Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Om vi säger såhär, kanske är skönt för "Bengan" att inte ha lika mycket press och visa vad han går för!
Eller det är i alla fall vad jag tycker...
Eller det är i alla fall vad jag tycker...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
När ska Figren få en ärlig chans!? Till och med Linkan sa att han var den naturliga ersättaren till "Bengan". Vilken j**la säsong.
Ska vi kanske ta tystnaden kring Andreas Holmqvist och dennes vara eller inte vara som att han helt enkelt är förlorad nu? Eller är det någon tex "Frasse" som hört någon angående detta?
Det känns som att han hade skrivit på nu annars.
Blir det så att han lämnar är ju dagens match alltså hans näst sista om jag inte är helt ute och cyklar.
Vore katastrof om han gick till tex Modo. Han kan som någon tidigare sagt vara skillnaden mellan kvalplats och slutspelsplats.
Blir det så att han lämnar är ju dagens match alltså hans näst sista om jag inte är helt ute och cyklar.
Vore katastrof om han gick till tex Modo. Han kan som någon tidigare sagt vara skillnaden mellan kvalplats och slutspelsplats.
- grandstoff
Släpper man A. Holmqvist är det katastrof. Dumpa Schneider till någon utländsk klubb och signa Andreas för (minst) året ut. Han har ju uttalat att han VILL vara kvar.jensa85 skrev:Ska vi kanske ta tystnaden kring Andreas Holmqvist och dennes vara eller inte vara som att han helt enkelt är förlorad nu? Eller är det någon tex "Frasse" som hört någon angående detta?
Ny målvakt är ett MÅSTE
Blir det ingen ny målvakt så spelar DIF kval till våren.
Detta är inget skämt utan ren fakta. Har följt DIF i 30 år men aldrig varit så orolig som nu!
Håller inte att laget spelar helt grymt, när 2 skott? på 10 går in!
Nu måste man agera. Pengar eller inte. Att ramla ur kostar mer!
Detta är inget skämt utan ren fakta. Har följt DIF i 30 år men aldrig varit så orolig som nu!
Håller inte att laget spelar helt grymt, när 2 skott? på 10 går in!
Nu måste man agera. Pengar eller inte. Att ramla ur kostar mer!
Kan man inte skicka iväg Schneider och Andersson i ett fint litet paket?grandstoff skrev:Släpper man A. Holmqvist är det katastrof. Dumpa Schneider till någon utländsk klubb och signa Andreas för (minst) året ut. Han har ju uttalat att han VILL vara kvar.jensa85 skrev:Ska vi kanske ta tystnaden kring Andreas Holmqvist och dennes vara eller inte vara som att han helt enkelt är förlorad nu? Eller är det någon tex "Frasse" som hört någon angående detta?
Två spelarlöner försvinner.
i
-
Re: Ny målvakt är ett MÅSTE
Finns redan en tråd om Målvaktsfrågan.
-
Varken Schneider eller Niklas Andersson fyller ju någon funktion nu när vi fått in Andreas Holmqvist. Visst kan det vara bra att ha två bra högerskjutande backar, men Schneider och N Andersson brister så pass mycket i övrigt att det vore bättre om vi kunde skicka i väg dem och ha råd att behålla A Holmqvist.
Andreas Holmqvist
Jag vet att hans namn diskuterats livligt i andra trådar, men med bara ett fåtal dagar kvar av korttidskontraktet skulle det intressera iaf mig väldeliga vad folk tycker.
Rent principiellt är jag VÄLDIGT mycket för att behålla honom. Värvad som offensiv back och han gör också mycket poäng vilket verkligen behövs, inte minst om Ragge blir skadad.
Det som kan tala emot är ju löneanspråken. Det har nämnts upprepade gånger att han är glad för pengar och skall ha haft en månadslön på runt 200.000 i VF. Har DIF för det första råd att lägga dessa pengar på honom och om man har det, skall man göra det? (Mitt personliga svar är ja, även om jag givetvis hoppas att han kan tänka sig banta sin lön något åtminstone säsongen ut). Han har ju sagt att han trivs bra, DIF är moderklubben och brorsan är här, men till och med jag fattar att det är skillnad på 50 och 200 papp i månaden - DIF kan inte ge skambud och vädja till klubbkänsla heller.
11p på 12 matcher tycker iaf jag säger mycket, ni som har alternativ (realistiska sådana, inte typ Lemieux / Gretzky / Tumba) får gärna räkna upp dessa: var hittar vi en lika poängfarlig kille för mindre pengar?
Rent principiellt är jag VÄLDIGT mycket för att behålla honom. Värvad som offensiv back och han gör också mycket poäng vilket verkligen behövs, inte minst om Ragge blir skadad.
Det som kan tala emot är ju löneanspråken. Det har nämnts upprepade gånger att han är glad för pengar och skall ha haft en månadslön på runt 200.000 i VF. Har DIF för det första råd att lägga dessa pengar på honom och om man har det, skall man göra det? (Mitt personliga svar är ja, även om jag givetvis hoppas att han kan tänka sig banta sin lön något åtminstone säsongen ut). Han har ju sagt att han trivs bra, DIF är moderklubben och brorsan är här, men till och med jag fattar att det är skillnad på 50 och 200 papp i månaden - DIF kan inte ge skambud och vädja till klubbkänsla heller.
11p på 12 matcher tycker iaf jag säger mycket, ni som har alternativ (realistiska sådana, inte typ Lemieux / Gretzky / Tumba) får gärna räkna upp dessa: var hittar vi en lika poängfarlig kille för mindre pengar?
-
Re: Andreas Holmqvist
Om inte jag minns helt fel så är det väl DIF som betalar 50k, medans frölunda fortfarande betalar en större summa? Men som sagt, Honken ska stanna. Han skjuter som en häst sparkar och tillsammans med Ragge utgör dom en av elitseriens bästa backpar.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Sidney Crosby skrev:Om inte jag minns helt fel så är det väl DIF som betalar 50k, medans frölunda fortfarande betalar en större summa? Men som sagt, Honken ska stanna. Han skjuter som en häst sparkar och tillsammans med Ragge utgör dom en av elitseriens bästa backpar.
Det stämmer att den lösningen gäller men för storebrorsan Michael. För lill-honkens del gäller att köpte ut sig från kontraktet i frölunda och är således enbart avlönad från DIF. (tror han fick en månadslön på 200k ytterligare och sedan blev han "fri")
Han bör helt klart stanna men det är ju tveksamt om det är ekonomiskt försvarbart. Knappast med tanke på de inhållna pensionsutbetalningarna samt de urusla publiksiffrorna nu på slutet, vi badar inte direkt i pengar. Styrelsen lär nog dessvärre fatta ett rationellt beslut att vi inte har råd att ha honom kvar, såvida han inte själv känner för att vara kvar till den relativt låga lönen han lyfter nu. I ett längre perspektiv kanske han tjänar på det i och med att skyltfönstret är kalasbra just nu och han stärker sina aktier för varje match han får spela i DIF dressen.
Är det sista matchen han lirar på korttidskontraktet nu på lör mot Hv?
Blue Brigade Sthlm
Jag tror nog vi alla vill ha han kvar. Men vi får hoppas att han går för klubbkänsla och inte pengar(för dom har vi inte) och modo verkar ju vara ute efter han. Så vi får hoppas på det bästa!!!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Lysande nyheter om de stämmer:
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... qvist-kvar
Verkar som att jag omgående får äta upp det jag skrev för några minuter sen... Det gör jag med glädje i s f. =)
Verkar som att jag omgående får äta upp det jag skrev för några minuter sen... Det gör jag med glädje i s f. =)
Blue Brigade Sthlm
Ja fy fan säger jag bara!!!! Hoppas detta stämmer, då har vi ytterligare en RIKTIG Djurgårdare i truppen, som väljer Djurgården framför pengarna!!!spiik skrev:Lysande nyheter om de stämmer:
Underbara nyheter.spiik skrev:Lysande nyheter om de stämmer:
Låter oerhört bra att det nya kontraktet isf gäller säsongen ut och dessutom över nästa säsong också..
Har väldigt svårt att tänka mig att Tommy Engström uttalar sig på det viset han gör om det inte är till åtminstone 95% klart.
Dock har man ju sett vändningar förr i sådana här lägen. Men det känns i princip klart iaf.
Tänk vad snabbt det kan ändra sig.
För ungefär 6 timmar sedan hade jag djup ångest inför ödesmatchen mot Timrå men fick se en mycket fin insats av våra krigare som fick upp oss på rätt sida strecket och som faktiskt gjorde att vi "bara" är 8 poäng efter tabelltvåan. Fortsätter vi med dagens fina spel så kan det snabbt gå fort uppåt dessutom.
Jag har dessutom känt mig tämligen säker på att Holmqvist Jr skulle lämna DIF pga att vi helt enkelt inte skulle kunna lösa den ekonomiska biten.
En helt jävla underbar kväll helt enkelt