JVM 2008
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
JVM 2008
Målvakter:
JACOB MARKSTRÖM, Brynäs
MARK OWUYA, Djurgården
Backar:
VICTOR HEDMAN, Modo
ERIK KARLSSON, Frölunda
DAVID RUNDBLAD, Skellefteå
NICHLAS TORP, HV71
TIM ERIXON, Skellefteå
SEBASTIAN ERIXON, TIMRÅ
VIKTOR EKBOM, Oskarshamn
Forwards:
MAGNUS PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Timrå
JOAKIM ANDERSSON, Frölunda
MIKAEL BACKLUND, Västerås
MATTIAS TEDENBY, Oskarshamn
JACOB JOSEFSON, Djurgården
MARCUS JOHANSSON, Färjestad
DAVID ULLSTRÖM, Borås
SIMON HJALMARSSON, Borås
NICKLAS LASU, Borås
CARL GUSTAFSSON, Djurgården
ANDRÉ PETERSSON, HV71
ANTON PERSSON, Oskarshamn
Var i helvete är Hank the Tank? CG fick en plats och inte Henke. Inget ont om CG men Hank har varit mycket bättre i år. Lider med honom, men samtidigt får vi ha kvar honom här i DIF och det är ju tur det.
JACOB MARKSTRÖM, Brynäs
MARK OWUYA, Djurgården
Backar:
VICTOR HEDMAN, Modo
ERIK KARLSSON, Frölunda
DAVID RUNDBLAD, Skellefteå
NICHLAS TORP, HV71
TIM ERIXON, Skellefteå
SEBASTIAN ERIXON, TIMRÅ
VIKTOR EKBOM, Oskarshamn
Forwards:
MAGNUS PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Timrå
JOAKIM ANDERSSON, Frölunda
MIKAEL BACKLUND, Västerås
MATTIAS TEDENBY, Oskarshamn
JACOB JOSEFSON, Djurgården
MARCUS JOHANSSON, Färjestad
DAVID ULLSTRÖM, Borås
SIMON HJALMARSSON, Borås
NICKLAS LASU, Borås
CARL GUSTAFSSON, Djurgården
ANDRÉ PETERSSON, HV71
ANTON PERSSON, Oskarshamn
Var i helvete är Hank the Tank? CG fick en plats och inte Henke. Inget ont om CG men Hank har varit mycket bättre i år. Lider med honom, men samtidigt får vi ha kvar honom här i DIF och det är ju tur det.
Säg den glädje som varar
Re: JVM 2008
Så sinnessjukt. Jag skäms nästan över att Carl G får vara med men inte Henrik E. Sjukt orättvist.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
*Knirre skrev:Så sinnessjukt. Jag skäms nästan över att Carl G får vara med men inte Henrik E. Sjukt orättvist.
Instämmer till fullo.
Calle g ska vara med i jvm,men även henrik e skulle fått chansen.henrik e är ju bättre än tex anton persson,så förstår inte hur mårts tänker.
Sen så tycker jag att även urbom borde fått chansen,han är så jävla mycket bättre än ekblom tex.
mårts är ett skämt !
Visst. Det är orättvist att Hank inte får följa med landslaget, inte får chansen att få spela om ett VM-guld eller kanske få chansen att visa upp sig inför alla dem NHL-scouter som kommer närvara där. Men vadå?... istället för att klaga på att Hank inte får vara så får man vara glad för Calles skull. Han kanske får en sån kick och ett så stort självförtroende att när han kommer tillbaka så tar han en plats i DIF igen. Och inte bara han, utan också Josefsson och "Mark in da park" ska vi också visa glädje till.
Själv tycker jag att det är skitkul att vi fick med tre djurgårdare. Förra året hade vi en (Patric Hörngvist), tror jag. Det måste väl vara positivt att fler DIF:are kommer med till detta arrangemang som många säkert dödar för för att få visa upp sig. Det finns alltid några som inte kommer med i truppen till slut. Bara att inse det! Den här gången blev det Hank.
Vad jag vill komma till är att det blir alltid spelare över och det får man räkna med. Man får försöka tänka positivt. Det finns säkert fler än vi som önskar att någon i deras lag ska vara med men som inte får vad dem vill ha.
Istället för att gräma sig över det här kan han (Hank) istället hitta glädjen i att få fortsätta spela för DIF och fortsätta sin fina säsong här. Vi ska inte glömma heller att det kommer fler JVM...
Själv tycker jag att det är skitkul att vi fick med tre djurgårdare. Förra året hade vi en (Patric Hörngvist), tror jag. Det måste väl vara positivt att fler DIF:are kommer med till detta arrangemang som många säkert dödar för för att få visa upp sig. Det finns alltid några som inte kommer med i truppen till slut. Bara att inse det! Den här gången blev det Hank.
Vad jag vill komma till är att det blir alltid spelare över och det får man räkna med. Man får försöka tänka positivt. Det finns säkert fler än vi som önskar att någon i deras lag ska vara med men som inte får vad dem vill ha.
Istället för att gräma sig över det här kan han (Hank) istället hitta glädjen i att få fortsätta spela för DIF och fortsätta sin fina säsong här. Vi ska inte glömma heller att det kommer fler JVM...
När fan börjar det? Skönt om Markström missar 13/12 matchen. Då borde det bli vinst.
Född till sportchef.
JVM spelas den 26/12-5/1 så Markström får vi nog räkna med.
Jag har för mig att Lill-Riddarn var båsöppnare. sen var ju Figren med också och även om han inte spelade i Djurgården så är han Djurgårdare.Struten skrev:Visst. Det är orättvist att Hank inte får följa med landslaget, inte får chansen att få spela om ett VM-guld eller kanske få chansen att visa upp sig inför alla dem NHL-scouter som kommer närvara där. Men vadå?... istället för att klaga på att Hank inte får vara så får man vara glad för Calles skull. Han kanske får en sån kick och ett så stort självförtroende att när han kommer tillbaka så tar han en plats i DIF igen. Och inte bara han, utan också Josefsson och "Mark in da park" ska vi också visa glädje till.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
-
Figren håller väl på bajen?
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Päärjärvi-backlund-Marcus johansson
tedenby-joakim andersson-Ullström
Lander-Josefson-Enström
Henrik eriksson-Anton gustavsson-Lasu
Martin lundberg
Hedman-karlsson
motin-rundblad
sebastian erixon-ekman larsson
urblom-torp
markström
mark i parken
Skulle jag varit mårts skulle jag tagit ut detta lag
tedenby-joakim andersson-Ullström
Lander-Josefson-Enström
Henrik eriksson-Anton gustavsson-Lasu
Martin lundberg
Hedman-karlsson
motin-rundblad
sebastian erixon-ekman larsson
urblom-torp
markström
mark i parken

Skulle jag varit mårts skulle jag tagit ut detta lag

Årets lag känns väldigt svårtippat ut.
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Bengan var för gammal förra året, han var med året innan tillsammans med Ribbenstrand. Förra året hade vi med två bänknötare i Oscar Eklund och Stefan Ridderwall, samt Figren då.Struten skrev: Själv tycker jag att det är skitkul att vi fick med tre djurgårdare. Förra året hade vi en (Patric Hörngvist), tror jag. Det måste väl vara positivt att fler DIF:are kommer med till detta arrangemang som många säkert dödar för för att få visa upp sig. Det finns alltid några som inte kommer med i truppen till slut. Bara att inse det! Den här gången blev det Hank.
Just det! Precis så var det.Olon skrev:Bengan var för gammal förra året, han var med året innan tillsammans med Ribbenstrand. Förra året hade vi med två bänknötare i Oscar Eklund och Stefan Ridderwall, samt Figren då.Struten skrev: Själv tycker jag att det är skitkul att vi fick med tre djurgårdare. Förra året hade vi en (Patric Hörngvist), tror jag. Det måste väl vara positivt att fler DIF:are kommer med till detta arrangemang som många säkert dödar för för att få visa upp sig. Det finns alltid några som inte kommer med i truppen till slut. Bara att inse det! Den här gången blev det Hank.
Då måste det här året ändå ses som en förbättring, tycker jag. Mark blir väl "årets Riddarn" och får stå en match till förmån för Markström. Josefsson tror jag får bra med speltid och det ska han ha också.
När det gäller Calle så känns det som han antingen kan hamna i en välkomponerad kedja där hans spelstil passar alldeles utmärkt. Eller så hamnar han i 4:e kedjan där han får nöta 4-7 minuter/match tillsammans med två andra energispelare.
Kom precis att tänka på en sak, om Mark är borta har vi ingen tredje målvakt. Riddarn har varit sjuk ett bra tag känns det som. Tänk om han eller wesslan är sjuk under JVM, vem är då andra målvakt?
Tycker för övrigt att det är synd att Jacob och Calle missar våra storsatsningar. Jag kommer iaf sakna dom när vi ligger under
Tycker för övrigt att det är synd att Jacob och Calle missar våra storsatsningar. Jag kommer iaf sakna dom när vi ligger under