Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008
Hmm...eksem stavas det ja...tyckte det såg konstigt ut! 

Woot, Linkan finns med i start uppställningen! 3 pinnar!
Jag fattar inte varför man envisas med att byta målvakt var och varannan match...
i
isolerad skrev:Jag fattar inte varför man envisas med att byta målvakt var och varannan match...
Om man är sjuk så är det inte så lätt att spela..
Kul med muntra tongångar, hoppas verkligen det är liknande efterr matchen. Hoppas jag blir frisk nån jävla gång också, inte kul o missa bortafight i södertälje. Hoppas c+ sändning letar sig in i min dator. Blåtand eller vad det heter.... 

Född till sportchef.
warrant skrev:isolerad skrev:Jag fattar inte varför man envisas med att byta målvakt var och varannan match...
Om man är sjuk så är det inte så lätt att spela..
Är man djurgårdare så ska det inte hindra.

Nej, men jag hade faktiskt missat det. Tack.
i
Kul för Wesslau att få göra en räddning...
Trodde väl nästan att det var för bra för att vara sant att vi skulle kunna bygga vidare på Timråmatchen.
Försvarsspelet har varit så otroligt uselt att jag inte vet va jag ska ta vägen
Försvarsspelet har varit så otroligt uselt att jag inte vet va jag ska ta vägen
Jag säger inte att Wesslau måste ta en av puckarna men man SKA INTE släppa in två puckar i en spelmässig period som denna. Vi släpper in flest mål i elitserien alltså har vi det absolut sämsta målvaktsparet. Det krävs inte ens målchanser för att vi ska släppa in mål normalt sätt (även om så inte var fallet idag). Vi var inte så dåliga att det borde stå 2-0 på tavlan.
Helt enligt schema har Ölvestads tagit första utvisningen i anfallszon för aftonen och Eklund har börjat ta efter. Blir det aldrig något av honom?
Mål första tio annars stänger SSK oss helt och hållet och jagar kontringar.
Helt enligt schema har Ölvestads tagit första utvisningen i anfallszon för aftonen och Eklund har börjat ta efter. Blir det aldrig något av honom?
ssk vinner tekningarna med 15-6..
Visar med klar tydlighet vilka som haft bäst inställning i den första perioden.
Hoppas tränarna höjer sina röster i pausen och väcker laget.
Visar med klar tydlighet vilka som haft bäst inställning i den första perioden.
Hoppas tränarna höjer sina röster i pausen och väcker laget.
Varför kan laget aldrig tända till ordentligt? Spela med mer desperation, verkligen leva sig in i matchen och komma in nästan övertända?
Det här laget är så fruktansvärt långt från sin potential...
Det här laget är så fruktansvärt långt från sin potential...
- Lee Harvey Oswald
Samma visa som inför förra mötet, ssk kommer från en lång & svår måltorka men mot DIF trillar målen in i jämn ström.
Det var inte många timmar man fick behålla hoppet
Hade det liksom på känn, på det senaste 14 matcherna framstår mötena med MoDo & Timrå mer & mer som olycksfall i arbetet.
DIF verkar ha hittat en perfekt mix av passivitet i försvarsspel, mediokra målvakter & trubbiga avslut framåt som bergsäkert leder till 0p per match.
Det var inte många timmar man fick behålla hoppet
Hade det liksom på känn, på det senaste 14 matcherna framstår mötena med MoDo & Timrå mer & mer som olycksfall i arbetet.
DIF verkar ha hittat en perfekt mix av passivitet i försvarsspel, mediokra målvakter & trubbiga avslut framåt som bergsäkert leder till 0p per match.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-11-27 19:46:48, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ligger väldigt mycket i det du säger.Fricke skrev:Jag säger inte att Wesslau måste ta en av puckarna men man SKA INTE släppa in två puckar i en spelmässig period som denna. Vi släpper in flest mål i elitserien alltså har vi det absolut sämsta målvaktsparet. Det krävs inte ens målchanser för att vi ska släppa in mål normalt sätt (även om så inte var fallet idag). Vi var inte så dåliga att det borde stå 2-0 på tavlan.
Rent offensivt ser det riktigt skapligt ut stundtals även om vi måste in framför deras kasse mer.
Sen är det ju rent pinsamt att ge SSK de soprena lägena vi gjorde i första. Och på något sätt känns det ju inte direkt oväntat att motståndarna direkt utnyttjar när vi går bort oss på årets målvaktspar. Men precis som du säger så är de inga målvaktstavlor någon av dem. Men bara typiskt att han inte tar dom på nått sätt.
Sen var de väl knappast överraskande att ett Södertälje som inte gjort mål de senaste två matcherna göt mål redan efter 5 minuter.
Känns som att de blir nått i stil med 6-2 eller oavgjort.
Gör vi nästa mål kan vi mycket väl knipa poäng, gör däremot SSK nästa kommer de förmodligen bli en repris på senaste mötet på Hovet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade det här lite på känn. Hittills är det inte DIFs dag, två ribbträffar och dåligt spel.
Kämpa för skölden nu för fan Djurgården!
Kämpa för skölden nu för fan Djurgården!
Säg den glädje som varar
-
spelmässigt är vi ju klart bättre. problemet är försvarsspelet. det krävs så oerhört mycket mer för oss att göra mål än motståndarna. så är det match efter match. vi måste in framför målen!