningar och ett sjunkande utfattigt skepp måste väl vara den ultimata?
jensa öhling skrev:man kan inte spela sig till öppet mål hela tiden. man göra inga mål om man inte kliver in framför kassen.
Det ända man hör Montén säga från båset är "lägg puckarna på mål". Och inte "in med folk på mål hela tiden" som de borde låta.
No shit Tomas att puckarna ska läggas på mål. Tror de flesta hockeyspelare fattar att man ska lägga puckarna på mål och inte utanför.
Men man får inte 3 poäng för 35 långskott utan trafik framför motståndarkeepern. Det kan jag lova.
Men han kanske är rädd att skicka in spelare framför kassarna pga skaderisk eller liknande?
Allt är så patetiskt dåligt med årets Djurgården så man vill bara lägga sig ner o dö.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ska man skriva om det som är dåligt så blir det en så jävla massa text så istället måste ju bara Tim Erikssons insats lyftas fram. Jävlar vad överlägset bäst han var idag. Minst men änså den som körde hårdast och gick in och vann flertalet dueller plus att han skapade chanser på egen hand vid flera tillfällen.
Måste dock nämna Linkan som var riktigt kass idag. Han kommer dock undan med det genom mist sagt halvtaskig uppladdning. Han såg lika tung ut som om han åkte med 3 lagböcker på vardera axel...
Måste dock nämna Linkan som var riktigt kass idag. Han kommer dock undan med det genom mist sagt halvtaskig uppladdning. Han såg lika tung ut som om han åkte med 3 lagböcker på vardera axel...
Blue Brigade Sthlm
Nu har jag sett Djurgården lira 9 matcher, och kan ni tänka er också sett 9 förluster.Kan säga att jag känner mig lite less på att se 20 'Djurgårdare mer eller mindre glida omkring och smålunka i 60 minuter.Nu vet jag inte om jag för med mig nån sömnsjuka då Djurgården lirar.Men jag har sett mellan 15 till 20 matcher om året sista 15 åren och jag har nog aldrig sett ett så håglöst och oinspererat Djurgården som denna upplaga, och då dessutom toppa det med två målvakter som man ryser till och blundar för så fort det kommer en puck i närheten.
Nej värva en stabil målvakt, som åtminstonde tar dom normala lägena, och sen en tränare som kan få laget att förstå att hockey handlar om ödmjukhet och 60 minuter hårt jobb, och inte ett saft och bullparty som nu.
Nej värva en stabil målvakt, som åtminstonde tar dom normala lägena, och sen en tränare som kan få laget att förstå att hockey handlar om ödmjukhet och 60 minuter hårt jobb, och inte ett saft och bullparty som nu.
Varför inte prova Mark Owuya i kassen när de andra 2 beter sig som de gör?
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
TIM ERIKSSON, du kan gå med huvudet högt efter denna match. Resten, var fanns ni när Djugårn måste börja vinna. Inte på isen iaf.
Dom längtade nog bara till den mysiga gemenskapen på bussresan hem då Montén troligen står och kör lite roliga timmen i micken längst fram.Doyle skrev:TIM ERIKSSON, du kan gå med huvudet högt efter denna match. Resten, var fanns ni när Djugårn måste börja vinna. Inte på isen iaf.
[quote="xcomken"Nej värva en stabil målvakt, som åtminstonde tar dom normala lägena, och sen en tränare som kan få laget att förstå att hockey handlar om ödmjukhet och 60 minuter hårt jobb, och inte ett saft och bullparty som nu.[/quote]
Anledning att det är så lojt är ju just därför, alla spelarna glider runt och väntar på Monténs kanelbullar, dom han står och bakar inför varje match istället för att försöka snacka ihop laget.
"bara dom älskar mina kanelbullar är allt frid och fröjd" pustar Montén fram och fortsätter knåda degen.
Anledning att det är så lojt är ju just därför, alla spelarna glider runt och väntar på Monténs kanelbullar, dom han står och bakar inför varje match istället för att försöka snacka ihop laget.
"bara dom älskar mina kanelbullar är allt frid och fröjd" pustar Montén fram och fortsätter knåda degen.
Anledning att det är så lojt är ju just därför, alla spelarna glider runt och väntar på Monténs kanelbullar, dom han står och bakar inför varje match istället för att försöka snacka ihop laget.Lassborn skrev:[quote="xcomken"Nej värva en stabil målvakt, som åtminstonde tar dom normala lägena, och sen en tränare som kan få laget att förstå att hockey handlar om ödmjukhet och 60 minuter hårt jobb, och inte ett saft och bullparty som nu.
"bara dom älskar mina kanelbullar är allt frid och fröjd" pustar Montén fram och fortsätter knåda degen.[/quote]
Och gör dom inte det så säger han att "det såg iaf bra ut på bakdagen" och försöker le lika stort som efter en förlust trots att det med de oälskade kanelbullarna svider betydligt hårdare för dalmasen.
Jaha vad ska man säga? Hemma igen efter ett besök i S-tälje, känner mig lite som vädret utanför faktiskt, mörk och dyster. Vad kan man säga om dagens match då? tjaaa, många var med i laguppställningen men det såg bara ut som Tim fattat att man måste spela också!
Har några små funderingar:
1. Varför kan vi bara tända till i 1 match i taget?
2. Var finns stabiliteten i laget/föreningen? Vem står för detta?
3. Vad blir det för repressalier när laget beter sig som de gör idag?
4. Är hela DIF i år en enda stor mysfaktor?
5. Vart finns hjärtat för skölden på bröstet?
Men det är detta som man inte blir klok på med årets lag, helt plötsligt skriver A.Holmqvist på ett kontrakt och visar hjärta när han tackar nej till betydligt fetare kontraktsförslag!
Jag kommer alltid stötta DIF och det kommer alltid vara laget i mitt hjärta! Det jag aldrig kommer att stötta är en posör I DIF uniform! Jag kommer också fortsätta gå på matcherna och stötta laget, men jag tycker också att det skulle vara trevligt om vissa spelare dök upp matcherna också! Mentalt och inte bara fysiskt!
Har några små funderingar:
1. Varför kan vi bara tända till i 1 match i taget?
2. Var finns stabiliteten i laget/föreningen? Vem står för detta?
3. Vad blir det för repressalier när laget beter sig som de gör idag?
4. Är hela DIF i år en enda stor mysfaktor?
5. Vart finns hjärtat för skölden på bröstet?
Men det är detta som man inte blir klok på med årets lag, helt plötsligt skriver A.Holmqvist på ett kontrakt och visar hjärta när han tackar nej till betydligt fetare kontraktsförslag!
Jag kommer alltid stötta DIF och det kommer alltid vara laget i mitt hjärta! Det jag aldrig kommer att stötta är en posör I DIF uniform! Jag kommer också fortsätta gå på matcherna och stötta laget, men jag tycker också att det skulle vara trevligt om vissa spelare dök upp matcherna också! Mentalt och inte bara fysiskt!