Hockey eller fotboll?
Re: Hockey eller fotboll?
När hockeyn är slut och fotbollen börjar starta igång så kommer jag säkerligen tycka helt olika än vad jag skrev i mitt första inlägg. Eftersom dom börjar rensa ut i truppen så tror jag att nästa säsong kan bli lyckad. Men nu blev det lite OT.
Sen att vi är mitt inne i en kris i hockeyn gör att iaf jag skiter i fotbollen just nu.
Sen att vi är mitt inne i en kris i hockeyn gör att iaf jag skiter i fotbollen just nu.
Nej det är inte rimligt. Jag önskar att dom kunde spela två i veckan men det är väl inte heller rimligt, och det är inte det jag klagar på. Jag accepterar att det är så, men tycker ändå det är tråkigt att behöva vänta en hel vecka (i bästa fall) på nästa match. Och i stort sett hela förra säsongen så var det sånt uselt spel att man egentligen inte ens längtade till nästa förlust med dåligt spel.lilleman skrev:Så du menar att fotbollen ska ha tre matcher i veckan?Lucas skrev:Så patetiskt dåligt som DIF presterade i allsvenskan fick mig att fullständigt skita i dom. Har annars följt varenda match sedan 2003 antingen på plats, tv, eller i värsta fall, web radio. Tycker dock det är för segt, en match i veckan.. 2 månaders uppehåll.. Kom igen nu! 3 matcher i veckan, mycket mål, 1000 gånger bättre klack. DIFHOCKEY
Precis, då finns det ju inget att göra åt sakenLucas skrev:Nej det är inte rimligt. Jag önskar att dom kunde spela två i veckan men det är väl inte heller rimligt, och det är inte det jag klagar på. Jag accepterar att det är så, men tycker ändå det är tråkigt att behöva vänta en hel vecka (i bästa fall) på nästa match. Och i stort sett hela förra säsongen så var det sånt uselt spel att man egentligen inte ens längtade till nästa förlust med dåligt spel.lilleman skrev:Så du menar att fotbollen ska ha tre matcher i veckan?Lucas skrev:Så patetiskt dåligt som DIF presterade i allsvenskan fick mig att fullständigt skita i dom. Har annars följt varenda match sedan 2003 antingen på plats, tv, eller i värsta fall, web radio. Tycker dock det är för segt, en match i veckan.. 2 månaders uppehåll.. Kom igen nu! 3 matcher i veckan, mycket mål, 1000 gånger bättre klack. DIFHOCKEY
Jag tycker att fotboll är minst lika roligt som hockey eftersom i fotboll finns derby, hets, en 8000-man stor klack.
Nu säger jag inte att det är roligare än hockey men det är minst lika roligt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Nä det visste jag redan från början. Men som sagt, personligen tycker jag inte om att vänta en hel vecka för att se mitt lag lira igen, speciellt inte efter en förlust. Otålig? Tja, kanske detlilleman skrev: Precis, då finns det ju inget att göra åt saken
Jag tycker att fotboll är minst lika roligt som hockey eftersom i fotboll finns derby, hets, en 8000-man stor klack.

Jo där kan jag hålla med dig, till viss grad. Man kan ju sammanfatta det som att fotbollen helt enkelt är större. Drar mängder med folk, och stor klack hela tiden. Dock tycker jag den klacken är kryddad med medgångsupportrar (tänker främst på sista derbyt i september mot aik, fy faan va illa det var), sjunger bara när det går bra. I hockeyn ger klacken gärnet, och det är en av dom största anledningarna till varför jag i stort sett aldrig missar en match på hovet, vårat klack är så grym. Inte like många, men dom sjunger för full hals och varje gång jag hör SFGD är det gås hud. Och till skillnad mot fotbollen, så uppskattar spelarna verkligen stödet, på ett märkbart sätt. Dom kommer alltid och klappar och visar att dom uppskattar stödet. Det finns i praktiken inte inom DIF fotboll..
I sina bästa stunder kan fotbollen vara minst lika rolig att följa ja. Men det var ett tag sen.
Och eftersom man bara kan tänka tillbaka på senaste säsongen (som är färsk), så har jag inga positiva minnen. Hoppas Zoran kommer tillbaka och dom börjar spela rolig attraktiv anfalls fotboll. 29 mål eller vad det nu var är fan lågt.
Men vafan, som äkta Djurgårdare håller jag på DIF i alla sporter, alltid oavsett. Finns inga andra! Dock så har fotbollen mycket att bevisa nästa säsong, på papperet har man otroligt bra spelare, använd dom rätt och gör mål!
Oj, tack för att du rättar mig!sthlm_dif skrev:Hockey, Hockey, Hockey!![]()
Fotboll är kanske en rolig sport i sig att kolla på, men när Djurgården spelar i en av Europas sämsta ligor är det inte så intressant. Premier League är en härlig liga!![]()
Sebbe G, vill bara rätta en sak. Som signatur har du skrivit "Vi leker med vrak och pissar på aik!"...
Det rätta är "Vi skrattar åt vrak och pissar på aik!".
Jo, jag är med dig där!Lucas skrev:Nä det visste jag redan från början. Men som sagt, personligen tycker jag inte om att vänta en hel vecka för att se mitt lag lira igen, speciellt inte efter en förlust. Otålig? Tja, kanske detlilleman skrev: Precis, då finns det ju inget att göra åt saken
Jo där kan jag hålla med dig, till viss grad. Man kan ju sammanfatta det som att fotbollen helt enkelt är större. Drar mängder med folk, och stor klack hela tiden. Dock tycker jag den klacken är kryddad med medgångsupportrar (tänker främst på sista derbyt i september mot aik, fy faan va illa det var), sjunger bara när det går bra. I hockeyn ger klacken gärnet, och det är en av dom största anledningarna till varför jag i stort sett aldrig missar en match på hovet, vårat klack är så grym. Inte like många, men dom sjunger för full hals och varje gång jag hör SFGD är det gås hud. Och till skillnad mot fotbollen, så uppskattar spelarna verkligen stödet, på ett märkbart sätt. Dom kommer alltid och klappar och visar att dom uppskattar stödet. Det finns i praktiken inte inom DIF fotboll..
I sina bästa stunder kan fotbollen vara minst lika rolig att följa ja. Men det var ett tag sen.
Och eftersom man bara kan tänka tillbaka på senaste säsongen (som är färsk), så har jag inga positiva minnen. Hoppas Zoran kommer tillbaka och dom börjar spela rolig attraktiv anfalls fotboll. 29 mål eller vad det nu var är fan lågt.
Men vafan, som äkta Djurgårdare håller jag på DIF i alla sporter, alltid oavsett. Finns inga andra! Dock så har fotbollen mycket att bevisa nästa säsong, på papperet har man otroligt bra spelare, använd dom rätt och gör mål!
Bosse Andersson, du är en Djurgårdshjälte, snälla, snälla avgå inte!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Fotbollsallvenskan är en korpliga som man nästan mår dåligt av att titta på.
Tror inte jag såg mer än typ 8-10 matcher i år. Helt enkelt för att klassen är så otroligt låg att jag bara blir förbannad och irriterad många gånger när jag tittar.
Men det är ju bara vad jag känner.
Dock värmer det ju självklart i hjärtat när Djurgården vinner oavsett sport, men jag är mer hockeydjurgårdare än fotbollsdjurgårdare om man nu kan säga så utan att bli missförstådd.
Tror inte jag såg mer än typ 8-10 matcher i år. Helt enkelt för att klassen är så otroligt låg att jag bara blir förbannad och irriterad många gånger när jag tittar.
Men det är ju bara vad jag känner.
Dock värmer det ju självklart i hjärtat när Djurgården vinner oavsett sport, men jag är mer hockeydjurgårdare än fotbollsdjurgårdare om man nu kan säga så utan att bli missförstådd.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockey, inge snack om saken. Fotboll (allsvenskan) kan vara skoj att kolla på 1 utav ungefär 10 matcher. Resterande del av tiden är inte sådär superupphetsande; kvalitetsnivån är väl i paritet med pojklagen i pauserna på Hovet.
-
Är en riktig hockey fantast, så där har ni mitt val. Tycker fotboll är totalt ointressant och titta på,så det finns liksom inte. Dock så brukar jag ta min tid och titta på TV'n hur matchen ser ut. Djurgår´n är ju ändå Djurgår´n!
Enda matchen jag är riktigt taggad på är självklart gnaget!
Enda matchen jag är riktigt taggad på är självklart gnaget!
Hockey..Finns ingen bättre sport att kolla på.. Har sett på hockey sen 1980..
Fotboll är segt och tråkigt.
Fotboll är segt och tråkigt.
Hockey är en självkarhet! 

http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Båda om det är Djurgårn som står för underhållningen.
Annars är det nog hockey. Fast tittar nog på mer fotboll eftersom det är mer exponerat i tv.
Annars är det nog hockey. Fast tittar nog på mer fotboll eftersom det är mer exponerat i tv.
Född till sportchef.
Hockey helt klart, mycket roligare sport... speciellt om man jämför med Allsvenskan.