Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
Vinner vi inte denna matchen så kan vi nog lägga ner hela skiten typ.
Har aldrig sett en värre utklassning rent spelmässigt.
Och det är ju knappast några dussinchanser som radas upp. En ledning med 5-6 mål hade inte varit i överkant.
Det faktum att det bara står 2-1 gör mig fruktansvärt rädd för hur den här matchen ska sluta.
Har aldrig sett en värre utklassning rent spelmässigt.
Och det är ju knappast några dussinchanser som radas upp. En ledning med 5-6 mål hade inte varit i överkant.
Det faktum att det bara står 2-1 gör mig fruktansvärt rädd för hur den här matchen ska sluta.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Känns skönt att spelet börjar se riktigt bra ut nu igen. I Rögle matchen dominerar vi de två första perioderna och samma sak i dagens match, enda anledningen till att vi inte leder med mer är Magnus Åkerlund.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Schneider och Oscar Eklund är så bedrövliga att jag bårjar gråta... fy fan.. och 2-2 nu också.. känns kört då man vet att vi ALLTID är sämst när det gäller och att vi antagligen redan brännt vårt bästa krut. Tips: 2-4. Tidigt underläge och sen mål i tom kasse efter patetiskt kvitteringsförsök. Sen är vi avhängda.
Två riktigt bra perioder.
Hade vi haft Åkerlund i mål och Timrå ärkesållet Ridderwall i kassen hade det stått 7-0. Två duktiga målvaktstavlor om någon skulle fråga mig.
Skaffa en riktig målvakt och sparka Schneider per omgående.
Nu ska ni se att Timrå gör en grym tredje och vänder.
Hade vi haft Åkerlund i mål och Timrå ärkesållet Ridderwall i kassen hade det stått 7-0. Två duktiga målvaktstavlor om någon skulle fråga mig.
Senast redigerad av Fricke den 2008-11-24 20:26:47, redigerad totalt 2 gång.
En sak kan sägas vi har definitivt inte serien vassaste målvakt.*Suck*
Hjälper dock inte så mycket när vi har en målvakt som knappt håller division 1 klass.
Han är så fruktansvärt osäker så jag nästan pissar i brallan varje gång han är inblandad i en situation.
Måste kännas hopplöst som utespelare i en match som denna när man ändå för omväxlings skull spelar riktigt bra ishockey.
Men som jag skrev i föregående inlägg, är livrädd för hur detta kommer sluta.
Och nu är jag nästan säker på att matchbilden kommer vända helt och att Ridderwall kastar in nån enkel puck så vi kammar noll på nytt.
Det känns bara hopplöst och helt jävla tomt...
Han är så fruktansvärt osäker så jag nästan pissar i brallan varje gång han är inblandad i en situation.
Måste kännas hopplöst som utespelare i en match som denna när man ändå för omväxlings skull spelar riktigt bra ishockey.
Och nu är jag nästan säker på att matchbilden kommer vända helt och att Ridderwall kastar in nån enkel puck så vi kammar noll på nytt.
Helt enig.Fricke skrev:Två riktigt bra perioder.
Finns ingen trygghet i Ridderwall överhuvudtaget.
Ställ Wesslau i mål nu som i allafall är den bättre av de två, och matcha honom ordentligt.
Byta målvakt varannan match håller ju inte.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wesslau hade limmat den där. F R U K T A N S V Ä R T orättvist!
Fortsätt pumpa, Djurgården! Vi ger aldrig upp, Djurgårn, vi ger aldrig upp, Djurgårn!
Fortsätt pumpa, Djurgården! Vi ger aldrig upp, Djurgårn, vi ger aldrig upp, Djurgårn!
Säg den glädje som varar
Och Schneider... var ska man börja? Idiotutvisningen som leder till 0-1 eller när sopan assisterar till 2-2 pucken?
Bli av med honom och skaffa utrymme för en annan back eller en riktig målvakt.
Bli av med honom och skaffa utrymme för en annan back eller en riktig målvakt.
Kan bara instämma.jensa85 skrev:Hjälper dock inte så mycket när vi har en målvakt som knappt håller division 1 klass.
Är också så konfunderad att man inte värvade Henke Karlsson från Hammarby förra året, då man hade fått honom grymt billigt.Men man sa att vi har två bra keeprar, vet detta då Jag har känt Henke sen flera år tillbaka.
Håller killarna sig på isen (och utanför utvisningsbåset) så vinner vi. TIK har inte Kenny Jönsson.
Ridderwall är sämre än Lassila och fan vet om inte både Östlund och Naumov båda var bättre. Herregud Timrå gör 2 mål på vadå? Tre anfall och en halv målchans?
Bra målvakter vinner matcher för sina lag. Ridderwall förlorar matcher just nu.
Bra målvakter vinner matcher för sina lag. Ridderwall förlorar matcher just nu.
Håller inte alls med om att Wesslau är bättre.. det är en jävla fars när han står i mål också. Men helt klart, båda våra målvakter är skräckinjagande dåliga..
Än en gång.. Schneider.. tidernas största flopp.. HELT värdelös i defensiven och VÄGRAR att skjuta i PP som ju antagligen är anledningen att någon inkompetent snubbe värvat honom.
Än en gång.. Schneider.. tidernas största flopp.. HELT värdelös i defensiven och VÄGRAR att skjuta i PP som ju antagligen är anledningen att någon inkompetent snubbe värvat honom.
Dom borde definitivt ge Wesslau chansen och förtoende att få växa in i rollen som första keeper, för Ridderwall har långt kvar till en stabil elitseriemålvakt.Vet ej vad fader Rolf har för roll eller hållhake på DIF, men ingen av dom vinner några matcher för sitt lag tyvärrBenzo skrev:Helt enig.Fricke skrev:Två riktigt bra perioder.
Finns ingen trygghet i Ridderwall överhuvudtaget.
Ställ Wesslau i mål nu som i allafall är den bättre av de två, och matcha honom ordentligt.
Byta målvakt varannan match håller ju inte.
Målvakter gör misstag men Ridderwall prenumurerar på dom..