Miljardären bakom LHC:s stjärnförvärv

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Miljardären bakom LHC:s stjärnförvärv

Inlägg av sthlm_dif »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3843798.ab

Ja, säg vad ni vill...
Jag sitter här och skrattar, pengar verkar ju vara det enda som finns där nere i bond-samhället.
Finns det mer än pengar i Linköping Hockey "Club"? För något hjärta inom föreningen finns det definitivt inte!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Miljardären bakom LHC:s stjärnförvärv

Inlägg av Hawk »

Hade du skrivit likadant om det hade varit D.I.F det handlade om???? Gratulerar Linköping...
Lucas

Inlägg av Lucas »

Hade han valt DIF hade alla ställt sig upp och jublat, inget snack om saken. Typiskt att han valde LHC. Borde ha lyssnat på farsan. Kunde lika gärna ha varit HV eller någon annan klubb. Inte värt att lägga så mycket krut på detta. Återstår bara att vara bitter.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker det här låter intressant..

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... -klubbarna
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Hawk skrev:Hade du skrivit likadant om det hade varit D.I.F det handlade om???? Gratulerar Linköping...
Om en miljardär skulle ha pumpat in pengar i Djurgården, skulle jag självklart i nuläget inte ha klagat, med tanke på våran ekonomi.
Men däremot om det skulle handlats massa duktiga spelare, skulle jag inte varit allt för glad. Med tanke på att Djurgården lägger ner mycket krut på våra juniorer och yngre inom föreningen, vilket har lett till att vi också har Sveriges bästa ungdoms lag i nästan alla åldrar. Något vi ska vara stolta över.
Om man skulle köpa massa utlands proffs, skulle juniorer inte fått chansen att någon gång spela i A-laget. Vilket enligt mig vore tråkigt.

Jag är en stolt Djurgårdare, och jag kan känna mig ännu mer stolt när jag ser på våran laguppställning. Alla spelare är svenska, förutom Schneider som är här på ett artistkontrakt.
Jag känner mig betydlig stoltare över DIF, om vi fortsätter att ta upp unga talanger och satsar på svenska spelare, det är enligt mig ett bevis på att vi är en av få föreningar som lyckas med detta. Och det säger bara en sak, "pengar är inte allt!".

Självklart skulle inte jag heller tacka nej till någon stjärna i Djurgården, men i Linköpings fall handlar det inte om att köpa 1 eller 2 duktiga spelare... Det kommer nämligen köpas, köpas och köpas... Linköpings styrelse kommer att säga "Hej då" med stora bokstäver till de flesta juniorerna i laget.

Vad ska hända med Linköping när pengar inte längre kommer från himlen? Då står dom där utan sina talanger...
Det Linköping gör nu, är att endast kolla kort in i framtiden.
Man kommer inte direkt med långsiktiga lösningar!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

sthlm_dif skrev:
Hawk skrev:Hade du skrivit likadant om det hade varit D.I.F det handlade om???? Gratulerar Linköping...
Om en miljardär skulle ha pumpat in pengar i Djurgården, skulle jag självklart i nuläget inte ha klagat, med tanke på våran ekonomi.
Men däremot om det skulle handlats massa duktiga spelare, skulle jag inte varit allt för glad. Med tanke på att Djurgården lägger ner mycket krut på våra juniorer och yngre inom föreningen, vilket har lett till att vi också har Sveriges bästa ungdoms lag i nästan alla åldrar. Något vi ska vara stolta över.
Om man skulle köpa massa utlands proffs, skulle juniorer inte fått chansen att någon gång spela i A-laget. Vilket enligt mig vore tråkigt.

Jag är en stolt Djurgårdare, och jag kan känna mig ännu mer stolt när jag ser på våran laguppställning. Alla spelare är svenska, förutom Schneider som är här på ett artistkontrakt.
Jag känner mig betydlig stoltare över DIF, om vi fortsätter att ta upp unga talanger och satsar på svenska spelare, det är enligt mig ett bevis på att vi är en av få föreningar som lyckas med detta. Och det säger bara en sak, "pengar är inte allt!".

Självklart skulle inte jag heller tacka nej till någon stjärna i Djurgården, men i Linköpings fall handlar det inte om att köpa 1 eller 2 duktiga spelare... Det kommer nämligen köpas, köpas och köpas... Linköpings styrelse kommer att säga "Hej då" med stora bokstäver till de flesta juniorerna i laget.

Vad ska hända med Linköping när pengar inte längre kommer från himlen? Då står dom där utan sina talanger...
Det Linköping gör nu, är att endast kolla kort in i framtiden.
Man kommer inte direkt med långsiktiga lösningar!
Bästa inlägget från din sida, instämmer på samtliga punkter.
Sidney Crosby

Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Se också detta: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 4004236.ab
Tur att fanskapet inte fick vara med oss och leka.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Alla vår Janne Bengtsson på SvD har varit framme i ärendet:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2209999.svd
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Sidney Crosby

_Skogis skrev:Alla vår Janne Bengtsson på SvD har varit framme i ärendet:
Allt han skriver där är så jävla rätt! Klockren artikel, hyll hyll.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Janne är alltid lika imponerande jävla bra!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

_Skogis skrev:Alla vår Janne Bengtsson på SvD har varit framme i ärendet:
Klockrent skrivet!
Kunde faktiskt inte hålla inne mitt skratt när jag läste detta:
citat skrev: När det gäller Stenbeck borde klubben agera, om inte för annat, för den mannens rent okunniga uttalanden om Linköpings hockey. "Det finns", anser nämligen Stenbeck, "hockeykultur i Linköping".

Tjenare! Var då?

Hockeykultur, det är lång tradition.

Hockeykultur, det är framgångar.

Hockeykultur, det är satsning på egna spelare.

Inget av detta finns i Linköping.

I Linköpings HC finns det faktiskt inte en enda spelare från Östergötland.
Det är så sant som det bara kan bli. Men det som är underbart är att han egentligen är den första journalisten som har insett detta. De flesta verkar ha stora problem med det. Nu får man hoppas att fler journalister och krönikörer läser artikeln, och inser att det endast är 100% sanning som Jan Bengtsson skriver.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om en "loser-Djurgårdare" hävdar detta slår man alltid ifrån sig med:
-Ähh, ni är bara avundsjuka.

Men nu när en erkänt duktig & kunnig sportjournalist säger sanningen så lovar jag att det svider nåt enormt enda lång in i LHC:s blå/vita plast-själ
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
lilleman

Inlägg av lilleman »

Nu skulle jag vilja se tongångarna på LHC:s forum...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar